Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Sant sant^^

 

Håpet på noe svar type "Slapp av, det vil gro igjen om du lar være å bruke noe i ørene"

Altså, du vil alltid ha et merke der etterpå, men som Glimiti sier er de ikke alltid spesielt synlige.

Om øret gror igjen eller ikke avhenger av hvor stort du går. Jeg tror hullet kan lukke seg greit fra omtrent 8mm og nedover. Går du over dette må du regne med å alltid ha unaturlig store hull i øreflippene. :)

Lenke til kommentar

Aidskake/Penis Trygve kom med noen bilder av et stort ørehull som var blitt fikset på for en god stund siden. Det så ut som det var skåret eller klippet i for deretter å bli sydd. SÅ ørene kan se noenlunde normale ut selvom du har digre hull.

 

Når det kommer til de småmerkene man får av et vanelig hull er de så diskre at jeg ikke tenker på dem lenger engang.

Lenke til kommentar
Hvor stor? om psilocybe har sagt en god del ganger så går det ikke med så mye detaljer på små tatoveringer. Hvis den skal krympes veldig anntar jeg at den må forenkles.

 

Omtrent like stor som på bildet kanskje, om ikke bittelitt større :). Har en tribal på armen som er ca like stor, men med mindre detaljer, betalte 2000 for den. snakker vel ikke mer enn en 2000 her ?

Lenke til kommentar

Sitter du på en netbook med 7" skjerm eller på en 52" flatskjerm? Litt vanskelig å gi en pris uten at folk kan komme med konkrete mål, f.eks. i en universelt akseptert måleenhet som centimeter eller tommer.

 

På min 20"-skjerm blir bildet ca. 5x6cm. Om du skal ha det "bittelitt" større, og la oss her anta at "bittelitt" er ca. 15-20% av de originale målene, så må du forenkle motivet voldsomt. Alt krimskramset som er over hele motivet kommer til å flyte i hverandre, de åpne områdene (øynene, halefjærene, snurrevirvlene i vingene) kommer til lukke seg og alt vil se helt rompe ut. Dobbelt så stor (10x12cm) må den iallefall være, og da snakker vi gjerne 2-2500kr, avhengig av hvor på kroppen og hvor i Norge du tar den.

Lenke til kommentar
Sitter du på en netbook med 7" skjerm eller på en 52" flatskjerm? Litt vanskelig å gi en pris uten at folk kan komme med konkrete mål, f.eks. i en universelt akseptert måleenhet som centimeter eller tommer.

 

På min 20"-skjerm blir bildet ca. 5x6cm. Om du skal ha det "bittelitt" større, og la oss her anta at "bittelitt" er ca. 15-20% av de originale målene, så må du forenkle motivet voldsomt. Alt krimskramset som er over hele motivet kommer til å flyte i hverandre, de åpne områdene (øynene, halefjærene, snurrevirvlene i vingene) kommer til lukke seg og alt vil se helt rompe ut. Dobbelt så stor (10x12cm) må den iallefall være, og da snakker vi gjerne 2-2500kr, avhengig av hvor på kroppen og hvor i Norge du tar den.

 

Så det du sier er at det blir vanskelig/umulig i det hele tatt visst jeg vil ha så stor som på bildet ? kan jo selvsagt forenkle litt på den selv og.. kan poste etterpå :)

Endret av bjones
Lenke til kommentar

Umulig å si. Jeg kjenner ikke tatovøren. Skulle du til Let's Buzz! hvor jeg jobbet (og vet sånn noenlunde hvor fort tatovørene jobber), hadde en forenkling + tatovering i 5x6cm gått helt greit på to timer. Antageligvis mellom 1-1,5 time.

 

Jeg tror de aller fleste skulle klare det på under to timer, men man vet jo aldri. Litt pussig at tatovøren setter opp time uten å ha sett hva han/hun skal tatovere, eller gitt en prisantydning.

 

Ok, greit, der svarte jeg på noe som ble redigert bort. Flott.

 

Hvis du vil ha den såpass detaljert som den er på bildet, i ca. 5x6cm, vil det 1) kreve en god tatovør for at det skal se bra ut umiddelbart og 2) antageligvis flyte sammen i løpet av et par år. Linjene har en tendens til å få en svak skygge, og om du så har mange linjer som ligger tett inntil hverandre (f.eks. en strekkode), vil skyggen fra begge strekene gjøre mellomrommet mørkt. Små, lyse områder som øynene og hullene i halefjærene vil lukke seg, eller iallefall krympe.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...