Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke leng til russetiden for min del nå! og siden jeg er trønderruss så skal jeg selvfølgelig fortsette tradisjonen med russefrakk! Det vil med andre ord si at jeg trenger ideer til hva jeg skal tegne bakpå frakken, så har dere ideer så vær så snill og dele de med meg :D

Tema: Tattoo/bodymods med et snev av psychedelic :new_woot:

PS: sorry om dette er litt off-topic, men fant ut at dette kanskje var den beste tråden å poste i, med tanke på tema ^_^ :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen som har erfaring med fjerning av tattoo? Hvordan blir resultatet og prisen? Har en svær tribal tattoo på ryggen jeg kunne tenkt å fått fjernet og eventuelt tatt noen annet.

Hva med å bare ta backpiece og heller bare dekke over den gamle?

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert han vil ha noe så mørkt, kanskje. For å faktisk gi deg et svar: Laserbehandling er ikke billig, og ikke behagelig. Det er dyrt og vondt, kjapt oppsummert, og tatoveringen vil ikke alltid forsvinne helt, men "fade" litt vekk. Hvor mye det koster kan jeg ikke si, da jeg ikke vet hvor du bor og hvilke steder som eventuelt gjør den type behandling i nærområdet ditt, men du kan regne med ca. 20k om den er rimelig stor.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med fjerning av tattoo? Hvordan blir resultatet og prisen? Har en svær tribal tattoo på ryggen jeg kunne tenkt å fått fjernet og eventuelt tatt noen annet.

Hva med å bare ta backpiece og heller bare dekke over den gamle?

Fordi den er svart med kraftige og tette mønster. Lat seg ikke gjøre å dekke over.

psilocybe sa tideligere at hvis det er en fersk tatovering kan du gå over med tatoveringsmaskinen fyllt med sterilt vann. Eller ser det mulig å fjerne hud for å få bort en tattis.

Er ikke fersk. Er vel 7år.

Fjerne hud? Hvordan fungerer den prosessen?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har en kompis som fjerner en stygg tribal med laser nå. Det tar laaaaang tid! Han må vente noen uker mellom hver behandling og de sa han trengte rundt 10 for at den skal bli helt borte. Men han skal bare bleke den nok til at den kan dekkes med en ny, så rundt 5 behandlinger kanskje. Han sa det ikke gjorde mye vondere enn å ta tattoveringen.

Lenke til kommentar

psilocybe sa tideligere at hvis det er en fersk tatovering kan du gå over med tatoveringsmaskinen fyllt med sterilt vann. Eller ser det mulig å fjerne hud for å få bort en tattis.

Er ikke fersk. Er vel 7år.

Fjerne hud? Hvordan fungerer den prosessen?

Som når leger tar hud fra et sted på koppen og syr det å et annet sted anntar jeg. Kjenner ikke til detaljene da jeg aldri har hatt behov for å lære meg teknikk om tatoveringsfjerning. Sikkert med skalpel.

Dessuten har ikke alle tilgang til en tatoveringsmaskin. Den trenger forresten ikke å være fersk, du kan bare gå over med sterilt saltvann og pirke på skorpen etc.

Kan de ikke få gjort det på studioer da!? Så lenge en tatovering fortsatt har skorpe vil jeg kalle den fersk. Hva annser du som en fersk tatovering?

Lenke til kommentar

Den tatoveringen jeg har fått delvis fjernet, fikk jeg tatovert over med sterilt vann. Tatovøren går over tatoveringen med en stor nål ("shader"), og poenget er å ødelegge huden som allerede inneholder fargepigmenter. Må gjøres gjentatte ganger, som laserbehandling. Kan føre til arr, men det kan også laserbehandling.

Her er bildene:

24sgeqyl.jpglh43bief.jpgn393fy58.jpgnn6c6o5y.jpgejd1r7d0.jpge3baiwcr.jpg54dhluj9.jpg

Lenke til kommentar

psilocybe

Hvor lenge måtte du holde på for å få den til å falme så kraftig? Fint med litt bildeinfo foresten. :thumbup:

Eplefe

Helt riktig, skader ikke å spørre. Om et studio sier ja eller ikke er en annen sak. Men leste nylig i avisen (har den fortsatt liggende her) at stadig flere angrer på tatoveringer så det kunne jo være et godt tilbud studioene ville tjene på.

Lenke til kommentar

De tjener allerede gode penger på omfattende cover-ups. En gjeng + meg spleiser på cover-upen til en venninne. Den ser så forferdelig ut. Men hun tatoverte seg i kjelleren til en fyr på Sotra, så litt usikker på hva hun ventet seg...

Lenke til kommentar

Blir kanskje litt vanskelig å svare på det her hvis det ikke er noen som har tattovert før, men lurer på en ting.

Har tenkt å ta seks streker på høyre underarm, der den øverste strekene er tjukkest og så går det gradvis nedover som om det var gitarstrenger.

Noe lignende dette: john_butler_narrowweb__300x478,0.jpg

Det jeg lurer på er da om jeg trenger gå til en veldig dyr og flink tattovør for å ta dette, eller er dette en enkel oppgave som de fleste tattovører burde klare?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...