Gå til innhold

Beste under 6000,- ?

kakskiv

Anbefalte innlegg

Hei

Kjæresten skal ha ny bærbar PC. Den skal brukes til skole, film, musikk og bilderedigering, men sannsynligvis lite eller ingen spilling.. Da settes det for eksempel mer pris på en med god skjermoppløsning, solid design (ettersom den kommer til å være med mye fram og tilbake fra skole), fin lyd og bildekvalitet, lett å koble mot TV osv. Blueray hadde sikkert også vært gøy, men ikke nødvendig. Hun ønsker seg en som ikke er mye større en 15" og som ikke er alt for tung. Den hun har nå er på ca 3,5kg så det må ikke være mer...

Har noen tips om hva som er det beste kjøpet? Har sett ganske mye nå men det er litt vanskelig å manøvrere seg i jungelen av bærbare pc-er.. I tillegg har vi ikke så mye erfaringer med hvilke merker som er mer holdbare, osv.

Har blandt annet sett på Acer Aspire 5920G, som har mange god specs - men samtidig var det fryktelig mange negative kommentarer her på forumet om den. Blandt annet det med alle de forhåndsinnstallerte programmene syns jeg høres litt skummelt ut. Kjæresten er ikke så veldig datakyndig, og jeg ser ikke for meg at hun f.eks kommer til å klare å kvitte seg med unødvendige programmer som suger datakraft.

PCn bør være så lett å bruke som mulig, samtidig som den gir gode opplevelser for ei som har slitt med en übertreg bærbar pc disse siste årene.

Hvis noen har erfaringer med bærbare PCer til under 6000,- som er gode på alt annet enn spilling taes det imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...