Navido Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hei. Jeg har lett i forumer og på google etter dette svaret men har dessverre ikke funnet noe. jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon. Men kan noen liste opp hovedforskjeller mellom disse to blitsene? Jeg bruker Nikon D80. Hvilken anbefaler dere og hvorfor? (Vet at original utstyr er også bedre iforhold til kompabilitet og CLS). Takk Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Vil en blits fra Sigma funke på noe annet enn Sigma-kameraer? Lenke til kommentar
Navido Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Vil en blits fra Sigma funke på noe annet enn Sigma-kameraer? Ja. Det vil den. Men var ikke akkurat nå det jeg lurte på. Lenke til kommentar
matsktsk Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Vel, på Sigma-blitzen har du nesten null innstillingsmuligheter. på SB-800 kan du vel ha på manuell instilling med alt fra 1/1 til 1/128 i styrke, i tillegg til de andre modusene. på Sigma-blitzen har du Off - TTL - manual high - manual low, og that's it. Rimelig begrenset altså. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Vel, på Sigma-blitzen har du nesten null innstillingsmuligheter. på SB-800 kan du vel ha på manuell instilling med alt fra 1/1 til 1/128 i styrke, i tillegg til de andre modusene. på Sigma-blitzen har du Off - TTL - manual high - manual low, og that's it. Rimelig begrenset altså. Det er vel her snakk om "super" og der har man manuelle instillinger i mange flere trinn enn på standard, som du her refererer. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon.Hvor har du det fra? Litt kjapp googling forteller meg at 530 DG Super har ledetall 174 fot (53 m) ved 105mm brennvidde og ISO 100, mens SB-800 har ledetall 184 fot (56m) ved samme brennvidde og lysfølsomhet. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Sb-800 vil være enklere og mer intuitiv i bruk - det vil og en SB-600 være. Personlig ville jeg valgt både SB-600 og SB-800 foran Sigma sin (og jeg har allerede en Sigma Super blits - så jeg har erfaring med dem) Lenke til kommentar
Navido Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 jeg vet at ledertallet er høyere på sigma iforhold til nikon.Hvor har du det fra? Litt kjapp googling forteller meg at 530 DG Super har ledetall 174 fot (53 m) ved 105mm brennvidde og ISO 100, mens SB-800 har ledetall 184 fot (56m) ved samme brennvidde og lysfølsomhet. Tok litt feil kanskje. Yes..takk takk Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Enig med Thor - jeg har SB800 og 500 DG Super. Sigmaen er fin på veldig mange måter, og er utrolig mye blits for pengene, men den er håpløst lite intuitiv i bruk. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Byggekvalitet vil jeg også formode at ikke er like god som Nikons alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå