Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Milanjo: Jeg har i smykke av kirurgisk stål.

 

Detectable: 2mm om gangen er ikke for mye å strekke. Dessuten, jeg strakk ikke et par dager etterpå, men hevelsen kom brått noen dager etterpå. Dessuten, når jeg dytta gjennom taperen merket jeg ingenting i øret. Var som å sette i nye plugger. Tror faktisk jeg bare kunne ha satt i 20mm tunellene uten å bruke taperen først.

 

Får vel smøre med jojoba når jeg kommer hjem fra jobb, og om ikke hevelsen går ned iløpet av kvelden downsizer jeg til 18 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

18-20mm er forresten alt for mye å utvide på en gang,

Sier meg uenig, da med tanke på at smykkene vanligvis øker to og to millimeter av gangen. Venter man til øret har nok plass skal det jo ikke være noe problem å strekke 2mm. Derimot er det dumt å strekke f.eks. 3 eller 4mm av gangen. Rart hvor mye det har å si, i grunn.

 

Nå kan det jo også være at det er mer gunstig å stekke 1mm av gangen eller mindre ved taping om man har vanskelig for å få inn nye større smykker, men slik jeg har forstått er det heller ingenting i veien for å strekke 2mm så fremt man har ventet lenge nok.

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt på mitt.

Når du utvider strekker du ut plassen mellom kollagen-proteinene i vevet som kroppen blir nødt til å fylle på med nytt kollagen for å erstatte den tomme plassen. Før dette er gjort er vevet midlertidig svekket.

Hvor mye du strekker er ikke linjært med hvor fort kroppen klarer å erstatte disse proteinene, og hvis du dermed strekker "for fort", 2mm om gangen, vil kroppen bruke mye lenger tid på å reparere hver celle mot om du skulle ha tatt det mye tregere.

Ved å strekke på nytt før kroppen har fått bygget opp nytt protein vil du i beste fall tynne ut vevet i øret, eller i værste fall føre til at vevet begynner å revne, som igjen kan lede til hevelse og infeksjoner.

 

Det er ikke dermed sagt at du ikke kan strekke 2mm hver gang uten problemer, men det vil føre til at du bruker lenger tid på strekkingen, og større fare for at du forhaster strekkingen og dermed kan skape diverse komplikasjoner.

Lenke til kommentar

Kva tenkjer folk her i tråden eigentleg om å angre på tatoveringar? Er oftast det eg får slengt i trynet av folk som ikkje liker tatoveringar. Sant og seie tenkjer eg ikkje så mykje over det, eg liker tatoveringane mine, eg trur ikkje no at eg kjem til å andgre. Men ein kan jo aldri vere heilt sikker, kanskje er eg ein heilt annan person om 40 år, og hatar dei. Trur de at de kjem til å angre, evt. kvifor/kvifor ikkje?

Lenke til kommentar

Kva tenkjer folk her i tråden eigentleg om å angre på tatoveringar? Er oftast det eg får slengt i trynet av folk som ikkje liker tatoveringar. Sant og seie tenkjer eg ikkje så mykje over det, eg liker tatoveringane mine, eg trur ikkje no at eg kjem til å andgre. Men ein kan jo aldri vere heilt sikker, kanskje er eg ein heilt annan person om 40 år, og hatar dei. Trur de at de kjem til å angre, evt. kvifor/kvifor ikkje?

 

Etter noen år så får man minner til de tattoveringene, man lever forøvrig bare en gang også;)

Virklig stygge ting kan man covre, siste utvei er og lage en svart firkant over:P

Jeg blekker hele armen svart, jeg fjerner aldri blekket fra kroppen.

Er jo så mye finere enn den kjedelige huden vi har fått utdelt..men den er perfekt til og farge:)

 

 

Angående det med og øke 2mm går bra hver gang er feil, jeg gjorde det og fikk megatrøbbel til slutt med ene øret.

Det er individuelt, når skal folk forstå det?

Selv om det går bra med Eplefe, Extra osv. så betyr ikke det automatisk at det går bra for meg. Man finner fort ut om øret ikkel iker det eller ikke. Hør på kroppen er første steget.....

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Da har jeg downsiza til 16mm!

Tok ut 20mm tunellen og så at øret faktis kvar sprekt på innsiden. Aner ikke hvordan dette kan ha skjed, da jeg ikke merket noe som helst (smerte) når jeg dytta gjennom taperen eller satt i tunellen. Det som muligens kan ha skjedd er at når jeg skrudde på plass baksiden av tunellen så kan litt hud ha kommet imellom og fått en liten rift.

 

Anyways, nå har jeg 16mm og venter noen uker før jeg i det hele tatt vurderer å utvide igjen :)

Lenke til kommentar

MAO har vi rett alikevel, for du stressa øret. Man kan lett stresse øret ved å tape også. Si du f.eks. setter på ny runde annenhver time. Tror det blir næsty og painful etterhvert. :ph34r:

 

Ventet i litt over en måned mellom økningene, ene øret mitt tålte det og det andre ikke;)

Så MAO not:P

 

Det jeg mente nei til bok var at jeg kunne ikke de tingene jeg kan i dag. Jeg hadde gjort mye anderledes i dag ja:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...