Gå til innhold

Beste spill ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen nevnt Eye Of The Beholder 1-2? Eller Starflight? Starflight hadde jeg bare på Sega Megadrive og Phantasy Star 1-2 også på Sega men det er noen av de beste "gamle" spillene jeg vet om.

 

Jeg har ENNÅ til dags dato tilgode å se et spill som hadde så mye kult i seg som Starflight der kunne man utforske forskjellige sol system lande ta med seg verdifulle mineraler, artifacts og skapninger til bake til jorden selge for en masse penger deretter og oppgradere skipet til det ble enda bedere ho ho det var tider det!!!!!!!!!!!!

 

_________________

garrettl.jpg

JEG ER EN JÆVLA TAFFER!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Tåka på 2002-03-28 14:48 ]

Lenke til kommentar

Javel...

 

Siden denne traaden har holdt seg i live saapass lenge, faar jeg vel bidra jeg ogsaa. :grin:

 

Det aller aller beste strategispillet jeg noen gang har spilt er Sid Meyer's Alpha Centauri.

 

Klarer ikke aa vrenge hjernen min rundt at folk ikke er fille-begeistret over et saa GENIALT spill.

 

Eneste negative med spillet er at tiles'ene i kartet ser ut som bikkje-dritt med groenn mug paa, men naar man foerst har gitt det en sjangse, vil baade atmosfaeren og spillbarheten imponere noe hinsides.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-28 15:21, DrDoogie skrev:


Det aller aller beste strategispillet jeg noen gang har spilt er Sid Meyer's Alpha Centauri.


Klarer ikke aa vrenge hjernen min rundt at folk ikke er fille-begeistret over et saa GENIALT spill.


 

"Fille-begeistret" er vel kanskje en understatement hvis man prøver å beskrive min mening om SMAC. Selv synes jeg det er den absolutte toppen i Civ-serien til nå. (Både CTP og Civ III suger eselballer!) Så du er i det minste ikke helt alene! :grin:

Lenke til kommentar

Kommer an på sjangeren....

 

Strategi:

-----------

Civilization 3.

 

Når jeg satte meg ned for å spille det fikk jeg tilbake "go-gamle spill-følelsen" ... samme som med Civ 1 :smile:

 

Blir bare rett og slett fortapt fra den normale verdenen når jeg spiller dette spillet. Om ikke det hadde vært for jobb/andre forpliktelser/søvnmangle hadde ikke jeg hatt noe problemer med å spille det i tja.. 48 timer i strekk ;D

 

(Jeg har Alpha Centauri oxo, btw, men det ER ikke like bra. Etter min mening.)

 

Adventure:

-----------

Monkey Island SERIEN. Ikke 1, ikke 2, ikke 3, og ikke 4 - men alle sammen :razz:

Discworld er nok moro, men adventure spillet kan ikke måle seg med hverken monkey island-spillene ELLER Discworld BØKENE, som er begge overlegne på humor-planet..

 

Rollespill:

-----------

Hmmm står mellom Fallout 2, Baldur's Gate 2, og Ultima Online :grin: (Fortsatt det beste MMORPG til rollespilling.....ingen andre mmorpg(eller MOG om dere vil) gir deg så mye FRIHET, og så mange muligheter som UO.)

 

FPShooter:

----------

Doom 1/2? :smile:) i alle fall et av de mest originale :wink:

Lenke til kommentar

Amiga (jeg hadde en amiga 2000, angrer som f på at jeg solgte den)

 

Sensible Soccer, har aldri hatt det så gøy med et fotballspill, de nyeste FIFA spillene er bra, men ikke like morsomme... Husker jeg alltid spilte som albania fordi alle der løp like fort med ballen som andre lags spillere løp uten ball!

 

SilkWars (tror jeg det het var kult, jeg og en kamerat runnet det i copp utallige ganger)

 

cannon fooder, rett og slett dritkult

 

dogs of war, kanskje ikke verdens beste spill, men ihvertfall dritkult

 

PC og andre ting

 

Day of the tentacle

Red Alert (har bare hatt pc siden det kom ut)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-16 23:02, Stratos skrev:

Hva er den beste klassikeren du har spilt?

Altså Hvilket spill spilte du for lenge siden og var avhengig/spilte kontinuerlig til du var ferdig??

Min er Monkey Island 1.


 

Nå har jeg blitt avhengig av en del spill da...:smile:

Følgende har fascinert meg:

Rama

Myst

Phantasmagoria

Beast within

Tetris (!) STERKT vanedannende!

Flysimulatorer regnes vel ikke? Hadde en gaaaaaaaaaammel sak på diskett som het Retailiator eller noe sånt. ikke akkurat flysimulator, men man fløy nå rundt og skulle skyte på div ting

 

Trond

Lenke til kommentar

Merkelig at ingen har nevnt HUNTER...? .. til AMIGA

 

Alle har forsåvidt nevnt veldig bra spill.. men jeg falt pladask for Hunter...hmm tror jeg må dra frem Amigaen fra skapet (hehe nei er ikke en av de som solgte den :smile: )

 

_________________

 

 

 

 

-CaNnOnFoDdEr-

 

 

"its not flied lice, its fried rice u plick"

 

[ Denne Melding var redigert av: CaNnOnFoDdEr på 2002-04-05 05:07 ]

Lenke til kommentar

On 2002-01-17 09:53, Stratos skrev:

--------------------------------------------------

Noen av dere som har spilt "Jones in the fast lane"?

Det blir jo på en måte en forgjenger ti The Sims..

 

Det med pixles på størrelse med en liten bil: Man var jo ofte glad så lenge spillet gikk i det hele tatt!! Og hvis man var heldig fikk man til lyden og!

Med Soundblaster og greier!! :eek:

 

Artig å se at det ikke bare er meg som har spilt til "før i tiden" og.... :smile:

-------------------------------------------------

 

Hehe.. Spenstig at noen andre husker dette spillet.. :eek:) Jeg har i senere tid prøvd å få tak i dette spillet, men det er visst ikke lett.. Så hvis noen av dere der ute finner den et eller annet sted, gi lyd fra dere.. :eek:)

Lenke til kommentar

Xenogears til ps1! beste rollespillet til playstation mener jeg! :smile: synd at den har aldri kommet til europa og pal versjon...

 

Jeg kjøpte den amerikanske versjonen for 800 kr en gang for lenge siden.. har spillt gjennom den minst 5 ganger. Spillet har en djup og fengende fortelling. Alt er ikke hva det virker som for det meste.. scener av romanse, action, sorg, spenning, og mystik er også der.. spillet tar kanskje 50 timer å komme gjennom første gangen. Noen ganger var det såpass trist at jeg holdte på å grine. Har aldri fått en slik opplevelse av et spill :smile:

 

Nå ligger spillet trygd på plass på en hylle sammen med alle mine andre favoritt spill :grin:

Lenke til kommentar

1. Transport Tycoon

2. Command & conquer

3. The Lost Vikings

4. Wolfenstein

5. Stunts

6. Duke nukem 2

7. ScreamerNeed For Speed 2

8. Redalert

9. Lemmings 2

10. Warcraft 1

11. Warcraft 2

12. Doom 2 (Sinnsykt mye nettverk med broren min)

13. Dune 2

14. Dark Forces

15. Monkey Island 2

16. Cannon Fodder

17. T.v

18. Crystall et eller annet

19. Brix

Lenke til kommentar

Steel Panthers II (Spiller det ennå :wink: Hadde et heelvete med å få det til å gå i XP) De andre SPene er også OK, men II en ruler.

Monkey Island serien

Warship på C64

Civ serien, incl SMAC - CTP spillene stinker.

For ikke å glemme gode gamle Blue Max :smile:

 

Elite og Elite 2 har også stjålet endel timer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...