Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt hull i øret i to måneder og begynner å bli lei av den øredobben jeg har. Har noen et godt forslag til noe annet jeg kan putte i hullet? Jeg aner ikke hva det finnes av utvalg av ringer og øredobber for gutter.

 

Av nysgjerrighet har jeg noen spørsmål om "tunnel" i øret. Hvordan begynner man? Hvor lang tid tar det å utvide hullet? Er det noen mulighet for å få et normalt øre igjen hvis man har "tunnel"? Lukter såret vondt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man først er stukke av ei nål får man lyst igjen, hehe. Hatt labret-en min i nett over 1 mnd no og ser ut som den har det fint i leppa mi, og snusen kan ha sin faste plass i overleppa uten problem :) Så vurderer å pierce tunga, lovde mora mi å ikkje pierce meg meir, men min kropp, mitt valg, hehe. Tunga er jo ikkje den mest synlige plassen heller.

Vurderer denne gangen Leading Light som studio(brukte Witchy Bitchy sist) Er i Bergen det er snakk om.

Nokon som har erfaring med Leading Light(Bergen) når det kjem til piercinger? Kva må man ha for å rense tunga med? Leading sender ikkje med noko rensemiddel, men witchy gjer jo dette og der bruker man antiseptisk olje.

 

Kva er anbefalt til tungepiercing? kor lenge skal den rensast osv.?

Og ein viktig detalj, kor lenge må eg gå uten snus? hehe.

Lenke til kommentar

Intel95:

Linn på Leading Lgiht i Bergen er dyktig, så du kan trygt ta der. Styr unna Witchy Bitchy på alle punkter, de vet ikke hva de driver med spesielt når det kommer til piercing!

 

For å rense en du har tatt i tunga kjøper du et munnskyllevann som du får på apoteket, husker ikke navnet på den, men det gjør garantert piercerer din..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå har jeg hatt hull i øret i to måneder og begynner å bli lei av den øredobben jeg har. Har noen et godt forslag til noe annet jeg kan putte i hullet? Jeg aner ikke hva det finnes av utvalg av ringer og øredobber for gutter.

 

Av nysgjerrighet har jeg noen spørsmål om "tunnel" i øret. Hvordan begynner man? Hvor lang tid tar det å utvide hullet? Er det noen mulighet for å få et normalt øre igjen hvis man har "tunnel"? Lukter såret vondt?

Er det snakk om et "vanlig" smykke du har i? Typ. 1,6mm?

Stikk innom et piercingstudio og sjekk hva de har! Spør om råd, de kan som regel det de holder på med. ;)

 

Her kan du finne informasjon om ørestrekking. Alles ører er ulike, men en generell regel er at hull tom. 8mm kan lukke seg fullstendig. Når det er grodd lukter vanligvis ikke "såret" (hullet i øret) vondt så lenge du holder det rent og pent. Det er som med armhuler, de lukter om du ikke vasker de. :)

Hvor lang tid det tar å utvide avhenger også fra person til person, så der kan jeg ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar

Intel95:

Linn på Leading Lgiht i Bergen er dyktig, så du kan trygt ta der. Styr unna Witchy Bitchy på alle punkter, de vet ikke hva de driver med spesielt når det kommer til piercing!

 

For å rense en du har tatt i tunga kjøper du et munnskyllevann som du får på apoteket, husker ikke navnet på den, men det gjør garantert piercerer din..

Kan du begrunne kvifor Witchy ikkje kan piercing? Av rein nyskjerrighet selfølgelig :) Liker å få gode grunner til kva som gjer dei så "dårlige".

 

Edit: Corsodyl er vel namnet på munnskyllen :)

Endret av Intel94
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt hull i øret i to måneder og begynner å bli lei av den øredobben jeg har. Har noen et godt forslag til noe annet jeg kan putte i hullet? Jeg aner ikke hva det finnes av utvalg av ringer og øredobber for gutter.

 

Av nysgjerrighet har jeg noen spørsmål om "tunnel" i øret. Hvordan begynner man? Hvor lang tid tar det å utvide hullet? Er det noen mulighet for å få et normalt øre igjen hvis man har "tunnel"? Lukter såret vondt?

Er det snakk om et "vanlig" smykke du har i? Typ. 1,6mm?

Stikk innom et piercingstudio og sjekk hva de har! Spør om råd, de kan som regel det de holder på med. ;)

 

Her kan du finne informasjon om ørestrekking. Alles ører er ulike, men en generell regel er at hull tom. 8mm kan lukke seg fullstendig. Når det er grodd lukter vanligvis ikke "såret" (hullet i øret) vondt så lenge du holder det rent og pent. Det er som med armhuler, de lukter om du ikke vasker de. :)

Hvor lang tid det tar å utvide avhenger også fra person til person, så der kan jeg ikke si noe sikkert.

 

Jeg regner med at jeg har et vanlig smykke. Jeg har ikke en linjal for hånden, men jeg fikk det hos en frisør. Takk for svar.

 

Det hadde vært fint med bilder av noen forskjellige typer smykker jeg kan bytte med, ellers kommer jeg til å ta opp hele dagen til piercingstudioet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ca 1mm i mnd fikk jeg til svar når jeg spurte..

.

Med mindre du ikke vil tape opp blir jo det fort vanskelig når størsteparten av plugger/tunneler osv. stiger to og to mm. i størrelse?

 

Kan du begrunne kvifor Witchy ikkje kan piercing? Av rein nyskjerrighet selfølgelig :) Liker å få gode grunner til kva som gjer dei så "dårlige".

Har du sett nettsidene deres? Jeg hadde aldri piercet meg der, samme om de har deltatt på APP sine konferanser i 2003.

Og ærlig talt, ville du latt deg pierce av noen som har "heksedoktor" på CV-en?

Lenke til kommentar

Folk er lojale, Mads. Det er som at når man påstår at Madison har passert sin storhetstid for lengst og flyter på ryktet sitt, og alle svarer "Jamen det gikk bra med mine!" og "Han er en av de flinkeste i Norge!" (Nei, han var en av de flinkeste i Norge) osv.

 

Edit: forøvrig er den gamle pierceren deres (som visste sånn noenlunde hva han gjorde) sluttet, og de har en av de som eier stedet som ikke har peiling i det hele tatt som piercer nå.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Heisann. Ser at utseendet på diskusjon.no har forandret seg siden sist jeg var innom. Derfor beklager jeg på forhånd om det er et annet sted jeg helst skulle postet dette, men here we go;

 

Jeg har kun erfaringer med House of Pain i Storgata, men vurderer noe nytt for min neste tatto.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med Personal Art Tattoo i Ski? Har forhørt meg litt rundt med bekjente, og de kan bekrefte at det er en seriøs og bra sjappe. Har også opplevd litt overprising fra House of Pain i forhold til andre anerkjente studioer.

 

Så, er det noen som har erfaringer med Personal Art Tattoo? Takker så mye på forhånd, folkens!

Lenke til kommentar

Ca 1mm i mnd fikk jeg til svar når jeg spurte..

.

Med mindre du ikke vil tape opp blir jo det fort vanskelig når størsteparten av plugger/tunneler osv. stiger to og to mm. i størrelse?

 

Kan du begrunne kvifor Witchy ikkje kan piercing? Av rein nyskjerrighet selfølgelig :) Liker å få gode grunner til kva som gjer dei så "dårlige".

Har du sett nettsidene deres? Jeg hadde aldri piercet meg der, samme om de har deltatt på APP sine konferanser i 2003.

Og ærlig talt, ville du latt deg pierce av noen som har "heksedoktor" på CV-en?

 

Haha, når du seier det på den måten så skjønner eg vel egentlig ikkje kva eg tenkte på når eg gjor det, men det gjekk jo fint da, samme med alle andre eg kjenner som har pierca seg der.

Lenke til kommentar

Heisann. Ser at utseendet på diskusjon.no har forandret seg siden sist jeg var innom. Derfor beklager jeg på forhånd om det er et annet sted jeg helst skulle postet dette, men here we go;

 

Jeg har kun erfaringer med House of Pain i Storgata, men vurderer noe nytt for min neste tatto.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med Personal Art Tattoo i Ski? Har forhørt meg litt rundt med bekjente, og de kan bekrefte at det er en seriøs og bra sjappe. Har også opplevd litt overprising fra House of Pain i forhold til andre anerkjente studioer.

 

Så, er det noen som har erfaringer med Personal Art Tattoo? Takker så mye på forhånd, folkens!

Var med eksen min når hun skulle ta tattovering der. De virka veldig useriøse, og det ble et dårlig resultat.

Tattovøren tok seg en pause, løp over gata og kjøpte seg pommes frites og spiste den opp før han fortsatte å tattovere igjen (uten å spørre om det var greit å ta en pause nå).

 

Jeg vet ihvertfall at jeg aldri skal tattovere meg der :)

Lenke til kommentar
flyter på ryktet sitt, og alle svarer "Jamen det gikk bra med mine!"

 

 

det gjekk jo fint da, samme med alle andre eg kjenner som har pierca seg der.

...

 

Mennesker er slik, de må erfare selv.

Foreks: Du sier 4 forskjellige butikker personen kan handle på, der du sier hvilken som er billigst og hvem som er dyrest. Bann på at personen går der det er dyrest :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...