Gå til innhold

Beste spill ever?

Anbefalte innlegg

Det forundrer meg at nå som jeg skummet gjennom alle meldingene her så ble det oversett slike viktige spill som Tetris og Elite (Frontier: Elite 2 ble nevnt).

Og hvor er de dagene med Lazy Jones, (som forresten Kernkraft 400 har sampla fra), Styx, Stock Market, Manager (den første, som gikk 5 min av gangen, og man max fikk 4 mål pr kamp)...

nei.. det er vel heller lite som kan måle seg med c64 .. får vel gjøre som de fleste og ramse litt spill som man har brukt altfor lang tid med: bubblebobble, giana sisters, lastninjaserien, way of the exploding fist, ik+, commandos, uridium etc etc..

selvfølgelig har jeg oversett mange, ganske enkelt av den grunn at det er for mange virkelig GODE spill til c64, som banker selv max payne og halflife, selv om grafikken ikke kan måle seg.

(alle blir jo lei jennifer lopez på et eller annet tidspunkt) ..

I tillegg har man jo Sierra's serie med *** Quest .. uforglemmelige, synd det ikke produseres slikt i dag, Lucasarts med Sam&Max, Full Throttle, Monkey Island etc etc.. STOR humor. Id Games har selvfølgelig vært med og revolusjonert 3d-gaming, likevel er det wolf3d og spear of destiny som har tatt mesteparten av tiden derfra..

humm.. i could go on for hours..

tror jeg køyer snart.. klokka er jo syv på morningen.

-cairn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh! Hvordan kunne jeg glemme sam&max i samlinga mi! Nåja, knall spill det også, første med stemmer var det ikke? Eller kanskje det var Day Of the Tentacle?

Selv syntest jeg nå ikke at tetris kan kåres til beste spill ever, menneh, har nå bruk en god tid på det spillet i en eller annen form

Lenke til kommentar

Er det ingen som spilte 'Deja Vu' på amigan? Det er definitivt det beste spillet jeg spilte på den kassa. Jeg mener, her våkner en opp uten hukommelse, og skal finne til bake til seg selv. Pumpe skumle menn fulle av sodium phentanol (eller no'sånt) for å vriste sannhaten fra dem. Uforglemmelig.

Ellers spilte jeg skrekkelig mye, på C64, maniac mansion, zac mackracken, exploding fist, spy vs spy (den første) + mange hundre andre som nå er glemte. Men noen ting glemmer en aldri, slikt som sys 53100... :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Frontier Elite 2 er kongen. Tenk dere Elite 2 som ett Massive Multiplayer Online spill :smile: [ser drømmende ut i luften]

Andre klassikere:

Giana Sisters

Pirates (også en god kandidat for ett MMO spill)

Syndicate

LORD (fra bbs tiden, Legend Of the Red Dragon)

**** der gikk brannalarmen på termstua på ifi.. :sad:

Lenke til kommentar

Her er en list over mine personlig favoritter fra amiga tiden.

1. Flashback (Amiga og PC-CDROM)

2. Monkey Island 1 (Amiga)

3. Millennium 2.2 (Amiga)

4. Syndicate (Amiga og PC-CDROM)

5. Lemmings + Oh no more (Amiga)

6. Another World (Amiga)

7. Giana Sisters (Amiga og C64)

8. Prince of Persia

9. Elite (Amiga)

10. Seal Team (Amiga) Tror jeg det het. Å spille 2 stykker samtidig var morsomst.

-Vidar

Lenke til kommentar

Johan, jeg husker at jeg kunne store deler av Lizzard-språket... (Da jeg gikk i sjuende-klasse! Tre-fire år sida, det, nå...)

Finnes "Deja Vu" til PC? Har bare prøvd NES-versjonen. Emulert, sådan. Har heller ikke fått tak i Quest for Glory 4, Quest for Glory 5, Day of the Tentacle og slike spill... Trenger. Er det noen som kunne ha skaffa meg...? Har faktisk Monkey Island 1 & 2 og The Dig på original-CD'er... To tomler opp for meg! De rocker litt!

Jeg har spilt endel på spill, men det er få spill jeg har spilt igjennom...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-17 01:07, RogueFreak skrev:

Hehe...hvordan kunne jeg glemme det morsomste spillet til PC ever?

Day Of The Tentacle

Hadde først diskettversjonen, men så kjøpte jeg pokker meg CD versjonen også, for den hadde tale!

:lol:

Utvilsomt det beste spillet ever.

Lenke til kommentar

Min ynling var Elma en god stund. det var jo kjempe artig. Jeg personllig hadde ikke spillet selv en "lang" stund så jeg måtte dra til kompiser for å spille det (litt egoistisk,men :smile: ).

Pass deg nå!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tordtheman på 2002-03-12 13:15 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: tordtheman på 2002-03-12 13:17 ]

Lenke til kommentar

Ser det blei nevnt de fleste spill jeg spilte da.. Men savner fortsatt et spill dere ikke nevnte..

Worms!!

Et spill som fikk min store-bror til å banke meg når jeg knuste han..

Morsomme tider det der..

Synd at oppfølgerne var såpass skuffelse da :wink:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2002-01-17 01:07, RogueFreak skrev:

Hehe...hvordan kunne jeg glemme det morsomste spillet til PC ever?

Day Of The Tentacle

Hadde først diskettversjonen, men så kjøpte jeg pokker meg CD versjonen også, for den hadde tale!

:lol:

---------------------------------

:eek: er du interessert i å bytte/utveksle?

Lenke til kommentar

FLASHBACK!!! kongespill. Spilte det muligens ikke mest, men det sitter på en av sjefsplassene i hukommelsen min. North & South var også rimelig sjeft, husker muttern måtte ta det fra oss når det ble slåssing etter at noen tapte. Og så var det et sykt 3d spill som hette Hunter. Du kunne kjøre alt mulig, båt, bil, sykkel, helikopter... og gå rundt med våpen, bazooka og slikt, heftig. Oil imperium, vanskelig å borre, har prøvd i nyere tid med winUAE og en stor WingMan ForceFeedback, ikke like bra som ZipStik :smile: Savner Amigaen sårt.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at det er såpass mange "gamlekarer" her som husker antikviteter som C64. Selv begynte jeg med en Memotec MTX 512 (i de hine hårde tider) ca 1983. Brukte vanvittig mye tid på et slags romskip-spill der som jeg har glemt navnet på nå. Star Commander eller noe..?

Uansett. Her er min egen topp-liste:

[*]Civilization (inkl. Civ I, II og Alpha Centauri)

[*]UFO: Enemy Uknown aka X-COM: UFO Defense (Amiga AGA versjon - nesten bugfri!)

[*]Command & Conquer

[*]Star Flight II (Amiga - fordi PC versjonen stinker :grin: )

[*]TIE Fighter

[*]EF 2000

[*]Unreal Tournament

[*]Quake II

[*]Incubation

[*]Wing Commander I (Amiga)

[*]Conflict Freespace

[*]Supremacy (Amiga)

[*]MicroProse M1A1 Tank Platoon (Amiga)

[*]US Navy Fighters

Dette er i alle fall de spillene jeg har tilbrakt sykt mye tid på å spille opp gjennom årene. Nå venter jeg spent på den nye oppfølgeren til X-COM. (Hvis bare noen hadde tenkt på å ta strategien fra de originale X-COM I og II og lagt til den 3-dimensjonale taktiske delen fra Incubation => Beste spill NOENSINNE!)

Det var utrolig trist når Amiga 1200'en min døde forrige vinter. Men med nyeste versjon av WinUAE på min T-Bird 1.4gHz får jeg faktisk emulert en noenlunde brukbar WB 3.1. Spiller fremdeles StarFlight II, M1A1 og Moonstone på den. :grin:

I min uendelige nerdhet har jeg faktisk lagd et par programmer for X-COM I og II (OBEdit) og Incubation (LCLDecode). Hent dem her. Begge er JAVA programmer, så du skulle kunne kjøre dem på alle operativsystemer som støtter JAVA. Det finnes også en AmigaE-versjon av OBEdit.

INF_card.png

UnrealScript programmérer og Infiltration-fanatiker.

[ Denne Melding var redigert av: Olethros på 2002-03-26 22:08 ]

Lenke til kommentar

Husker jeg spilte A-Train til øynene mine var helt ødelagt. Et for den tiden helt utrolig avansert spill.

Og så var det Jones in the Fast Lane, da. 4 player med klassekamerater ...

Vel, det blir ikke mye spilling nå lenger dessverre. Bare arbeid og skolegang og det aller viktigste for å holde seg "oppdatert". :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...