Gå til innhold

Disc unreadable, maskina eller spelet?

LaNoche

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at eg kjøpte meg Fable II. Glad å fornøgd begynte eg å spele, men etter ei kort stond med speling datt lyden ut og like etterpå fraus spelet. Det er fortsatt mulig å halde inne "xbox-knappen" på kontrolleren å skru av på den måten. Når eg skrur på at maskina får eg enten beskjeden "disc unreadable", eller eg får starta det, men det frys før eg kjem inn på hovedmenyen. Om eg ventar ei god stond verkar spelet igjen og jo lenger eg ventar jo lenger verkar spelet, men problemet gjentar seg.

Det hendar at spelet "laggar" eindel og der er ein del andre problem, bl.a. blir bilde i hovedmenyen av og til lasta opp i bitar (om eg har venta for kort tid før eg prøvar å spele igjen).

Eg har hatt dette problemet med 2 andre spel, Gears of War og Mass Effect. Med Gears of War, som var mitt første xbox-spel, trudde eg det var spelet som var problemet og fekk eit nytt eksemplar som fungerte (no er det rimleg lenge sida eg spelte GoW og huska ikkje om det gjekk heilt "problemfritt" :blush: ). Med Mass Effect skjedde det berre kvar andre time og med litt hyppig lagring var det fullt spelbart.

Opp til no trudde eg berre eg hadde vore veldig uheldig med spela pga. eg har andre spel som fungerar, men no som Fable II også klikkar begynder eg å bli rimleg lei.

Er det x-boxen det er noko galt med, eller er eg ekstremt uheldig med spela?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette gjelder flere spill kan det hende du har hatt uflaks og fått en 360 med dårlig laser. Enten det, eller så var alle spillene brukt og ripete når du fikk de.

Tror jeg ville sendt den inn om jeg var deg, om det skjer slik med helt nye spill så blir det nok ikke bedre over tid..

Post nr. 1000 btw. :)

Lenke til kommentar

Hei hei hei

" Xbox-en blir hentet på døra di og levert på døra di"

Jeg fikk bare levert en pappeeske som jeg skulle pakke den ned i å poste selv.

Fikk denne for en mnd siden men har ikke orka å stresse med det.

Har en xbox som er syk, men den funker 2/10 ganger.

Pluss for mye bra spill at jeg ikke får meg til å sende den inn helt enda.

Men kan jeg få de til å hente den på døra?

Lenke til kommentar
Skjer det samme hos meg også, men bare med et av spillene. (Fifa 09) Ufattelig irriterende!

Samme hendte meg på Fifa09. Sendte mail til EA, forklarte problemet, de ba meg gå til butikken å bytte det. Hvis ikke butikken ville det kunne EA fikse det.

Spaceworld bytta spillet siden jeg hadde snakket med EA først.

Har ikke hatt problem med andre spill jeg har.

Lenke til kommentar
Hei hei hei

" Xbox-en blir hentet på døra di og levert på døra di"

Jeg fikk bare levert en pappeeske som jeg skulle pakke den ned i å poste selv.

Fikk denne for en mnd siden men har ikke orka å stresse med det.

Har en xbox som er syk, men den funker 2/10 ganger.

Pluss for mye bra spill at jeg ikke får meg til å sende den inn helt enda.

Men kan jeg få de til å hente den på døra?

Når du har pakket den ned i esken ringer du nummeret til DHL som står på et av papirene som fulgte med esken.

Da vil de avtale tid med deg når du er hjemme, og så kommer de å henter den på døra.

Når jeg hadde dette problemt fikk jeg sjåføren som kom med esken til å bare ta med seg esken, med box oppi tilbake med en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...