Gå til innhold

Beste spill ever?


Anbefalte innlegg

Steike, her henger nostalgien som en tykk tåke over Bergen sentrum. Men greit å henge seg på kanskje...

 

- Maniac Mansion (C64) var enormt, etterfulgt av

- Zak McCracken and the alien mindbenders (tror jeg var tittelen) *sukk* o gode gamle dager...

- The last Ninja, say no more. Hører musikken den dag i dag, sammen med resten av musikken fra Maniacs of Noise (Jeroen Tel m.fl.) - Nå er alle jyplingene her hektet av for lengst. :grin:

Lurer på om ikke karakterene mine fra skolen kunne blitt bedre uten X-Com Terror from the Deep...

 

-P-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine på pc er:

 

jones in the fast lane

Wolfenstein 3D

Rockstar Ate My Hampster

Stunt Car

Hotrod

Commander Keen

Civilization 1

Colonization

Pirates Gold

 

 

Amiga:

 

Rockstar

Sierra soccer

Prince of persia

 

 

 

Nintendo:

 

Double Dragon

Probotector

Duck Hunt

4x4

F-Zero

 

 

Ja det var hvertfall mine:) mm nostalgi

Lenke til kommentar

Hadde mye moro med Larry, Police Quest og Space Quest, men Doom tok kaka. Definitivt banebrytende og vanedannende.

 

Men - før det - før grafikken gjorde sitt inntog...

Er det noen som husker de gamle tekst baserte adventure spillene fra Infocom?

 

Zork 1,2 & 3

Stationfall & Planetfall

Hitchhikers guide to the galaxy

Nord & Bert couldn't make head or tail of it

Bureaucracy

Lurking Horror

Leather Goddesses of Phoebos

 

Disse stjal maaange timer av mitt liv :smile:

 

I dag - System Shock 1 & 2, Unreal, HalfLife, Deus Ex ... Det er mange godbiter...

 

So many games and so little time...

Lenke til kommentar

Ski or die fant jeg nettop fram igjen!!

Fortsatt like heftig med PC-speaker musikk nedover half-pipen!! :wink:

Jones in the fast lane er jo omtrent bestefaren til The sims da..

 

JEg synes det var overraskende mange her som har spilt litt før man måtte ha 2MB minne på skjermkortet.. Føler meg ikke ensom i nostalgien lenger.. ! :smile:

 

Blir litt snålt når vi en gang i fremtiden her på forumet møter folk som hadde sin første spillopplevelse med Max-Payne, og mimrer om den dårlige grafikken.. Det kommer jeg nok aldri til å venne meg til!!!!! :eek:

Lenke til kommentar

herregud som jeg husker sene fredagskvelder på lan med venner og shadow warrior! det var det kuleste ever. spilte bulls2 og wangbang banene og hadde krig med nuclear warheads... fikk missile launcher så nuclear warhead, skrur opp lyden så alle hører stemmen den hysterisk morsomme "i like nuclear weapons" stemmen så countdown 3,2,1, all systems ready (hihihmuahaha) baang! umulig og slutte og slutte og le av alt det som skjedde når vi spilte shadow warrior, går ut døren, ser nuken komer rett mot deg, du strafer inn i hjørnet ved siden av døren og ser sidelengs på døren mens nuken farer inn...

kongetider det!

Lenke til kommentar

Ah, klassikere...

 

Jeg begynner alltid å tenke litt på "DET beste spillet."

Det var også grunnen til at jeg kom til spill-forumet, som jeg ellers aldri ville forvillet meg inn på (syntest det er alt for dårlige spill ute nå.)

Hadde nå tenkt å starte min egen "mitt beste spill" tråd, men her var det jo en fra før av. Dette er alle adventure/puzzle spill siden dette er det jeg har spillt mest av og jeg føler meg ikke verdig til å kåre vinnere i en annen kategori...

 

 

1. The Secret Of Monkey Island

 

-Jeg spiller fortsatt dette spillet, har garantert runnet det minst 4 ganger (Spillte hele serien hver gang et nytt spill kom ut). Runnet det senest i går, begynner nesten å spille dette hver gang jeg får til en pc med dos lyd. Genial humor! (for noen fornermelser) Og ikke minst lyden, superb. Monkey Island 2: LeChucks Revenge, var jeg ikke så glad i som nummer 1. men var skikkelig bra det også.

Nr. 3 The Curse of Monkey Island likte jeg også knallgodt med deilig musikk som vanlig, og stemmer! Fornermelser som rimte... Nydelig.

Nr. 3 Escape From Monkey Island Var også skikkelig bra spill syntest jeg, kanskje litt dumt for folk som ikke har spillt de andre før da, med tanke på humor som speiler helt tilbake til eneren. (Otis som kommer i fengsel etter å ha plukket yellow petal)

 

Nei.. Den beste serien, Spiller igjennom hele nå (skulle begynne på 4'ern, men så måtte jeg liksom friske opp litt :wink:)

 

 

2. Day Of The Tentacle (med lyd)r igjennom den nå igjen siden jeg fikset en ordentlig autoexec.bat fil meg lyd i do

3. Toonstruck (Ingen som har nevnt dette før??)

 

(Jeg beklager på det sterkeste at Full Throttle ikke er i denne listen grunnet at jeg ikke har spillt det, enda..)

 

Akuratt nå kommer jeg ikke på flere Skikkelig GODE spill men får nå ramse opp de jeg har spillt og hatt glede av da, selv om jeg ikke mener de er så fryktelig gode..

 

- Police Quest 1-3 (3'ern er klart min favoritt, den dumme kjøringa i eneren like jeg ikke)

 

- Space Quest 1 (Det grep liksom litt tak i deg)

 

- Larry (need I say more?)

 

 

Hvis jeg skulle kåre det spillet jeg har brukt mest TID på så er det uten tvil Anarchy Online, alt for mye tid. Jeg har nå sluttet med det akuratt på grunn av tiden, vet egentlig ikke om det er et fryktelig godt spill, men har nå spillt mye av dette.

 

Det finnes ingen gode spill på pc nå derfor spiller jeg gjennom gamle klassikere som jeg syntest er verdt å spille (Derfor overdreven kunnskap)

 

 

Hvis noen gadd å lese gjennom dette er jeg stolt, jeg tviler på dere gjorde det, men kanskje det finnes skikkelige adventure fans der ute!

 

(Hvis det er noen som vil ha Insult Fight så er jeg gledelig med på det! (Ikke Monkey Combat!) )

 

-I earned this scar during a mighty struggle

-I guess now you have learned not to pick your nose

(Dette var så morsomt første gangen!)

Lenke til kommentar

Det er så mange detaljer i slike spill! Det får en person med god (min type) humor til å aldri bli lei. Jeg ser jo at jeg saver før en samtale bare for å få med meg alt som blir sagt, eller "ser" på alt mulig. Som f. eks starten på 4'ern hvor det ligger glødende kull på skipsdekket så sier Guybrush (hvis du "look at hot glowing...) I'm glad we had that last touch of flame retarted paint! (ekke så god i engelsk)

 

Masse små fine detaljer, også vil jeg føye til et nytt spill på listen min.

 

Grim Fandango (Lucasart), ah så supert spill det også bedre enn toonstruck. Likner ganske mye på Monkey Island men gir en ganske new vri, også fullt av små flotte detaljer!

 

En siste ting som gjør disse spillene så geniale er lyden, musikken til Monkey Island mener jeg er den beste dataspillmusikken noensinne (soundblasterdelen)

Michael Land eller hva han heter er mitt idol :smile:

Knall musikk, 10/10!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...