Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Jeg synes det er trist hvis denne tråden skal bli omgjort til krangletråden. Kan dere ikke bare la det ligge? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Nå skal forumbestefar komme med noen betraktninger: 1. Alle som er interessert i T&P har lov å delta i tråden. Dette er ikke en lukket tråd. 2. Ingen som deltar i tråden har lov til å henge ut eller trakassere andre brukere. T&P er et spørsmål om smak og behag, og godt er det. Dere kan diskutere hva dere synes er pent og stygt, men ikke bli personlige. Som vi sier i Politikk: Diskuter sak, ikke person. 3. Det er lov, men ikke et krav, at man poster bilder av seg selv. Vil man ikke, så er det ingen hensikt i å mase. Men de som ikke poster bilder av seg selv får akseptere at de kommer med et "tro det de som vil"-utsagn. (Vil man ikke poste bilder av ferieturen til Hawaii, så får man tilgi de som tror man aldri var der.) 4. Dere behøver ikke være så nærtagende. Vennskapelige kallenavn sårer ingen. (Jeg kunne laget en egen tråd om alt jeg har blitt kalt opp gjennom livet.) 5. Som jeg sa til Snorre og broren hans når de var små: Jeg er helt uinteressert i hvem som begynte. Det som teller er hvem som har vett på å stoppe i tide. Det skal to til en krangel. Jeg sletter noen innlegg, og ber kamphanene og -hønene om tenke mer på trådens beste enn på seg selv. Jeg er sikker på at de fleste andre som poster her er ganske lei. Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden. (Og bør alså helst ikke starte med: "Jammen det var h*n som startet!") Geir Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 Noen ideer til hva som hadde vert en tøff tatovering, da? Altså ikke det eller det, men foreksempel en karakter fra din favorit film, eller logo til favoritt band elns? Visste virkelig ikke at pistol i buksen var så vanlig! Googlet "Gun in pants tattoo" for å få med et bilde Har fortsatt god tid til å tenke siden jeg ikke kommer til å gjøre det før jeg blir 18 En kompis av meg skal forresten tatovere en Kamel på tåen Edit: Vurderer forresten en Skorpion elns på skulderbladet. Så det på en fyr en gang og det virket ganske tøft :] Har ikke lyst på noe sånn stor over hele armen - ikke enda i alle fall. Som du sikkert forstår på ironi ang. noen svar så er det ikke noe hensiktsmessig å spørre andre hva du bør ha som en tatovering. Det går ann å vurdere hvor god elelr dårlig en tatovering er ang. utførelsen av den, men hva som er et godt motiv er ene og alene opp til deg selv. Jeg feks. liker tribal best og har noen tribals selvom det er mange som mener tribal er en kjedelig og oppbrukt stil. Hadde jeg likt keltisk bedre hadde det vært det jeg brukte, men er det tribal som er favoritten er det det jeg bruker. Og du burde også gå etter å ta det du selv foretrekker fremfor det andre mener du bør ta. Er enig i at skorpioner er kult ja. Er i ferd med å få meg en selv. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En ulempe med ting om er tatt ofte før kan vel gjerne være at når man har sett det før, så skal det mer til for å bli imponert. Dermed er det kanskje vanskeligere å bli imponert over "nok en [insert relativt vanlig motiv/tattoveringstype her]" med mindre den er eksepsjonelt god. Og svært mange vil jo at tattoveringene deres skal skille seg ut og få positiv oppmerksomhet - uansett hvor mye man gjør det for sin egen skyld. et gjelder særlig kanskje dem som vi ha en (bestemt) tattovering fordi "den er skikkelig kul". Om mange nadre har tilsvarende, blir det fort for "vanlig" til å være kult, dersom den ikke er mer enn en i rekken av mange andre. Nå kan man jo uansett ikke ta en tattoveinf fordi den skal være unik, ettersom hvem som helst kan ta den etter å ha sett deg og tenkt "kult", så det er jo farlig å basere seg for mye på det også. Men når det gjelder motiver, tillater jeg meg å være uenig med Glimti, det ER motiv som er håpløst umodne, tåpelige, eller idiotiske. En pistol stukket ned i bukselinningen er et utmerket eksemepl - det er alle de tre tingene. Med mindre du er en skikkelig badazz fra de dårligere delene av Bronx, bommer du stygt med et slikt motiv. Det ER ikke kult å være wannabegangster fra en kjernefamilie fra øvre middelklasse. Eller fra noen annen familie i noe annet sammfunslag i Norge for den saks skyld. Henger du med folk som synes pistoler er kult og som har avfyrt våpen mot andre mennesker et par-tre ganger den siste måneden? Nei, jeg trodde ikke det... Å gå rundt med noe så wannabe-gangzta (les: fantastisk tåpelig) som en pistol-i-bukselinningen-tattovering slår sikkert gått an på mekken-linjen på VGS der jeg kommer fra, men svært få andre steder, og man får dessverre ikke gå VGS om igjen helt til man når pensjonsalder. Minst 90% av folkene som ser noen med en slik tatovering tenker "idiot". Og sannsynligheten for at de har rett er en god del høyere. Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. april 2010 Del Skrevet 25. april 2010 En ulempe med ting om er tatt ofte før kan vel gjerne være at når man har sett det før, så skal det mer til for å bli imponert. Dermed er det kanskje vanskeligere å bli imponert over "nok en [insert relativt vanlig motiv/tattoveringstype her]" med mindre den er eksepsjonelt god. Og svært mange vil jo at tattoveringene deres skal skille seg ut og få positiv oppmerksomhet - uansett hvor mye man gjør det for sin egen skyld. et gjelder særlig kanskje dem som vi ha en (bestemt) tattovering fordi "den er skikkelig kul". Om mange nadre har tilsvarende, blir det fort for "vanlig" til å være kult, dersom den ikke er mer enn en i rekken av mange andre. Nå kan man jo uansett ikke ta en tattoveinf fordi den skal være unik, ettersom hvem som helst kan ta den etter å ha sett deg og tenkt "kult", så det er jo farlig å basere seg for mye på det også. Men når det gjelder motiver, tillater jeg meg å være uenig med Glimti, det ER motiv som er håpløst umodne, tåpelige, eller idiotiske. En pistol stukket ned i bukselinningen er et utmerket eksemepl - det er alle de tre tingene. Med mindre du er en skikkelig badazz fra de dårligere delene av Bronx, bommer du stygt med et slikt motiv. Det ER ikke kult å være wannabegangster fra en kjernefamilie fra øvre middelklasse. Eller fra noen annen familie i noe annet sammfunslag i Norge for den saks skyld. Henger du med folk som synes pistoler er kult og som har avfyrt våpen mot andre mennesker et par-tre ganger den siste måneden? Nei, jeg trodde ikke det... Å gå rundt med noe så wannabe-gangzta (les: fantastisk tåpelig) som en pistol-i-bukselinningen-tattovering slår sikkert gått an på mekken-linjen på VGS der jeg kommer fra, men svært få andre steder, og man får dessverre ikke gå VGS om igjen helt til man når pensjonsalder. Minst 90% av folkene som ser noen med en slik tatovering tenker "idiot". Og sannsynligheten for at de har rett er en god del høyere. Bra post, og type svar som er veldig informativt. Keep em comming. Lenke til kommentar
dymoletratag Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er det vondt å tatovere en fingerside? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Bra post, og type svar som er veldig informativt. Keep em comming. Det informerte ham jo om at han ikke burde tattovere det motivet, så LITT informativt snes jeg nå det ble. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er det vondt å tatovere en fingerside? Varierer, noen synes det er vondt(er tross alt flere nerver på fingertuppen) noen synes det ikke er så vondt. Lenke til kommentar
lain Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Bra post, og type svar som er veldig informativt. Keep em comming. Det informerte ham jo om at han ikke burde tattovere det motivet, så LITT informativt snes jeg nå det ble. Tror du kanskje missforsto meg nå. Ja du rådet han til å IKKE ta den tattooen, men på en saklig og informativ måte. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 En ulempe med ting om er tatt ofte før kan vel gjerne være at når man har sett det før, så skal det mer til for å bli imponert. Dermed er det kanskje vanskeligere å bli imponert over "nok en [insert relativt vanlig motiv/tattoveringstype her]" med mindre den er eksepsjonelt god. Og svært mange vil jo at tattoveringene deres skal skille seg ut og få positiv oppmerksomhet - uansett hvor mye man gjør det for sin egen skyld. et gjelder særlig kanskje dem som vi ha en (bestemt) tattovering fordi "den er skikkelig kul". Om mange nadre har tilsvarende, blir det fort for "vanlig" til å være kult, dersom den ikke er mer enn en i rekken av mange andre. Joda, det er sant hvis det gjelder veldig populære motiver/stiler. Men hvis man fortsatt er fast bestemt på at man ønsker det motivet/den stilen så blir det jo litt "take it or leave it" ettersom det er så populært som det er. Men når det gjelder motiver, tillater jeg meg å være uenig med Glimti, det ER motiv som er håpløst umodne, tåpelige, eller idiotiske. En pistol stukket ned i bukselinningen er et utmerket eksemepl - det er alle de tre tingene. Med mindre du er en skikkelig badazz fra de dårligere delene av Bronx, bommer du stygt med et slikt motiv. Det ER ikke kult å være wannabegangster fra en kjernefamilie fra øvre middelklasse. Eller fra noen annen familie i noe annet sammfunslag i Norge for den saks skyld. Det blir til syvende og sist smak og behag. Er det vondt å tatovere en fingerside? Jeg har tatovert på utsiden like over knokene og kjente knapt noen ting. Er sikkert annderledes på innsiden. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er det vondt å tatovere en fingerside? Hva har du å sammenligne med? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tror du kanskje missforsto meg nå. Ja du rådet han til å IKKE ta den tattooen, men på en saklig og informativ måte. Daså. Jeg har tydeligvis lavere terskel for å tro at noe er sarkasme kl tre om natten. Lenke til kommentar
Marte Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tok snakebites for nærmere 2 år siden nå og de har fått en rødere ring rundt smykke (ser nesten ut som en typ hevelse) på utsiden. Det er er hverken vondt eller ubehaglig, men det kan komme gulhvitt puss ut som størkner rundt smykke. Er dette en betennelse? Renser daglig med saltvannsspray som jeg fikk med da jeg tok de (fra Pinpoint). Det virker derimot ikke som om det vil forsvinne. Er det noe annet jeg kan prøve ut her? Hører ryktet om at saltvannsomslag skal gjøre under! Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Du kan prøve varme saltvannsomslag. Er vel 1/4 teskje salt til 2.5dl vann om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Pludderhose Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg har tenkt litt på å skaffe meg smiley-piercing. Noe spesielt jeg bør vite om denne? Den er forholdsvis smertefri å ta og gror raskt, men til gjengjeld er det visstnok vanlig at de ofte gror ut. Det står forøvrig mer nyttig info her. Litt seint, men takk for svar! Ser at det kan slite på tennene. Er det noen måte å forhindre det på? En stund siden nå, men jeg prøver igjen. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Ikke noen måte å forhindre det som jeg har hørt om, bortsett fra de åpenbare som: Ikke lek med piercingen, ikke gnikk leppen mot den, osv. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Tattoveringa jeg fikk på onsdag i forrige uke har begynt å flasse litt, samt at jeg tror skorpen har begynt å falle av allerede, er det vanlig? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Jepp. Skorpen gikk ganske raskt hos meg. Lenke til kommentar
Bolla3 Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 (endret) Et spørsmål... Jeg skal ta piercing i leppa snart (Slik) Er det noen som vet om det blir noe særlig til arr eller sår hvis jeg noen gang skulle bestemme meg for å ta den ut permanent? Edit: og er det noen som vet ca. hva det koster? Endret 26. april 2010 av Bolla3 Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. april 2010 Del Skrevet 26. april 2010 Er ikke kjempemerkbart arr man får etter det, men man ser det om man dytter huden frem eller en person ligger helt oppi ansiktet ens. Koster vanligvis rundt 500,-, men varierer fra sted til sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå