Wamic Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Takk takk. Hvor får jeg kjøpt Jojoba-olje? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er ikke helt sikker på om han mente det navnet seriøst. Holder sikkert lenge med sterilt saltvann og så tørke godt etter at du har renset. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jo. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Man lærer så lenge man lever tydeligvis. Uansett så har aldri jeg hatt bruk for noe sånt. Men som Amanita Muscaria så varrierer det fra person til person. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Finnes det noen gode erstatninger av de kremene du blir anbefalt å kjøpe etter tatovering? Hvis Zalo gjør samma susen liksom, så er vel det bedre enn å bruke masse penger på diverse kremer... eller? Jeg får vel et ER DU DOM ELR-svar, men tenkte å høre uanz. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Glem krem (k9z), vask tatoveringen med en mild såpe (Dr. Greves eller noe i den stilen) en gang eller to per dag. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 "DOKTOR GREVE PHARMA" Men ok, det er altså lite vits å bruke penger på det du får kjøpt på studioet? Takk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Takk takk. Hvor får jeg kjøpt Jojoba-olje? Helsekostbutikker o.l., eller apoteket. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Du kan sammenligne en tatovering med et skrubbsår med blekk under. Hold sårflaten ren, ikke plukk på med skitne fingre, ikke plukk bort skorpen og ikke bløt opp skorpen, så gror det så fint så. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hadde vært greit om det fantes en standarmetode for håndtering av nye tatoveringer (piercinger også for den saks skyld). Jeg har brukt krem jeg fikk med meg fra studioet hver gang jeg har tatovert meg og alle tatoveringene har blitt bra. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Det hadde vært zuperdupert, men sånn er ikke verden. Tatovører er forskjellige, noen lever i tiden (og forventer effektivitet, en tyggis til den som sier hvilken reklame det er fra), andre holder seg til det de ble lært av folk som Bo for hundre år siden. I bunn og grunn er det kroppen din som gjør jobben, du hjelper bare til. Det gjør du best ved å holde sårflaten ren, men ellers lar det være i ro. Spør en lege eller sykepleier om hvordan de vil behandle et sår med minimal arrdannelse og hurtigst grotid, så vil de si vask med sterilt saltvann, løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten, samt lite bevegelse av det aktuelle området. Om du klatter på med krem, så klarer kroppen til slutt å få huden hel igjen. Spørsmålet er bare om det kunne skjedd fortere enn det gjorde. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Spør igjen her jeg: Hvordan sitter blekk hvis man tattoverer seg mellom beina, er det slik som albuen som man må omtrent garantert farge opp igjen? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten Nå har vel du skrevet flere ganger at plastikken bare skal være på noen timer for å hindre vaselin og farge i å bli klint utover klærne ol. FRisk luft er alfa omega for at et sår skal gro pleier du å si. SÅ da kan du vel ikke sammenligne med en bandasje som skal være på kontinuerlig!? Personelig pleier jeg å ta bandasjen av morgnen etter. Spør igjen her jeg: Hvordan sitter blekk hvis man tattoverer seg mellom beina, er det slik som albuen som man må omtrent garantert farge opp igjen? Mener du over penisen eller på pungen? Er det planer du vurderer? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Ja, tenker litt på det ja:P vet ikke helt hvilken av delene, eller bare rundt. Veldig i starten av planleggingen;) Det med metode så har jeg en som er helt gull og fungerer knall:) Endret 22. september 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten Nå har vel du skrevet flere ganger at plastikken bare skal være på noen timer for å hindre vaselin og farge i å bli klint utover klærne ol. FRisk luft er alfa omega for at et sår skal gro pleier du å si. SÅ da kan du vel ikke sammenligne med en bandasje som skal være på kontinuerlig!? Personelig pleier jeg å ta bandasjen av morgnen etter. Med bandasje mener jeg (og resten av verden for øvrig) gasbind, ikke clingfilm. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Tror jeg skal prøve det med gassbind når det gjelder albuene:)Fargen satt knall den, men det kan alltid bli bedre:P Og det er en plass som man får betennelse ganske så lett. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det med metode så har jeg en som er helt gull og fungerer knall:) ? Med bandasje mener jeg (og resten av verden for øvrig) gasbind, ikke clingfilm. Det skal likevel ikke sitte like lenge på på en tatovering som på et sår. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 litt over en en dag til jeg inkes :D:D:D:D Så det jeg bør er å beholde plastikken på noen timer, så rense og skylde, sette på gassbind også bytte morgenen etterpå? Lenke til kommentar
No14 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har du gjort noe nytt fluesopp? Eller har du bare fortsatt med den du begynnte på? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Glimti da, skal jeg virklig avsløre den..okey da Jeg har jo prøvd noen metoder, men den som passer meg best er: Ha plasten på til dagen etterpå, ta av plasten og gå i dusjen, skyll forsiktig med så varmt vann som du klarer ( ja, du kjenner det:P ), vaske forsiktig med god gammel grønnsåpe, så lufttørker du, smører med tattogoo. De 4 første dagene så vasker jeg 3 ganger daglig, så går jeg ned til 2 ganger frem til skorpa begynner og falle av. Metoden min gjør at jeg får bare syltynne flak av skorpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå