katrine-b Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Lurer på om noen har erfaring med et sted som heter Canary Tatto, som ligger i playa del ingles? Eller andre steder på øya? Aldersgrense? Renslighet? personlige erfaringer? pris? Setter pris på alle svar! smile.gif Hei. Jeg tok tattoo på et sted jeg tror heter Mystery Tattoo i Puerto Rico på Gran Canaria. De som jobbet der var norske, og tror hele bedriften var norsk. Tror det kostet rundt 400 kr i minstepris, noe jeg betalte for min da. Jeg hadde akkurat blitt 14 da jeg tok min, så jeg tror ikke det er noe aldersgrense, men jeg hadde en forelder med da. Altså, hvis du tenker på å få en heavy tattoo ville jeg ikke anbefalt dem, men i forhold til små er de helt ok. Ble imponert over rensligheten der, og det var ikke noe feil når jeg var der. Eneste var at han som tattoverte ikke var noe Kat von D. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Altså, hvis du tenker på å få en heavy tattoo ville jeg ikke anbefalt dem, men i forhold til små er de helt ok. Ble imponert over rensligheten der, og det var ikke noe feil når jeg var der. Eneste var at han som tattoverte ikke var noe Kat von D. Well, there's your problem Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Dette er råere barter! :!: Lenke til kommentar
No14 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Lurer på om noen har erfaring med et sted som heter Canary Tatto, som ligger i playa del ingles? Eller andre steder på øya? Aldersgrense? Renslighet? personlige erfaringer? pris? Setter pris på alle svar! smile.gif Hei. Jeg tok tattoo på et sted jeg tror heter Mystery Tattoo i Puerto Rico på Gran Canaria. De som jobbet der var norske, og tror hele bedriften var norsk. Tror det kostet rundt 400 kr i minstepris, noe jeg betalte for min da. Jeg hadde akkurat blitt 14 da jeg tok min, så jeg tror ikke det er noe aldersgrense, men jeg hadde en forelder med da. Altså, hvis du tenker på å få en heavy tattoo ville jeg ikke anbefalt dem, men i forhold til små er de helt ok. Ble imponert over rensligheten der, og det var ikke noe feil når jeg var der. Eneste var at han som tattoverte ikke var noe Kat von D. Foretrekker at små tattoveringer blir fine også jeg da, men hver sin smak! Fint at du skriver for å advare folk mot å bruke studioet da hvertfall! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Godt skrevet. Selvsagt skal en tatovering bli fin uansett størrelse. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 I går tenkte jeg at jeg skulle prøve å dytte inn en 6mm taper i øret hvor jeg hadde 4mm (det som ikke gror). Overraskende nok gikk den rett igjennom uten at jeg merka noe! Så nå sitter jeg med 6mm i venstre og 10mm i høyre Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Grattis Alltid gøy å utvide. Bare gleder meg til jeg kan gå videre selv. Lenke til kommentar
tsghost Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Takker! Gleder meg til å gå videre selv Btw: http://e24.no/naeringsliv/article3459560.ece Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Linken vil ikke åpne seg her. Hva gjelder det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Linken vil ikke åpne seg her. Hva gjelder det? KREVER FRITAK FOR MOMS: - Tatovering er kunst VIL HA MOMSFRITAK: Joakim Olsen. Publisert: 12.01.10 19:07, Oppdatert: 12.01.10 20:02 Nå går han til sak mot Skatt Øst for å få fritak for merverdiavgift på tatoveringene han gitt sine kunder de siste årene. Sammen med partner Martin Enger driver han tatoveringsstudioet For Evig og Alltid i Moss. - Vi mener at Olsens tatoveringer er billedkunst, og at hans kunder dermed ikke skal betale merverdiavgift på de tatoveringene de får, sier Olsens advokat Stein Fagerhaug til E24. Til sammen - for perioden 2005 til 2007 - mener Skatt Øst at Olsen skulle betalt 164.584 kroner i merverdiavgift. Olsen har bestridt kravet om moms fra Skatt Øst, og saken har allerede vært behandlet i Klagenemnda for merverdiavgift, hvor Olsen tapte. Men nemnda var delt. - Det var dissens på spørsmålet om hvorvidt selve tatoveringene var å regne som kunstverk, men nemnden kom til at skissene som Olsen lager før han fester de på kroppen var fritatt for merverdiplikt, sier Fagerhaug. Les også: Betalte med hockeyspill, takstein og øyekirurgi «Custom-made» Et sentralt poeng i saken er et Olsen kun lager tatoveringer som er unike for kunden - de er kun «custom». Olsen tilbyr ikke standardmotiver. Som oftest startet han med å lage en skisse - som altså regnes som fritatt for moms - før han fester tegningen på kundens kropp. Kunden får også med seg skissen hjem, slik at den ikke kan brukes på andre kunder. - Jeg jobber med dette som en kunstform. Hver enkelt kunde får sin egen tatovering, og jeg jobber mye med å tilpasse tatoveringene til kundens anatomi. Jeg har jobbet som tatovør i 10 år, og det er også viktig for meg at hver enkelt kunde får sin egen tegning. Jeg etterstreber selvsagt en viss stil - jeg håper at folk skal kunne se at en tatovering er fra meg - men samtidig gidder jeg ikke å repetere meg selv, sier Olsen, som ved siden av tatoveringene også driver med andre typer kunst. - Jeg har også hatt en egen utstilling av mine malerier, sier han til E24. Les også: - Momsen må kuttes Dissens Skatt Øst er enig med Olsen i at selv utarbeidelsen av motivet er fritatt for moms, men mener at overføringen til huden er en «avgiftspliktig reproduksjon», og at den delen skal momsbelegges. Mindretallet i Klagenemnda for merverdiavgift pekte under behandlingen av saken på at mange kunstnere først lager skisser på papir, som de siden lager kunsverket av. «En billende kunstner som benytter teknikker som grafikk, etsninger tresnitt mv. starter med å lage et originalt kunstverk på plater, trekubber mv. som så ved hjelp av trykkteknikk overføres til papir. Om skatteetatens påstand om at «trykkingen» av motivet på kundens hud er en avgiftspliktig reproduksjon, må det samme gjelde på grafiske blader, »heter det i dissensen fra nemda. Skal føre vitner Når saken kommer opp i Oslo tingrett til våren, vil Olsens advokat føre to vitner. - Vi har blant annet en uttalelse fra en kunsthistoriker, som sier definerer Olsens virksomhet som kunst, sier Fagerhaug til E24. Kunsthåndverk er momspliktig, mens kunst ikke er det. På spørsmål om hva som skiller tatoveringer fra smykker eller andre gjenstander til å pynte kroppen med, svarer Fagerhaug leende: - Man kan ikke ta av seg en tatovering. - Husker ikke Skatt Øst, som er representert ved advokat Siri Kristin Kristiansen, henviser overfor E24 for sin standpunkt til vedtaket i Klagenemnda for merverdiavgift, men ønsker ikke å gi denne til E24. Hun henviser i steden til Olsen og hans advokat. På spørsmål om hun kan bekrefte at tatoveringer var fritatt for moms frem til 2005, si Kristiansen at hun på stående fot ikke kan huske det. - Du får ta det med motpartens advokat, sier Kristiansen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Takk. Var nå en undelig sak. Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Egentlig ikke, er jo kunstverk på høyt plan. Selv kinategn er kunst, blir jo bare som serieprodusering av maleri osv (prints). Hadde hjulpet endel på prisen, om man fikk fjernet 25% av den, men hadde kanskje bare blitt 25% bedre fortjeneste.. Om det blir vedtatt at det er momsfritak, håper jeg i det minste det blir enklere å få grei pris på større ting. Behold gjerne min prisen for småting på 1k+, og heller ha lavere fortjeneste på oss som ønsker mer arbeid. Vi er jo gjerne de som kommer igjen gang på gang også. Edit: Jeg tenker litt feil sånn på tampen av dagen. Underlig sak var sikkert at du ikke fikk åpnet linken, så første to ord kan da ses bort ifra. On another note, bare 2-3 timer til jeg skal hjem, vutpidu. Endret 13. januar 2010 av lain Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Vel, nei.. egentlig ikke. Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) Enda mer "skikkelig" arbeid...*gråte* (håper linken fungerer) Endret 14. januar 2010 av Trouble Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvordan kan folk ikke se at det kommer til å se jævlig ut? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Vel, nei.. egentlig ikke. Hva var det du ikke likte med det? Hvordan kan folk ikke se at det kommer til å se jævlig ut? Var det linken du mente? I så fall er vi for en gangs skyld enige. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Rotete, tydeligvis lite planlagt rygg med en simpel stil. Antageligvis laget på slutten av nittitallet en gang, mye så ut som det den gang da. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Er det så rotete egentlig? Motivene har jo litt avstand fra hverandre og du ser tydelig at det er bilene samt solen eller hva det skal være som er ment å være i forgrunnen. SOlen med hitlerbart synes jeg forøvrig kunne vært droppet. Lenke til kommentar
RaW_DeNiM Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Da var nok en 5 timers session ferdig og outlinen av dragen er på plass... Enda 15 timer igjen før sleeven er ferdig.... Virker som det aldri tar slutt:p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå