Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen gode erstatninger av de kremene du blir anbefalt å kjøpe etter tatovering? Hvis Zalo gjør samma susen liksom, så er vel det bedre enn å bruke masse penger på diverse kremer... eller?

Jeg får vel et ER DU DOM ELR-svar, men tenkte å høre uanz.

Lenke til kommentar

Det hadde vært zuperdupert, men sånn er ikke verden. Tatovører er forskjellige, noen lever i tiden (og forventer effektivitet, en tyggis til den som sier hvilken reklame det er fra), andre holder seg til det de ble lært av folk som Bo for hundre år siden. I bunn og grunn er det kroppen din som gjør jobben, du hjelper bare til. Det gjør du best ved å holde sårflaten ren, men ellers lar det være i ro. Spør en lege eller sykepleier om hvordan de vil behandle et sår med minimal arrdannelse og hurtigst grotid, så vil de si vask med sterilt saltvann, løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten, samt lite bevegelse av det aktuelle området.

Om du klatter på med krem, så klarer kroppen til slutt å få huden hel igjen. Spørsmålet er bare om det kunne skjedd fortere enn det gjorde.

Lenke til kommentar
løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten

Nå har vel du skrevet flere ganger at plastikken bare skal være på noen timer for å hindre vaselin og farge i å bli klint utover klærne ol. FRisk luft er alfa omega for at et sår skal gro pleier du å si. SÅ da kan du vel ikke sammenligne med en bandasje som skal være på kontinuerlig!? Personelig pleier jeg å ta bandasjen av morgnen etter.

Spør igjen her jeg: Hvordan sitter blekk hvis man tattoverer seg mellom beina, er det slik som albuen som man må omtrent garantert farge opp igjen?

Mener du over penisen eller på pungen? Er det planer du vurderer?

Lenke til kommentar
løs bandasje for å hindre rusk, rask og skitne fingre i å nå sårflaten

Nå har vel du skrevet flere ganger at plastikken bare skal være på noen timer for å hindre vaselin og farge i å bli klint utover klærne ol. FRisk luft er alfa omega for at et sår skal gro pleier du å si. SÅ da kan du vel ikke sammenligne med en bandasje som skal være på kontinuerlig!? Personelig pleier jeg å ta bandasjen av morgnen etter.

Med bandasje mener jeg (og resten av verden for øvrig) gasbind, ikke clingfilm.

Lenke til kommentar

Glimti da, skal jeg virklig avsløre den..okey da :tease:

Jeg har jo prøvd noen metoder, men den som passer meg best er:

Ha plasten på til dagen etterpå, ta av plasten og gå i dusjen, skyll forsiktig med så varmt vann som du klarer ( ja, du kjenner det:P ), vaske forsiktig med god gammel grønnsåpe, så lufttørker du, smører med tattogoo. De 4 første dagene så vasker jeg 3 ganger daglig, så går jeg ned til 2 ganger frem til skorpa begynner og falle av.

Metoden min gjør at jeg får bare syltynne flak av skorpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...