just-_-me Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 hei har en laptopp, IBM thinkpad, T41. dette er en laptopp jeg skulle fikse for en kompis (formatering av disk, instalering av OS og drivere) etter at jeg hadde instalert OS (win xp pro) så fungerte tastaturet og mus. så begynte jeg og instalere drivere for lyd, nettverk, skjerm, og div annet. etterhvert fant jeg ut at tastaturet ikke ville skrive bokstaver lenger. Dvs., det er en FN tast man kan trykke på, for og få opp ekstra funksjoner. Virker for meg som om den er fast nedtrykket, siden jeg ikke kan skrive bokstaver lenger. noen måte og få tastatur til og funke igjen? MÅ jeg instalere alt på nytt?? det som er litt rart, er at tastaturet er registrert i maskinbehandling som; men jeg finner ikke flere drivere....? Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fungerer tastaturet i BIOS? Om det gjør det, så er det software feil. Om det ikke fungerer i BIOS, så er det hardware feil. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Om tastaturet ikke fungerer i BIOS: Thinkpad'ene har tilkobling for intern mus og tastatur under selve tastaturet, om kan falle ut dersom maskinen har vært utsatt for fall. Du må skru opp maskinen fra undersiden, og deretter vippe opptastaturet dersom du skal underske dette. Lykke til! Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Fungerer tastaturet i BIOS?Om det gjør det, så er det software feil. Om det ikke fungerer i BIOS, så er det hardware feil. hvordan er det jeg kan få fikset en software feil, når det ikke finnes flere drivere? avinstalerer jeg driveren som er på den nå, klikker den vel helt.... :s Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 problemet løst... var så enkelt som at jeg hadde oversett en tast... eller rettere sagt en funksjon på scroll lock knappen var det to funksjoner, for og få aktivert den andre (num lock) måtte jeg holde shift inne... og da løste problemet seg hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå