clfever Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har nå lastet ned Visiual Basic 2008 express som fungerer fint i min datamaskin. Det jeg derimot har problemer med er å taste inn kodene jeg i et firkantede boks. Er det noen her som opplever samme problem som meg? Lenke til kommentar
Gopox Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Legg til elementer (knapper, labels etc) og dobbeltklikk på dem for å få frem kodefeltet. Dobbeltklikk på bakgrunnen for å vise koden til Form1 Lenke til kommentar
clfever Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Hei, prøver å akkumulere her: Option Explicit On Dim b As String Private Sub Form1_Activated() b = "ko" End Sub Private Sub Form1_command() b = b + "ko" Print(b) End Sub Jeg kodet dette i kodefeltet, men jeg får opp errors som viser at det er feil. Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du har skrevet VB6 kode i VB 2008 Det er ikke noe som heter Print i VB 2008 og det finnes ingen alternative funksjoner med mindre du lager det selv. Du må også binde funksjoner til events i VB 2008 ved å bruke Handles operatoren Private Sub Form1_Activated(sender As Object, e As EventArgs) Handles This.Activated b = "ko" End Sub Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) handles Button1.Click b += "ko" MessageBox.Show(b); End Sub Eller noe slikt, lenge siden jeg drev med VB. Lenke til kommentar
clfever Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Ikt-læreren min sa at jeg kunne bruke de kodene jeg hadde lært fra skolen i VB2008 express. Hvis du mener noe annet, tror jeg læreren min er gammeldags Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Visual Basic 2008 har ikke så mye til felles med Visual Basic 6.0 som navnet tilsier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå