Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, god plass på ryggen. Har du tenkt hva du skal ha der? Mine planer så langt er som sagt noen edderkopper fra den ene skulderen og oppover i nakken. Men jeg har planer om mannen med ljåen og kansje noen små hodeskaller akkurat som det skal være en diger hodeskalle og noen små hodeskaller på ene siden av brystet. Får se om det ene krasjer med den andre. Den mulige skriften fra skulder til skulder kan også være et problem med tanke på krasj så planene er langt fra ferdig. Men som du sier, det skal brukes tid. :thumbup:

 

Har ikke tenkt på det, har tenkt på ting som har med han og gjøre...men det er mer på den fysiske siden:P

 

Er det kampsport med i bildet? :D

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle ta snakebites om ikke så altfor lenge. Så har noen generelle spm, som de fleste sikkert er drit lei å svare på antar jeg..

 

Tenkte å ha to CBB-er(?) med kuler på, men er usikker på fargen! Jeg lurer på svart eller sølv.

Det jeg har kommet frem til er at jeg syns svart er kult, men det kan kanskje bli for "ekkelt" eller virke for mye sammen med mitt svarte hår som riktignok er en del i ansiktet mitt? :p Jeg er usikker på om noen andre skjønner hva jeg mener med "ekkelt" på den måten, for er mest sansynlig en personlig oppfatning.

Sølv virker veldig ålreit, men jeg har tenkt på svart lengst da.

Har dere noe tips til hvordan jeg skal få bestemt meg skikkelig?

 

Er det stor sansynlighet for at det går galt og eller at jeg fysisk ikke kan ha det eller noe? For da freaker jeg helt ut..! :p

Jeg skal ikke spørre "Gjør det vondt?" men en sammenlikning kunne likevel vært fint, har sprøyteskrekk x)

Og sist, før jeg glemmer det! Hvordan gjør de det oftest? En etter en, eller stikker de hullene først og så setter inn smykkene?

 

Wow, ble lengre post enn jeg trodde..!

Flott om noen tar seg bryet å svare :)

 

EDIT: Og ja! Haha, visste jeg kom til å glemme noe. Er det vanskelig å rense osv? Og er de greine dyre?

 

Jeg har akkurat slike CBB'er som du snakker om (svarte). Har selv brunt hår, men er ganske mørkt :)

Jeg føler ikke det blir for "ekkelt", eller "for mye", om jeg forstår hva du mener. Dessuten, det kan være fett at de matcher håret :)

 

Om du renser hver morgen og kveld, og ikke leker med de, kan vel så og si ingenting gå galt tror jeg.

Det er ikke vondt. Eller, Det er en smerte som er der i kanskje 1-5 sekunder, så går det over. Etter det er du litt øm og nummen i et par timer, så går det bra :D

 

De er ikke vanskelige å rense. Jeg renset på utsiden med en q-tips som jeg dyppet i rensemiddelet, og smørte rundt selve hullet, samt at jeg tok munnskyll jeg fikk på piercingstudioet.

 

Angående pris: Om jeg ikke husker feil, kostet det 520kr for snakebites på Madison i Sarpsborg. Prisene ellers i landet kan jeg ikke.

 

PS: Kan legge opp bilde av meg med piercingene, så du kan se hvordan det ser ut med brun/svart hår og svarte ringer om du vil :)

Lenke til kommentar

Jeg skal forhåpentligvis tatovere meg snart, må bare spare opp penger nok først :p

 

Lurer på hva dere mener om å bruke mørkebrunt blekk istedet for svart? Jeg syntes det virker som alle tatoveringer glir over fra å være svarte og pene i begynnelsen til å bli blågråe til slutt. Er lite keen på dette, og har en kamerat som har 4-5 tatoveringer med brunt blekk, nettop pga at denne fargen visstnok holder seg bedre. Disse "brune" tatoveringene ser skikkelig bra ut, og jeg kunne godt tenke meg å gjøre det samme egentlig. Erfaringer eller meninger om dette?

 

Kommer til å tatovere meg i Oslo og syntes House of Pain i Storgata virker som et fornuftig valg, men fant nettop ut at det finnes et HoP studio på Majorstua også. Noen som vil anbefale det ene over det andre stedet?

Lenke til kommentar
Sikler på to piercinger på venstre side i leppa. Men veit ikke helt. Jeg hater nåler :p Sikler veldig på flere tattoveringer thou. Må ha noen med skikkelige farger :D

 

jeg hadde ring i leppen for noen år siden. Akkurat å ta ringen trenger du ikke å engste deg for. Det er snakk om et stikk gjennom leppen og deretter blir ringen tredd igjennom og så har du piercingen så lenge du selv ønsker. Det eneste som var litt ubehagelig var at leppen var hoven etter å ha tatt ringen. Så ikke la nåleskrekk stanse deg.

Lenke til kommentar
Jeg skal forhåpentligvis tatovere meg snart, må bare spare opp penger nok først :p

 

Lurer på hva dere mener om å bruke mørkebrunt blekk istedet for svart? Jeg syntes det virker som alle tatoveringer glir over fra å være svarte og pene i begynnelsen til å bli blågråe til slutt. Er lite keen på dette, og har en kamerat som har 4-5 tatoveringer med brunt blekk, nettop pga at denne fargen visstnok holder seg bedre. Disse "brune" tatoveringene ser skikkelig bra ut, og jeg kunne godt tenke meg å gjøre det samme egentlig. Erfaringer eller meninger om dette?

 

Kommer til å tatovere meg i Oslo og syntes House of Pain i Storgata virker som et fornuftig valg, men fant nettop ut at det finnes et HoP studio på Majorstua også. Noen som vil anbefale det ene over det andre stedet?

 

Spørs hva du skal ha, men House of pain er ikke blant de beste i byen...desverre.

Hva stil liker du så kan jeg gi et par tips, som jeg kan si med 100% sikkerhet at du blir fornøyd med servicen og tattovøren;)

( har lyst og være sikkelig påståelig i dag:P )

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Jeg skal forhåpentligvis tatovere meg snart, må bare spare opp penger nok først :p

 

Lurer på hva dere mener om å bruke mørkebrunt blekk istedet for svart? Jeg syntes det virker som alle tatoveringer glir over fra å være svarte og pene i begynnelsen til å bli blågråe til slutt. Er lite keen på dette, og har en kamerat som har 4-5 tatoveringer med brunt blekk, nettop pga at denne fargen visstnok holder seg bedre. Disse "brune" tatoveringene ser skikkelig bra ut, og jeg kunne godt tenke meg å gjøre det samme egentlig. Erfaringer eller meninger om dette?

 

Kommer til å tatovere meg i Oslo og syntes House of Pain i Storgata virker som et fornuftig valg, men fant nettop ut at det finnes et HoP studio på Majorstua også. Noen som vil anbefale det ene over det andre stedet?

 

Spørs hva du skal ha, men House of pain er ikke blant de beste i byen...desverre.

Hva stil liker du så kan jeg gi et par tips, som jeg kan si med 100% sikkerhet at du blir fornøyd med servicen og tattovøren;)

( har lyst og være sikkelig påståelig i dag:P )

Kommer til å bli en rimlig simpel / minimalistisk tatovering, basert på flere tynne "armbånd" på nedre del av underarmen. Ser for meg at det ikke er veldig vanskelig å lage, men vanskelig å få helt rett og proposjonalt. Hvilke vil du anbefale? Ikke noen kommentarer til brunt blekk forresten?
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke sa noe om farge er at det vet tattovøren best hva som blir finest osv.:)

Jg har selv mye brunt i hodeskallen og sammenlignet med sort så tror jeg at brunt kan være finere i noen settinger ja:)

 

Hadde tenkt og si Hellspawn, men det kan fort bli dyrere enn det trengs. Så Lucky 7 kan du jo ta deg en tur innom, de har 3-4 forskjellige tattovører:)

 

Tynne streker osv. er faktisk ikke det letteste, så Hellspawn eller Lucky 7 vil jeg si:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Perioden varte hele det innlegget jeg sa det.........

 

Men nok om det:P hehe

 

Da så. Å være påstålig ang. studioer kan være vansklig vet du. Feks. finnes det jo dem som er mer enn fornøyd med ressultatet de får fra TattooHarald, TattooJo og Bo... :D Men ja, nok om det.

 

Åssen går det med kjempebreiflabben til Raw_DeNiM (eller hvordan han nå skriver det) foresten? Lenge siden han har deltatt i tråden nå.

Lenke til kommentar
Grunnen til at jeg ikke sa noe om farge er at det vet tattovøren best hva som blir finest osv.:)

Jg har selv mye brunt i hodeskallen og sammenlignet med sort så tror jeg at brunt kan være finere i noen settinger ja:)

 

Hadde tenkt og si Hellspawn, men det kan fort bli dyrere enn det trengs. Så Lucky 7 kan du jo ta deg en tur innom, de har 3-4 forskjellige tattovører:)

 

Tynne streker osv. er faktisk ikke det letteste, så Hellspawn eller Lucky 7 vil jeg si:)

 

Dæven steike. Ble mildt sagt imponert av Hellspawn. Noen som vet noen om ventetid der? Lucky 7 var jo heller ikke ille. Noen som vet om de er bra på portretter pin-up style? eller noen andre som anbefales?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...