Havar14 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har en gammel dritt harddisk som windows ligger på. Jeg har bestilt meg en Raptor/Rapid Harddisk som jeg skal legge windows inn på. Tenkte på om det var mulig å Kopiere alt som ligger på den nåværende C Disk til en av de andre harddiskene mine, kaste ut den gamle, boote opp fra den harddiksen som windows nå ligger fra, å kopiere windows mappene inn på den nye C disken, boote opp fra den, og ferdig med saken. er dette noe jeg bare kan se for meg at kan virke? Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Tar Gjerne imot svar fort Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tar Gjerne imot svar fort Det vil fungere dårlig med mindre du manuelt klarer å gjøre den nye disken bootbar med den gamle Windowsen. For å få det til må du evt. boote med et annet OS mens du kopierer alt fra den gamle disken til den nye. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Sjekk ut produktene til Acronis.com. Å migrere det installerte OS-et over til en ny disk er ikke noe problem i det hele tatt! Selv bruker jeg Acronis True Image Enterprice Server for slike oppgaver, men jeg vet av home-produktene også har tilsvarende muligheter. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Tar Gjerne imot svar fort Det vil fungere dårlig med mindre du manuelt klarer å gjøre den nye disken bootbar med den gamle Windowsen. For å få det til må du evt. boote med et annet OS mens du kopierer alt fra den gamle disken til den nye. Hvorfor det? Den windowsdisken jeg har nå er ikke ødelgadt. bare treig, og bråker Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tar Gjerne imot svar fort Hvorfor det? Den windowsdisken jeg har nå er ikke ødelgadt. bare treig, og bråker Som sagt, å gjøre det manuelt er en komplisert sak. Men som forrige skribent her nevnte så finnes det verktøy som kan speile den gamle disken din over på den nye. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) KOmmer det ikke til å virke med copy-paste metoden? Endret 6. november 2008 av Håvar-Grythe Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 KOmmer det ikke til å virke med copy-paste metoden? Nei! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hvis du prøver å kopiere OS-et over til den nye disken slik du har beskrevet i førstepost vil du ikke få en identisk kopi da flere systemfiler ikke lar seg speile via copy-paste metoden. Oppstartsektoren blir heller ikke kopiert over og systemet vil derfor ikke kunne boote fra den nye disken. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Har sett litt rundt på internett og kom over noe som heter Copy Commander. Fant en dårlig film på youtube.com om dette programmet og hvordan det virker.: er dette en OK Kandidat`? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du finner noen gratisprogram på UBCD (Hard Disk Cloning Tools). http://www.ultimatebootcd.com/ F.eks CopyWipe fungerer greit, men brukervennligheten er jo lav. Men når du kjøper WD så bruker du Data Lifeguard. http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...amp;p_topview=1 Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 copy+paste er nok ikke så lurt nei Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det er en kandidat, men jeg anbefaler produktene til Acronis over Copy Comander da Acronis er et selskap med lang fartstid og stor utbredelse. Det koster litt mer men du får hva du betaler for. Lenke til kommentar
Havar14 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Det er en kandidat, men jeg anbefaler produktene til Acronis over Copy Comander da Acronis er et selskap med lang fartstid og stor utbredelse. Det koster litt mer men du får hva du betaler for. Er egentlig ikke intresert i å bruke penger på et program jeg antakelig kommer til å bruke en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå