Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tribal er overhode ikke kult/fin!

 

Finens det en fin og gjenomført tribal? "Jeg tror det ikke før jeg får se det".

5890013[/snapback]

 

Å si at Tribal ikke er fint / kult er vel litt teit å si. Vil nå si det er smak sak. Jeg personlig synes Tribal er kult, hvis det er bra gjennomført selvsagt.

Lenke til kommentar

Å si at Tribal ikke er fint eller at det er teit er som å si at Metal er bedre enn Hip Hop. Er veldig smaksak. Selv vet jeg at Tribal ikke er noe for meg fordi jeg ikke liker det (mitt personlige syn), de som liker det skal jeg selvfølgelig ikke rakke ned på fordi de liker det og deres valg og personlige smak.

 

Jeg liker også Metal btw. Bare sånn at det er helt klart :p

 

Men vurderer min første tattoo snart. Kjenner det kribler i kroppen etter å ha tatt 10 Piercinger :p Hehe....

Lenke til kommentar

Hei!

Har alltid hatt veldig lyst på piercing på sia på leppa, men foreldrene mine HATER både piercing og tatovering. Men er det noen som har noen tips på hvordan og sjule piercing for de? :)

 

Går det f.eks og ha den ute når jeg er sammen med de, men har den på om natten(så den ikke gror) og på skolen og fri-tiden?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet må man ha i piercingen i hele groperioden. Å skjule en piercing i underleppen blir nok vanskelig, med mindre du planlegger å spare til heftig skjegg.

 

Hvor gammel er du? Drit i forldrene dine, hva kan de gjøre hvis du tar piercing? Rive den ut i mens du sover?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet må man ha i piercingen i hele groperioden. Å skjule en piercing i underleppen blir nok vanskelig, med mindre du planlegger å spare til heftig skjegg.

 

Hvor gammel er du? Drit i forldrene dine, hva kan de gjøre hvis du tar piercing? Rive den ut i mens du sover?

5891482[/snapback]

 

Ok.. Arg, vanskelig dette her :p

 

Jeg er 16. Vell, de kan ta fra meg PC'er(noe jeg sitter ved temmelig mye), Ta fra meg gitarene(noe jeg bruker temmelig mye), ta vekk alle pengene på kontoen min som går til Bil :\.. Sikkert noe annet de kunne ha funnet på..

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet må man ha i piercingen i hele groperioden. Å skjule en piercing i underleppen blir nok vanskelig, med mindre du planlegger å spare til heftig skjegg.

 

Hvor gammel er du? Drit i forldrene dine, hva kan de gjøre hvis du tar piercing? Rive den ut i mens du sover?

5891482[/snapback]

 

Ok.. Arg, vanskelig dette her :p

 

Jeg er 16. Vell, de kan ta fra meg PC'er(noe jeg sitter ved temmelig mye), Ta fra meg gitarene(noe jeg bruker temmelig mye), ta vekk alle pengene på kontoen min som går til Bil :\.. Sikkert noe annet de kunne ha funnet på..

5891496[/snapback]

 

Da tar du igjen med samme mynt. Knuser vindu, keyer bilen dems, tapper kredittkort og slike spennende ting.

 

Neida, er nok ikke løsningen det :)

 

Spør om de kan gi deg tre gode grunner til å ikke ha piercing. Sier de at du ikke får ha det fordi det er stygt, så sier du bare at det er du, og ikke dem som skal ha den.

 

Å begynne å ta fra deg pc, gitarer og penger er jo rimelig feigt da :/

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet må man ha i piercingen i hele groperioden. Å skjule en piercing i underleppen blir nok vanskelig, med mindre du planlegger å spare til heftig skjegg.

 

Hvor gammel er du? Drit i forldrene dine, hva kan de gjøre hvis du tar piercing? Rive den ut i mens du sover?

5891482[/snapback]

 

Ok.. Arg, vanskelig dette her :p

 

Jeg er 16. Vell, de kan ta fra meg PC'er(noe jeg sitter ved temmelig mye), Ta fra meg gitarene(noe jeg bruker temmelig mye), ta vekk alle pengene på kontoen min som går til Bil :\.. Sikkert noe annet de kunne ha funnet på..

5891496[/snapback]

 

Da tar du igjen med samme mynt. Knuser vindu, keyer bilen dems, tapper kredittkort og slike spennende ting.

 

Neida, er nok ikke løsningen det :)

 

Spør om de kan gi deg tre gode grunner til å ikke ha piercing. Sier de at du ikke får ha det fordi det er stygt, så sier du bare at det er du, og ikke dem som skal ha den.

 

Å begynne å ta fra deg pc, gitarer og penger er jo rimelig feigt da :/

5891516[/snapback]

 

Jaa,joo.. hm.. Og det at begge foreldrene mine er syklepleier folk gjør ikke saken bedre :p "Infeksjon?! Tenker du ikke på det?!" :|

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet må man ha i piercingen i hele groperioden. Å skjule en piercing i underleppen blir nok vanskelig, med mindre du planlegger å spare til heftig skjegg.

 

Hvor gammel er du? Drit i forldrene dine, hva kan de gjøre hvis du tar piercing? Rive den ut i mens du sover?

5891482[/snapback]

 

Ok.. Arg, vanskelig dette her :p

 

Jeg er 16. Vell, de kan ta fra meg PC'er(noe jeg sitter ved temmelig mye), Ta fra meg gitarene(noe jeg bruker temmelig mye), ta vekk alle pengene på kontoen min som går til Bil :\.. Sikkert noe annet de kunne ha funnet på..

5891496[/snapback]

 

Da tar du igjen med samme mynt. Knuser vindu, keyer bilen dems, tapper kredittkort og slike spennende ting.

5891516[/snapback]

 

Hahaha :!:

 

Men jeg kan vedde på at de ikke finner EN god grunn til at du ikke skal få ta piercing. Eneste grunnene jeg kommer på er at det koster noen kroner, kan bli infisert, og at de ikke liker det, men ingen av disse er noen særlig gode grunner mener jeg.

Lenke til kommentar

Dette med tribals og kinesiske tegn er veldig enkelt, og har ingenting med smak å gjøre. Kinesiske tegn på en nordmann som ikke har noen annen tilknytning til Asia enn at TVen er laget der og de ser på anime er tåpelig. Du må gjerne være uenig, men du tar feil. En liten, tilfeldig tribal på armen når du ikke har noen anelse hva den står for, eller hvor den kommer fra, er veldig tåpelig. Men det er like tåpelig å ha en stor, gjennomført tribal slik som på bilde hvis man ikke har tilknytning til den kulturen. Tatoveringer kan være flotte og gjennomførte på en fra Hawaii, men latterlige og tåpelige på Ola Nordmann som kun har sett på Baywatch: Hawaii.

 

Tatoveringer skal være personlige og unike, det er det som gjør dem tøffe. Å ha navna til barna er personlig, unikt og kan bli meget bra utført. Det hadde vært en skam for barna og deg selv å få tatovert navnene deres på japansk/kinesisk.

Lenke til kommentar

En slik tattovering som den jeg postet over kunne jeg fint hatt selv, men da i en litt mindre variant som f.eks en half-sleeve. Man trenger ikke nødvendigvis være fra polynesia, hawaii eller en eller annen stillehavsøy for å ha den. Hvis man er intressert i kulturen og har en mening bak det er jo det grunn nok. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Skulle jeg ha tatovert navna på ungene mine påkroppen, ikke f.... om jeg hadde gjort det på norsk :wallbash:

Hadde blitt norønt, japansk, kinesisk og hvorfor, for jeg syns foreks. Japan er et ufattlig spennende land og si at det er en skam å tatovere navn på japansk....hvem i helv... er det du tror du er som kan bestemme hva andre syns.

Du må for svingende ikke være fra den kulturen..drømmen min er å få dratt til new zealand( sikekrt feil skrevet) og ta en tatovering oppover hele låret på den måten som de gjør det. Det å høre at du syns at det er skam å tatovere navna til ungene sine på et annet språk enn norsk er en skam for meg. Sier mer om deg enn de som gjør det.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Du må for all del gjøre det, men da må du takle at folk synes det er teit. Jeg synes det er en skam for både deg selv og landet/folket som blir frarøvet sin kultur å tatovere deg fordi du synes det ser kult ut. Tatoveringer fra gamle kulturer hadde ofte spirituelle, religiøse eller andre meningsfulle formål, mens nå brukes de fordi de ser tøffe ut. I mine øyne blir det en forakt og total mangel på respekt for kulturen å overta den uten hensyn til hvilket formål tatoveringene hadde tidligere. Se bare på hvilke assosiasjoner solkorset nå har, takket være en viss tysk bevegelse. Et tegn som betydde utrolig mye for forskjellige samfunn gjennom tidene har blitt nedverget til et hatsymbol, takket være en total mangel på respekt for fortiden til symbolet.

 

Jeg skjønner godt frustrasjonen som ytres fra kulturer som føler seg krenket av vestens arroganse. Hvorfor ikke ha navnene på norsk? Jeg kan bare anta at du og barna er norsk, ellers hadde du gjerne spesifisert det? Har du en spesiell tilknytning til kulturene og samfunnene, så er det selvfølgelig greit, men å bare bestemme at tatoveringer som har gått i arv i mange tusen år kan "overtas" av deg fordi de er kule, er min definisjon på arroganse.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Jeg er over for lenge siden at tatoveringer er kule, tatovering har vært en del av livet mitt siden jeg var 18år, så jeg har tatovert meg i noen år. Så jeg vil ikke tatovere meg på stamme-vis for det er kult, men for respekt for den kulturen. Og alt det du sier der vet jeg gutten min. Og jeg vet også at flere kulturer blir glade når mennesker oppsøker de for å tatovere seg på deres måte. Fordi dem ser det på som en mulighet at de ikke blir glemt. nei så jeg tatoverer meg ikke for det er kult. Jeg har mer respekt for urbefolkning enn det jeg har for nordmenn så ikke kom å snakk om arroganse og det pisset der. Du vet ikke hva jeg mener og føler for hva jeg gjør. Du vet ikke hva jeg liker å studere , lese om osv. Så lenge du ikke gjør det så for faen ikke kom å dømm meg.Vi fra vesten kan faktisk hjelpe til å gjøre sånn at visse befolkninger ikke blir glemt, er ikke bare negativt.

Nei jeg er ikke uenig med deg, men hvis man gjør det av visse grunner så syns jeg det er helt greit..ikke for at det er kult. Det er jeg enig i. Jeg har stor respekt for urbefolkningen og historiene de har.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...