Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du fikk vel beskjed om hva du skulle gjøre?

Men du burde ikke ta den ut hvis det bare er 2 dager siden nei.

 

Tok den selv :p så har vel egentlig ikke peiling på hvordan jeg skal stelle med den. Men regner med at det holder og vaske den med pyrisept eller lignende, et par ganger daglig. Noen som har peiling på når jeg kan ta den helt ut for å vaske den ordentlig?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ta den ut for å vaske den. Og pyrisept kan i mange tilfeller bli for sterkt. Bruk sterilt saltvann (enten kjøpt på apoteket eller som du lager selv ved å koke vann og tilsette salt. Ca. en kvart teskje salt til en kopp vann) og rens morgen og kveld. Kan også bruke Dr.Greve eller lignende til å vaske med. Brystvortepiercing bruker veldig lang tid til å gro som regel. Ville ikke regne med at den var grodd ordetnlig før etter et par måneders tid. Og selv da kan det lukke seg såpass at du ikke får piercingen gjennom hullet igjen i løpet av bare minutter.

 

edit:

Du kan lese her om etterbehandling: http://www.pinpoint-piercing.no/etterbehandling.html

 

edit2: Det står forresten også en del om rensing i førsteposten i denne tråden.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Du trenger ikke ta den ut for å vaske den. Og pyrisept kan i mange tilfeller bli for sterkt. Bruk sterilt saltvann (enten kjøpt på apoteket eller som du lager selv ved å koke vann og tilsette salt. Ca. en kvart teskje salt til en kopp vann) og rens morgen og kveld. Kan også bruke Dr.Greve eller lignende til å vaske med. Brystvortepiercing bruker veldig lang tid til å gro som regel. Ville ikke regne med at den var grodd ordetnlig før etter et par måneders tid. Og selv da kan det lukke seg såpass at du ikke får piercingen gjennom hullet igjen i løpet av bare minutter.

 

edit:

Du kan lese her om etterbehandling: http://www.pinpoint-piercing.no/etterbehandling.html

 

Takk for hjelpen, har linsevæske som kun består av sterilt saltvann. Det må nok gjøre susen : )

Lenke til kommentar

Vent til den er grodd, pluss et par-tre måneder til. Ta den ut i et par minutter først, og prøv å få den i igjen. Om det allerede nå er trangt, er det glemmesak å ha den ute over lengre tid.

 

Tar du den ut nå, lukker den seg på et par minutter, og du må da rive opp såret som har klistret seg sammen. Ikke behagelig, og ikke særlig bra for piercingen.

Lenke til kommentar

Etter en dag hjemme fra jobb pga sykdom har jeg googlet en del etter bilder til minnestattoveringen min, og kom over et bilde som er akkurat slik jeg hadde sett for meg min. Akkurat som om jeg hadde sett bildet før jeg beskrev den.

 

post-146245-1255735455_thumb.jpg

 

Vet dere om noen tattovører (helst i Norge eller Sverige) som kan klare å utføre noe lignende, med et veldig bra resultat? :)

Lenke til kommentar
Begynner å krible noe voldsomt etter å blekke seg igjen!

 

Wow, enig!

Har lyst på halfsleeve, men jeg har ikke helt fått bestemt meg om motiv og slikt enda...

Også var det pengene da, som også er et spørsmål.

 

Kan hende jeg tar en tatovering et annet sted i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Begynner å krible noe voldsomt etter å blekke seg igjen!

 

Wow, enig!

Har lyst på halfsleeve, men jeg har ikke helt fått bestemt meg om motiv og slikt enda...

Også var det pengene da, som også er et spørsmål.

 

Kan hende jeg tar en tatovering et annet sted i mellomtiden :)

 

Anbefaler ansiktet.

 

Det er faktisk selvmords-grunn, de timene jeg har i stolen er som meditasjon:D

 

En utrolig følelse ja, men har aldri tenkt på det som meditasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...