Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Fikk streng beskjed om å gå 3 dager med plast, og vaske grundig og bytte plast 3 ganger om dagen.

Så blir vel ikke noen skorpedannelse før i morgen da jeg ikke skal gå med plast, vil jeg tro.

 

Men sist gang brukte jeg ikke plast på. Den var jo mye mindre da, så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok en halfsleeve på OTC som var nå og den gror jo som den skal. Men igår så jeg at på visse steder (spesielt der det var lagt skygge) så hadde det kommet hvite prikker "under" huden. Er dette betennelse/infeksjon eller bare at huden gror på sin egen måte? Prøvde å få tatt et bilde av det, men det kom ikke frem på bildene.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Fikk streng beskjed om å gå 3 dager med plast, og vaske grundig og bytte plast 3 ganger om dagen.

Så blir vel ikke noen skorpedannelse før i morgen da jeg ikke skal gå med plast, vil jeg tro.

 

Men sist gang brukte jeg ikke plast på. Den var jo mye mindre da, så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre.

 

Tre dager? Det har aldri noen jeg kjenner gjort, eller jeg gjort selv. Det var veldig lenge synes jeg. Men om det har funket før så for all del, gjør det igjen. Men jeg har tatt litt store tattoveringer og har fjernet plasten etter et par timer, skylt godt med vann, latt det tørke og brukt tynt lag med helosan. Aldri gitt hverken meg eller andre problemer og bruke denne metoden.

 

Er det vanlig og gå så lenge med plast rundt tattoveringen? Er det pga solen er det vel bedre og heller beskytte den med og gå med klær som dekker den til.

 

 

EDIT:

La til quote fra AndrineF sin post.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Skorpene kan bli rare for og si det mildt=)

 

Ördög: Alle tattovører har sin metode, han jeg gikk til ga meg streng beskjed om og sove med t-skjorte i 5 døgn:P

Ellers så bruker jeg vanlig prosedyre: Vasker 2 ganger om dagen med grønnsåpe, smører tynt lag med helosan når det blir sikkelig tørt og går mest mulig i bar overkropp så ingenting gnikker imot.

Så på natten så sover jeg med skjorter i syntetisk silke.

 

Jeg hadde ikke klart 3 døgn med plast, jeg får sånn rar greie av den plasten. Begynner og fryse osv.:p vet ikke hvorfor vel og merke det skjer.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Føles ganske sært å gå med plast ja, men nå er det jo siste dagen.

Tenkte jeg ikke skulle stille spørsmål ved anvisningene jeg fikk, for det er vel denne metoden de bruker og har gode resultater med. Sjekket litt rundt på nett, og sett at også electric linda gir denne anvisningen på sin hjemmeside.

Hva som er best blir vel aldri noen enige om :p

 

Huden ser hvertfall fin ut, så får vi se hva som skjer i morgen.

Endret av AndrineF
Lenke til kommentar

Så lenge man ikke går med tettsittende tshorter og gensere, er det vel som oftest greit uten plast. Men ja, rart det ikke er mer enighet om hvordan man skal behandle en ny tattoo. Er jo like mange metoder som artister som lager tattoos, om ikke fler.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ltit sånn at hvis det med plast hadde vært en perfekt metode å hadde vel de fleste brukt den?

Men det viktigste er og holde dn ren og passe på at du ikke får skorper som er tykke og harde. Bedre at det flaker av enn at det knekker av=)

 

Lain: Når jeg er hjemme så går jeg uten noe på overkroppen siden jeg ikke vil at noe skal gni mot tattoveringen.

hittil så har måten jeg gjort det på fungert og fått skryt av han som jobber med venstrehånden min.

Men jeg er like nervøs hver gang for at fargen skal bli med skorpen.

Men man kan bare gjøre sitt beste, man kan ikke styre totalt hva kroppen gjør.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg brukte løse tshorter og tekniske tshorter, trives ikke uten ;P

 

Skal inn igjen snart og etterfylle et bittelite område like ved armhulen som mistet litt farge, men er snakk om kanskje på størelse med en 5krone.

 

Og da det ikke er snakk om direkte feilbehandling av tattooen, gjør så langt jeg vet de fleste artister dette som "etterarbeid".

Lenke til kommentar

Jeg gjør alltid så godt jeg kan og de fleste vil si jeg er hysterisk...jeg ser på det som respekt ovenfor tattovøren at man gjør det man kan for at den skal gro best mulig.

Men av og til så skjer det ting som man ikke styrer.

Skal inn 26.mai..forhåpentligvis får han lagt på skyggene på kroppen til katta.

For etter den økten blir det en stund til jeg ser han igjen.

Lenke til kommentar

Synes det hørtes mye ut med tre dager med plast. Fikk beskjed om maks 4 timer og kunne ta det av etter halvannen. Tok det av etter en time og gikk i dusjen, vasket den godt og gikk med løs skjorte resten av kvelden. Fikk også beskjed om å vaske med grønnsåpe tre ganger om dagen og smøre tynt med helosan. Har vasket den ofte og smurt og fikk ikke noe skorpedannelse i det hele tatt. Flasset litt etter 4-5 dager og så var den helt fin.

Lenke til kommentar

Den er bra ut No14. Skal det bli en sleeve?

 

Ördög: Alle tattovører har sin metode, han jeg gikk til ga meg streng beskjed om og sove med t-skjorte i 5 døgn:P

Ellers så bruker jeg vanlig prosedyre: Vasker 2 ganger om dagen med grønnsåpe, smører tynt lag med helosan når det blir sikkelig tørt og går mest mulig i bar overkropp så ingenting gnikker imot.

Så på natten så sover jeg med skjorter i syntetisk silke.

 

Sant nok. Det eneste det virker som om de fleste er enige i er at man ikke skal bade eller sole seg på ca en mnd og smøre tattoveringen slik at huden ikke blir tørr. Når det gjelder smøring smører jeg et par ganger om dagen, tynt lag, Skal jo ikke drukne heller :p

Jeg ser ikke hvorfor det vil være en fordel og sove med t-skjorte foruten at de beskytter laken og dyne mot flekker.

 

Ja, veldig greit at den får mest mulig luft og at ingenting gnager inntil. Jeg klarer ikke sove med tskjorte. Får helt fnatt. Så legger et mykt håndkle i område hvor jeg har tattoveringen og sover uten dyne. Jeg sover relativt rolig så håndkle vandrer minimalt.

 

 

Jeg gjør alltid så godt jeg kan og de fleste vil si jeg er hysterisk...jeg ser på det som respekt ovenfor tattovøren at man gjør det man kan for at den skal gro best mulig.

Men av og til så skjer det ting som man ikke styrer.

Skal inn 26.mai..forhåpentligvis får han lagt på skyggene på kroppen til katta.

For etter den økten blir det en stund til jeg ser han igjen.

 

Ser ikke helt hvordan noen kan bli hysteriske etter en tattovering. Ikke bare har du betalt dyrt for og få blekket i huden, men du skal sannsynligvis bære den resten av livet. Så hvorfor ikke ta alle nødvendige forhåndsregler i perioden etter den er tatt for og få best mulig slutt-resultat? Jeg er overforsiktig og har så langt ikke hatt noen problemer.

 

Til en viss grad kan jeg være enig i at det også er av respekt for tattovøren da det vil være dumt om han får dårlig rykte pga en tattovering som ser stygg ut pga kunden ikke har behandlet den dårlig. Finnes de som klager på slutt-resultatet uten at de selv har gjort en god jobb med etterbehandling. Men min største motivasjon er at jeg vil gjøre hva jeg kan da jeg ikke gidder kaste bort pengene.

 

Post gjerne bilde etter neste økt om du ønsker :)

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Den er bra ut No14. Skal det bli en sleeve?

 

Ördög: Alle tattovører har sin metode, han jeg gikk til ga meg streng beskjed om og sove med t-skjorte i 5 døgn:P

Ellers så bruker jeg vanlig prosedyre: Vasker 2 ganger om dagen med grønnsåpe, smører tynt lag med helosan når det blir sikkelig tørt og går mest mulig i bar overkropp så ingenting gnikker imot.

Så på natten så sover jeg med skjorter i syntetisk silke.

 

Sant nok. Det eneste det virker som om de fleste er enige i er at man ikke skal bade eller sole seg på ca en mnd og smøre tattoveringen slik at huden ikke blir tørr. Når det gjelder smøring smører jeg et par ganger om dagen, tynt lag, Skal jo ikke drukne heller :p

Jeg ser ikke hvorfor det vil være en fordel og sove med t-skjorte foruten at de beskytter laken og dyne mot flekker.

 

Ja, veldig greit at den får mest mulig luft og at ingenting gnager inntil. Jeg klarer ikke sove med tskjorte. Får helt fnatt. Så legger et mykt håndkle i område hvor jeg har tattoveringen og sover uten dyne. Jeg sover relativt rolig så håndkle vandrer minimalt.

 

 

Jeg gjør alltid så godt jeg kan og de fleste vil si jeg er hysterisk...jeg ser på det som respekt ovenfor tattovøren at man gjør det man kan for at den skal gro best mulig.

Men av og til så skjer det ting som man ikke styrer.

Skal inn 26.mai..forhåpentligvis får han lagt på skyggene på kroppen til katta.

For etter den økten blir det en stund til jeg ser han igjen.

 

Ser ikke helt hvordan noen kan bli hysteriske etter en tattovering. Ikke bare har du betalt dyrt for og få blekket i huden, men du skal sannsynligvis bære den resten av livet. Så hvorfor ikke ta alle nødvendige forhåndsregler i perioden etter den er tatt for og få best mulig slutt-resultat? Jeg er overforsiktig og har så langt ikke hatt noen problemer.

 

Til en viss grad kan jeg være enig i at det også er av respekt for tattovøren da det vil være dumt om han får dårlig rykte pga en tattovering som ser stygg ut pga kunden ikke har behandlet den dårlig. Finnes de som klager på slutt-resultatet uten at de selv har gjort en god jobb med etterbehandling. Men min største motivasjon er at jeg vil gjøre hva jeg kan da jeg ikke gidder kaste bort pengene.

 

Post gjerne bilde etter neste økt om du ønsker :)

 

 

Nå misforsto du meg tror jeg, jeg har det som heter så fint bipolar og det gjør at man kan bli opphengt.( på mine verste perioder så har jeg vurdert og kutte av huden der jeg har vært misfornøyd med:P Bare for at huet mitt mener det er ikke perfekt nok)

JEg gjør alt jeg kan for at den skal gro sikkelig og pent ( dette er laaangt ifra min første ) og fått skryt fra han som driver med sleeven min så det er ikke det som er probblemet.

Problemet er så enkelt at jeg blir opphengt i at farge kan gå av. Jeg er så opptat av at den skal bli perfekt at det går over til det hysteriske. Og som oftest så er ikke touch-up noe problem, men jeg får bare tilgang på han et par ganger i året;)

Ikke noe verre enn det!

Tattoveringen så helt gull ut den etter første økt, ikke så fin nå pga. skorpe:P

JEg VET den ikke blir stygg, er bare snakk opp oppheng.

Og jeg sover ikke rolig, de få timene jeg sover er som oftest jeg totalt turbo pga. mareritt osv.

Bah, følte dettte ble en ren forsvarstale...........

Og det med skjorte gjøre jeg bare for at han sa det, når jeg er inne så går jeg alltid med bar overkropp og det og sove med skjorte gjør meg tullete. Men jeg ser fordelen når man sover så urolig som meg.

Og syntetisk skjorte harver ikke opp huden på samme måe som ei skjorte i vanlig stoff foreks.

Og det er så lett at har man en tykk skorpe en plass og den fester seg en plass på dyna, lakenet osv. så rives den av...for og sette det på spissen.

 

 

Bilde kommer alltid=)

Neste økt blir det bare og få lagt skygger på kroppen på katten. Fikk ikke gjort noe der.

 

No14: Sorry:) Jeg får det samme som deg når det gjelder svart og blått, men alle andre farger blir det alltid tykk skorpe på meg:S

 

Aids: Den var pen=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Den er bra ut No14. Skal det bli en sleeve?

 

Takk! Det blir sikkert en sleeve på sikt, men nå skal jeg først bli ferdig med det som er igjen på halve armen. Blir litt farge og mer utfylling oppover. Mulig noen skyer av noe slag over og rundt sola. Vet ikke hvor lang tid han bruker på å få ferdig det han holder på med, men hvis det er igjen noe av dagen så mulig det blir noe mer.

Lenke til kommentar

Det var Jimmy ja.

 

Hadde ikke mulighet til å besøke Otc i år men har lyst neste år. Hadde vært gøy å gi Jimmy full frihet til å gjøre hva han vil med armen som er fri for blekk. Blir bra uansett.

 

Han er rå på portretter så ikke dumt valg å ta det hos han!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...