After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Når ein fyrst tek hol i den aktuelle kroppsdelen, det vera punch eller eit nålestikk, så vert huda penetrert. Det vidare hendelsesforløpet ser eg for meg som følgjer: Såret gror, og ein er flink til å smøre huda i området så han vert mjuk og fin. Så er det strekkinga; det er vel ikkje snakk om så grove strekk at huden sprekk og ein får nye groperiodar i dei ytre hudlaga?Litt av poenget med å nytte tid på prosjektet er vel å la kroppen tilvenne seg endringane? UTAN at ein revner kvar bidige gong ein skal utvide? Og til den fyrste setninga di: Eg fylgjer tråden ganske tett, i von om oppdaterte bilete av katten til Fluesopp, i tillegg til lidenskapen eg har for tattoveringar... Så å forstå. Jeg har iallefall ikke opplevd noen problemer med strekkingen min. Fikk i begynnelsen høre at annbefalt tid å vente mellom hver gang er minimum tre måneder slik at de døde hudcellene får erstattet og huden utvider seg skikkelig. På slutten har jeg utvidet oftere enn det uten problem, men på senteret sa de at det hjelper når jeg har en diger ørering i tillegg til tunnell ettersom det blir tyngre. Jeg har 20 mm nå og har stort sett bare utvidet en mm for hver gang, men på slutten tok jeg to mm for hver gang. Nå har jeg kun utvidet med plugger og tunneller samt en utvider som jeg knapt brukte. har forstått det slik at du kan utvide mer for hver gang om du tar skalpell. Har iallefall sett deg skrive her skjelden, men samme kan det være. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg regner minimum to uker, men hører heller på kroppen. Nå om vinteren utvider jeg ikke i det hele tatt, ørene mine liker kulden dårlig nok som det er. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Aidskake/Penis Trygve har da sagt at det hjelper å skifte til organiske plugger. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Noe jeg og gjør. Men man skal ikke utvide med organiske plugger. Vips var vi tilbake til "Jeg utvider ikke om vinteren"-greien. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Selv merker jeg ingen ting til hvilken årstid det er. Hvor store hull fikk du før det ble et problem? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Merket det ikke før første blowouten min (dårlig tid og for stort smykke), men etter downsizingen ble jeg litt overfølsom. Rundt 10mm, altså. Har ikke merket mye til det i år til tross for stål hele tiden. Har faktisk utvidet og i vinter, men bare det ene øret. Venstreøret mitt er fremdeles kranglete, og mye penger har gått til sleeven min. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Har aldri merket noen ting og jeg er på 20 mm med stål. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, det er merkelig hvordan alle kropper ikke reagerer identisk på alt. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ikke i alle sammenhenger egentlig. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg var egentlig ironisk. Forskjellige reaksjoner på forskjellige ting er rimelig normalt, og ikke merkelig i det hele tatt. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg utvider heller ikke om vinteren, faktisk så gikk jeg ned 4mm i år. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg var egentlig ironisk. Forskjellige reaksjoner på forskjellige ting er rimelig normalt, og ikke merkelig i det hele tatt. Samme kan det være da det ikke har noe større med tema å gjøre. Jeg utvider heller ikke om vinteren, faktisk så gikk jeg ned 4mm i år. Husker du nevnte det tideligere. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Jeg vil si at det å huske at folks kropper reagerer forskjellig på alt fra strekking til tatovering og alt innimellom er ganske kritisk når det gjelder å gi råd. Jeg har en venninne som er allergisk mot jojobaolje, f.eks., så om hun skulle tatt rådene deres om at jojobaolje er teh shit hadde hun hatt utslett på hele øret og området rundt. Vannbasert glid reagerer hun ikke på. Hverken hun eller jeg går rundt og sier at jojobaolje er allergifremkallende av den grunn. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. februar 2010 Del Skrevet 16. februar 2010 Ganske imponerende med store motiver! Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Tok denne i januar (eller var det februar..)*bilde* Hvor tok du denne? Pent! Tusen takk :-) Purple pain, trondheim! Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Fornøyd med servicen på Purple Pain ? Det er jeg i allefall! Lenke til kommentar
kalli Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er det best med for mye vasking av hullet til en piercing eller for lite? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ingen ting av det kan betegnes som bra, men en piercing blir iallefall ikke ferdig grodd fortere av at du renser for mye. Lenke til kommentar
kalli Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Tror dere som har litt mer peiling enn meg disse: Threaded Tapers BSEXTT kan være bra til første strekk (2mm til 4mm... eller burde jeg heller gå til 3mm?)? Lenke til kommentar
Ickz Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 jeg vil anbefale deg å ta et på 3,2mm først hvertfall, kommer selvfølgelig ann på hvor lenge du har vært på 2mm, men jo mindre skritt du tar, jo bedre er det for øret egentlig. Selv så strakk jeg alltid hos pin-point og da tok vi 1,6mm til 2mm, så 2mm til 2,4mm, så 2,4mm til 3,2, så 3,2 til 4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå