Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Jeg prøvde nå nettopp å ta den ut. Det gikk fint å få den inn igjen. Jeg tok hull i øret pga et veddemål, så jeg vet ikke helt om jeg vil fortsette å bruke øredobben eller la hullet gro igjen.

Hvor lang tid ville det ta hullet å gro igjen nå? Hvor lenge vil det være synlig at jeg har hatt hull i øret? Vil jeg alltid ha en liten klump i øret der hullet var? Vil det gjøre vondere hvis jeg bestemmer meg for å ta hull der det opprinnelige hullet var? Vil det væske når det gror? Er det noe annet jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja. Jeg prøvde nå nettopp å ta den ut. Det gikk fint å få den inn igjen. Jeg tok hull i øret pga et veddemål, så jeg vet ikke helt om jeg vil fortsette å bruke øredobben eller la hullet gro igjen.

Hvor lang tid ville det ta hullet å gro igjen nå? Hvor lenge vil det være synlig at jeg har hatt hull i øret? Vil jeg alltid ha en liten klump i øret der hullet var? Vil det gjøre vondere hvis jeg bestemmer meg for å ta hull der det opprinnelige hullet var? Vil det væske når det gror? Er det noe annet jeg bør vite?

Joda, om du tar smykket rett ut og inn igjen bør det ikke være noe problem.

Tok selv hull i øret i typ. 6. klasse og tok det ut noen måneder etterpå. Når jeg skulle ta nye hull tre-fire år etterpå var det null problemer å bare trykke inn et nytt smykke. Og jeg som trodde det var grodd igjen.

 

Så altså;

Det avhenger, men jeg en to-tre uker eller noe rundt der. Om hullet har grodd ordentlig vil det nok være synlig resten av livet, men det kommer til å være såpass lite at ingen kommer til å legge særlig merke til det. Det kan være du alltid kommer til å ha en liten klump der. Nei, ikke hvis hullet ikke gror skikkelig igjen, som sagt. Ja, vanligvis vil det væske. Ikke som jeg kommer på i farten. Bare unngå å ta på piercingen med skitne hender og aldri vri på smykket så vil det nok ordne seg.

Sånne "standardpiercinger" tror jeg ikke er de med høyest problemfaktor så fremt man bruker sunn fornuft. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Om det vesker eksepsjonelt mye og skaper mye dritt og fanteri er det sikkert lurt å gi det et saltvannsbad omtrent hver andre dag eller hvor ofte du føler for det.

Ferske piercinger bør man gjøre det på to, helst tre(?) ganger til dagen. Det øker blodgjennomstrømningen og fører til kortere grotid.

 

Kok 2,5 dl vann, når vannet koker tar du gryta av plata og slenger oppi 1/4 ts havsalt. Gjerne nykverna. Jeg kjøpte 4kg for 30 kr på Rema, så hvis du har saltkvern blir det gull og grønne skoger.

Når saltvannet har kjølnet til en temperatur du foretrekker heller du bare litt vann f.eks. over i et rent eggeglass eller tilsvarende og dypper øreflippen i dette så fremt det lar seg gjøre. Hold det gjerne der noen minutter før du dypper en q-tips i en ny porsjon saltvann og forsiktig fjerner den bløte guffa som evt. måtte ligge rundt hullet.

Tørk med enten tørkepapir eller en ny q-tip sånn at det ikke ligger igjen vann som kan samle bakterier. Og finito! Du kan legge deg uten bekymringer.

 

Dette er forøvrig ca fremgangsmåten jeg hadde for brystvortene mine de første tre ukene. Prinsippene er vel de samme vil jeg tro.

 

Væskingen kommer nok til å forsvinne gradvis etterhvert som tida går og piercingen heles, noe som betyr at det vil være væsking så lenge piercingen gror.

Så lenge du er forsiktig, renser jevnlig og ikke pirker skal det ikke gjøre spesielt vondt. :)

Lenke til kommentar

tatovering.

 

hvordan ville du regagert hvis du hadde sett en med dette taovert på ryggen?

 

virker det tett eller idiotisk?

____________________________

 

 

Take EVERY Chance

Drop EVERY Fear

 

____________________________

 

jeg mener at det for meg passer det bra

Lenke til kommentar

Mumsen: Hvordan skjedde det? og mye?

Når man gjør så mye som du gjorde så kan det skje at noe faller av eller at det blir altfor tykke skorper noen plasser.

Fikk det selv denne gangen.

 

Glimti: han tok den for en uke siden, ikke det engang. Og han får gratis etterfylling.

 

Men kjipt uansett siden han ikke er ofte i Norge.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Har du spurt om gratis etterfylling?

Det blir nok retta opp i når jeg skal fortsette på den en gang. Er ikke bare å dra og få etterfylling når han bor i Spania, og er i Norge et par ganger i året :p

 

Mumsen: Hvordan skjedde det? og mye?

Når man gjør så mye som du gjorde så kan det skje at noe faller av eller at det blir altfor tykke skorper noen plasser.

Fikk det selv denne gangen.

Var i dusjen O.o Tok meg en vanlig dusj når jeg skulle vaske tattooen med grønnsåpe, såpet den forsiktig inn og skylte av, og da lå det til skrekk og gru MASSE løs hud og kanskje litt skorper med blekk i dusjen O.o Har ikke sett mer enn et par flekker med blekksom mangler, og det er hvor det skal være hudfarge på dama. Så det er jo ikke det mest kritiske stedet å miste heller :p Men uansett kjipt, og jegblirredd for at det kan bli flere steder.

Og deg da? Har du mistet mye?

Lenke til kommentar

ikke noe ennå, men de områdene som er igjen er 3 flekker på 0,5cm som har dyp skorpe. Har mistet all skorpe utenom.

Selv om du mister skorpe med farge så betyr ikke det at du mister farge...alt av skorper du mister har farge så og si.

 

Men smøre lite samt passe på at den ikke blir for myk eller tørr er måten jeg har reddet fargen på slike områder før.

 

Lar du den lufttørke før du smører den?

 

Jeg har fått beskjed om at jeg har veldig god hud til og blekke på, men det er ikke uvanlig at man mister litt farge når man gjør så mye som vi gjorde i helga.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Trøstende ord :p hehe. Ja, lufttørker så mye jeg kan før jeg smører den. Må vel lære meg å finne den gyldne middelveg når det gjelder det der. Og fy @$@£%"# det klør!!! Håper det ser litt bedre ut så snart ting er grodd ordentlig O.o Må ta bilde når den tid kommer for å sammenligne :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

tatovering.

 

hvordan ville du regagert hvis du hadde sett en med dette taovert på ryggen?

 

virker det tett eller idiotisk?

____________________________

 

 

Take EVERY Chance

Drop EVERY Fear

 

____________________________

 

jeg mener at det for meg passer det bra

Spørs på utførselen. Valg av font osv.

Men helt personlig hadde jeg syns det nok hadde sett bedre ut om siste ordet i hver setning ikke begynte med stor bokstav samtidig som det midterste ordet ikke var skrevet med store bokstaver.

 

Edit:

Men om du syns det passer deg helt ypperlig er det vel ikke noe særlig poeng å spørre hva andre syns?

Det er din kropp, du burde være fornøyd med hvordan den ser ut og ikke bry deg om hva andre mener.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Trøstende ord :p hehe. Ja, lufttørker så mye jeg kan før jeg smører den. Må vel lære meg å finne den gyldne middelveg når det gjelder det der. Og fy @$@£%"# det klør!!! Håper det ser litt bedre ut så snart ting er grodd ordentlig O.o Må ta bilde når den tid kommer for å sammenligne :p

 

Som sonja sier til meg "du får ikke sett hvordan det blir før den er grodd ferdig". Huden går igjennom flere prosesser, ikke bare skorpe som er groing. Den bytter hud osv.

Men såklart hvis du ser huden din der det skal være farge så er det ikke tvil om at man har mistet farge. Men har opplevd at områder jeg trodde har mistet farge ikke har gjort det alikevel.

 

Lurer på om jeg skal covre stjernene mine i Juni, husker ikke hva han heter..men har lyst og gå til han som Victor delte hotellrom med.

Kommer til Oslo om 3 uker.

Han er dyktig på black\grey, så får jeg håpe det er mulig og covre de :yes:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Oh, kult! Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde noe å covre :p Hehe. Husker du hvilket studio han jobber i, hvor han er fra etc?

 

I går ble jeg nesten fornærmert, fikk spørsmål om jeg hadde tatt ninjaen min i gamlebyen..... :thumbdown: Men siden det var en kar på jobben som er godt inni 40-årene, og har en eneste tatovering (faktisk tatt av en danske i gamlebyen, som han sa....vi vet vel alle hvem det kan være) en liiiten rose på armen som ble tatt på 80-tallet etter en kveld på byen. Han spurte meg litt om cover-up og slike ting. Han var ikke så fornøyd med den rosa, gitt.

 

Edit: Overdose av smileyer...

Endret av Mumsen
Lenke til kommentar

No har eg endelig somla meg til å få tatt labret-piercing, er superfornøyd!

Og dette om alkohol, eg spurte om det. Pierceren anbefalte å ikkje drikke dei 1-2 første dagane. Men helst ikkje bli dritings den første uka. Så det går veldig fint å nyte ein øl eller 3 :)

Endret av Intel94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...