Gå til innhold

Hovedforskjeller mellom Sb800 og Ef 530 Super?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lett i forumer og på google etter dette svaret men har dessverre ikke funnet noe. jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon.

Men kan noen liste opp hovedforskjeller mellom disse to blitsene? Jeg bruker Nikon D80. Hvilken anbefaler dere og hvorfor? (Vet at original utstyr er også bedre iforhold til kompabilitet og CLS).

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, på Sigma-blitzen har du nesten null innstillingsmuligheter. på SB-800 kan du vel ha på manuell instilling med alt fra 1/1 til 1/128 i styrke, i tillegg til de andre modusene. på Sigma-blitzen har du Off - TTL - manual high - manual low, og that's it. Rimelig begrenset altså.

Lenke til kommentar
Vel, på Sigma-blitzen har du nesten null innstillingsmuligheter. på SB-800 kan du vel ha på manuell instilling med alt fra 1/1 til 1/128 i styrke, i tillegg til de andre modusene. på Sigma-blitzen har du Off - TTL - manual high - manual low, og that's it. Rimelig begrenset altså.

Det er vel her snakk om "super" og der har man manuelle instillinger i mange flere trinn enn på standard, som du her refererer.

Lenke til kommentar
jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon.
Hvor har du det fra?

Litt kjapp googling forteller meg at 530 DG Super har ledetall 174 fot (53 m) ved 105mm brennvidde og ISO 100, mens SB-800 har ledetall 184 fot (56m) ved samme brennvidde og lysfølsomhet.

Lenke til kommentar
jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon.
Hvor har du det fra?

Litt kjapp googling forteller meg at 530 DG Super har ledetall 174 fot (53 m) ved 105mm brennvidde og ISO 100, mens SB-800 har ledetall 184 fot (56m) ved samme brennvidde og lysfølsomhet.

Tok litt feil kanskje. Yes..takk takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...