Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det mye å si hvor de har valgt å ta tatoveringen da? F.eks at de har tatt den på et "lugubert" sted? Du skjønner poenget sikkert.

 

 

 

Bra poeng Petter, bare at det nederste bildet har vi ikke mange av her i Norge som hadde klart :hrm:

 

klart det er et godt poeng var jo jeg som "sa" det

utrolig synd at vi ikke har så mange gode folk i norge :(

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Har leita gjennom tusener av bilder på BME nå, tok like så greit å kjøpte konto der.. utrolig mye bra inspirasjon. Uansett, har satt sammen et kjapt galleri, http://gallery.me.com/scottybt#100008&bgcolor=dkgrey, med stilen jeg liker og tattoveringer jeg har sansen for. Problemet er i grunn at jeg ikke klarer å finne noe jeg faktisk kunne tenke meg selv. Det er i høy grad inspirasjon jeg har funnet, og det representerer stilen jeg liker, og har planer om å ta.

 

Som jeg skrev tidligere så ønsker jeg meg gjerne noe som er knyttet til musikk, gjerne også frihet og kultur etc. Så liker dermed litt old school, gjerne tribal(f.eks maori). Tenker hovedsaklig bare svart/hvitt, men muligens svake farger, evt rødt. Tattoveringen kan gjerne ha flere lag, tenker at den skal enten være halve øvre armen, eller øvre kvart.. mulig at den kan gå litt over skulderen også. I hvertfall, i galleriet så ser dere stilen, og det er kule tatoveringer, men ingen har helt det budskapet jeg søker.

 

Noen som kan hjelpe meg litt på vei? :)

Vis det galleriet til en tattovør, og fortell det du forteller oss her. Altså hva du vil ha med, og la tattovøren tegne et forslag til deg. Pleier som regel å gå bra det! :D

Lenke til kommentar

Vis det galleriet til en tattovør, og fortell det du forteller oss her. Altså hva du vil ha med, og la tattovøren tegne et forslag til deg. Pleier som regel å gå bra det! :D

Takk for tips :) Men ene "problemet" isåfall er at jeg ikke skal ha noen tatovering akkurat nå. Jeg har lyst på tatovering, men blir kanskje ikke før om et år eller to. Ønsker derimot gjerne å vite hva jeg skal ha tatovert, for har på ingen måte lyst å først begynne å finne rett før jeg skal ta en tatovering. Designet på tatoveringen skal ha sunket godt inn før jeg tar den. Med tanke på det er det da noen tattovører som vil lage en skisse? Er det noe som kan 'selges' som en separat 'tjeneste', altså å få tegnet opp en skisse?

 

Er det noen som kan anbefale en tattovør som er flink til stilen jeg er ute etter? (galleri)

 

Hvordan er det å bli tatovert i Norge kontra utlandet? Regner med at det er snakk om veldig store prisklasser? Er det overpriset i Norge? Hvor mye mer vil jeg kunne få ut av en tatovering med å tatovere meg i utlandet? Med utlandet så tenker jeg hovedsaklig usa, england, spania osv (da det er disse stedene jeg reiser til).

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Til den er totalt grodd :thumbup:

Pass på og bruke sunblock da :yes:

 

Når kommer han?

Kanskje jeg skal ta en liten piece hos han :hmm:

 

Han er en av de jeg bare må ha en av.

Han er i oslo fra 8-20 juni :) Før det så er han i moss. Han skal være på Lucky 7.

 

Har Nick Morte hjemmeside, og hva er timeprisen hans?

Han varierer på timespris/pris per piece. Jeg ga 6k for en 4timers session, var der vell 1 og dro i 6 tiden. Min ligger forøvrig på hjemmesiden hans, det er den vingen :D

Lenke til kommentar

Scotty: Jeg anbefaler deg å sjekke litt rundt på galleriene til de forskjellige tattovørene på de studioene som ofte blir anbefalt her i tråden. Lucky 7, Hellspawn og Oslo Ink er et par stykker du kan sjekke ut. Om du finner en tattovør som ser ut til å tattovere i den stilen du liker, send en mail til studioet og forhør deg.

De fleste tattovører vil nok forstå situasjonen og hjelpe deg på vei.

Lenke til kommentar

Forresten: hvordan ser arret ditt ut for tiden Lars?

Her kommer bilde. Ikke verdens beste bilde da. Ikke så lett å ta av seg selv. Selv med speilrefleks. :p

 

Som du ser så er det litt utydelig i den ene siden. Det har vel rett og seltt grodd for bra. :p

Regner med man ser det bedre når jeg får litt farge på kroppen. Akkurat nå er jeg bleik som en levende Omo micro-reklame.

 

post-55736-1275502847,0073_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@Scotty

 

Mest sannsynlig kommer noen av de til å be deg komme på en konsultasjonstime. Oslo Ink gjør det hvertfall, og da kommer dere til å sitte sammen og diskutere hvordan du vil ha det. Det koster som regel 500,- i timen, men det kan koste mer ifølge Oslo Ink. Kommer ann på varigheten. Så da spørs det jo om hvor mye tid og penger du har tenkt til å bruke på en skisse som du mest sannsynlig ikke kommer til å bruke før om kanskje 2år.

 

Jeg har selv sendt et par emailer hit og dit, men får som regel svar om at det er best hvis jeg stikker innom. Det gjør det lettere for begge parter.

 

Lucky 7 finner du forresten på face og på myspace.

Endret av Popobawa
Lenke til kommentar

Forresten: hvordan ser arret ditt ut for tiden Lars?

Her kommer bilde. Ikke verdens beste bilde da. Ikke så lett å ta av seg selv. Selv med speilrefleks. :p

 

Som du ser så er det litt utydelig i den ene siden. Det har vel rett og seltt grodd for bra. :p

Regner med man ser det bedre når jeg får litt farge på kroppen. Akkurat nå er jeg bleik som en levende Omo micro-reklame.

 

post-55736-1275502847,0073_thumb.jpg

Ser jo veldig bra ut da, men er det ikke noe du kan gjøre for at det skal synes bedre da? blir vel litt drøyt å kutte det opp igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det er faktisk noen som går over arrene på nytt for å få de til å synes bedre. Kanskje branding kunne vært en idé om det blir alt for lite synlig?

Men som Lars selv sier blir det nok mer synlig så snart han får litt farge på kroppen. :)

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra syden og mens jeg var der fikk en del kommentarer ang. piercinger fra noen norske barn som var på samme hotellet. En gutt på 7 -8 år tipper jeg spurte to ganer hvordan jeg hadde fått så stort hull i øret. En liten jente på 3 -4 år tipper jeg spurte om akkurat det samme. Prøvde å forklare dem hvordan man tvidet litt etter litt, men så ikke ut som de forsto helt. Den samme gutten spurte også om hvorvidt piercingene i brystvortene hadde vært vonde å sette i samt om det var vondt å vri på dem.

 

Når man er så vant til kroppskunst ala typen piercing til vanelig blir man alltid overasket av kommentarer om hvordan det og det er gjort samt om det gjør vondt. Eller iallefall blir jeg det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Små barn er jo som oftest fulle av spørsmål, da.

Får jevnlig spørsmål om det ikke er vondt å henge i kroker, vondt å utvide, om det var vondt å ta i brystvortene osv. Ender med at jeg gjentar meg selv en god del, men sånn er det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...