Gå til innhold

Noen råd om "dagen derpå" ?

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har noen gode råd til "dagen derpå".

Dvs. etter en fest med STORT alkoholinntak :oops: :oops:

Pleier selv å hive innpå i litervis med vann, men er det andre ting som er bra for kroppen når man ligger der i senga og føler at kroppen, og ikke minst HODET har lyst på umåtelige mengder bedøvelse? :wink: :wink:

Håper på seriøse svar :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Reparering er en metode som fungerer. Det leie er at den har en litt skummel bivirkning.

I etterpåklokskapens lette tåke: det eneste som fungerer skikkelig er moderasjon.

Men vann og mat både før og etter er ihverfall med på å dempe "symptomene".

Lenke til kommentar

Ok, her er en del tips:

- Spis før du drikker, og småspis mens du drikker (Hvis du ikke spiser, smør innsiden av magesekken med et stort glass melk)

- Drikk "blankt". "mørk drikke" inneholder mere slaggstoffer og er vanskeligere for kroppen å bli kvitt.

- Unngå piller (Ligg unna Ibux, paracet og dispril før du drikker, mens du drikker og etter at du har drukket alkohol)

- Drikk masse vann (Appelsinjuice og tomatjuice inneholder kalium, som funker fint mot fyllesjuke. Melk funker oxo)

- Spis stivelsesholdig mat (brød, kjeks, ris & pasta -brytes ned til sukker og setter fart på alko-opptaket i kroppen.)

- Hvil ut og sov så lenge som mulig :woot:

Lenke til kommentar

Rare er at drikker jeg bare karsk på en helkveld (1900-0800) så blir jeg ikke fyllesjuk.. Dvs man kjenner at drakk dagen derpå (med det mener jeg at man er litt urgen i kroppen, trøtt osv), men blir ikke kvalm, hodepine osv osv..

Vann og mat før leggetid hjelper oxo

Lenke til kommentar

Alkohol fordriver vann i kroppen, og vannmangel er vanligste årsak til hodepine. Drikk derfor mye vann før du legger deg.

Ikke legg deg mens du er som fullest. Da er du garantert fyllesyke. :)

Slutt å drikke noen timer før, slik at du er halvveis edru når du legger deg, da er du mye bedre dagen etter. Vanskelig å gjøre, men det funker. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg spiser alltid en stor kebab før jeg drar hjem fra byen, også setter jeg en flaske vann ved senga når jeg legger meg.

Hvis jeg skulle bli fyllesjuk, så er det ikkenoe som kurerer det bedre en Iron Maiden...dette fjerner fyllesjuken min fort som f.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...