Gå til innhold

Beste spill ever?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, jeg spillet transport tycoon enda :smile:, det er dritkult, men det som er synd er at det klikker etter en liten stund på lan. finns det en patch som ordner det?

lost dutchman mine, paratrooper, kaptein kaper og airatak er jo de beste spillene da :smile:

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om har jeg jo også brukt endel timer på Mission: Impossible (C-64) Irriterende at jeg ikke kommer på flere titler....

Load "xxxx"

PRESS PLAY ON TAPE

Load "xxxx",8,1

Yeeehaaa :lol:

10 Print "Hei på deg"

20 Goto 10

Run

Syntax Error!

Tror jeg må ta den fram igjen gitt......:smile:

Lenke til kommentar

Doom!

Ingen over ingen ved siden.

Hadde hørt om dette utrolige spillet. Fikk tak i det selv (1994), men sleit med å få starta det. Hadde da en 486sx 25 med 4mb ram. Naboen, som var ganske så dreven innen data kom over og lagde noe så skummelt som en boot disket. Måtte ha det for å starte spillet når jeg kun hadde 4mb ram, sa han.

Starta opp.... og gikk rett i horisontalen!!! Dette var rett og slett ikke mulig, helt utrolig. Satt med klinkekule øyer i tre døgn. Spilte og spilte, glemte hele verden.

Den opplevelsen får jeg ikke igjen. Ble liksom (nesten) like uforglemmelig som min første 'nakne' natt med en dame :->

For meg er dataspill alderen delt i to. Før og etter Doom.

Rune.

Lenke til kommentar

Må nevne at jeg nå har Doom med egen glider pach til Win2000 (funker også til 98). Spiller det litt enda for moroskyld og har hørt at det er en god gjeng med fans som fremdeles spiller Doom over nettet.

Om noen av dere nostalgikere vil ha spillet og glider pach’en, så kan dere sende en mail til

[email protected]

Du finner det også som shareware rundt om på Internett om du leter litt.

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-18 15:53, pizzabud skrev:

hehe, jeg spillet transport tycoon enda :smile:, det er dritkult, men det som er synd er at det klikker etter en liten stund på lan. finns det en patch som ordner det?

lost dutchman mine, paratrooper, kaptein kaper og airatak er jo de beste spillene da :smile:

Ta en titt på http://joesbox.cjb.net/ttdpatch/

Der er det en patch som forandrer mye i spillet. Man kan bygge stasjoner som er 7x7 blokker, bygge tog med fler lokomotiver, bygge lange tog og bestikke de lokale myndighetene :razz:

Er helt enig med de som synes det er det beste spillet som er lagd.

Athlon MP 1,2GHz @1537MHz, 1,75V

Taisol CGK760 med 120mm Pabst @7V

EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod)

GeForce DDR @150MHz/347MHz

512MB DDR @133,6MHz

TB Santa Cruz

WD WD400BB 40GB

4632 3DMarks

[ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-18 23:57 ]

Lenke til kommentar

kamerat: tuuuusen takk, du er min helt! jepp, transport tycon er jo egentlig utrolig genialt og lett og spille. det som er gøyest det er og få så mange tog inn på så få spor som mulig, når det går bra tjener man utrolig på det.

krysse fingrene for at jeg kan spille det i lan

Lenke til kommentar

Transport Tycoon (Deluxe og) er de beste strategispillene av den typen (uten krig ihvertfall)

Litt synd at det var begrensninger på antall tog og biler. Spurte Microprose for noen år siden om en etterfølger skulle komme og fikk til svar at de skulle behandle saken å svare senere... noe de aldri gjorde.

Blir vel alle gamere som må skru i hop en etterfølger av det med alle tenkelige funskjoner !!! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-19 12:13, RPA skrev:

...

Litt synd at det var begrensninger på antall tog og biler.

...

Hvis du leser posten som er fire poster ovenfor din så la jeg link til en patch. Denne øker også antallet tog, busser, osv., men du har vel kanskje slutta å spille det.

Lenke til kommentar

Må si at det spillet jeg satt lengst med var Deus Ex. Utrolig bra story (Kan til og med være med på å endre den underveis!!!) samt gameplay! wee...

Satt inne i 2 uker en sommerferie i 2000 for å runne det, og det på Easy og Medium.

Har begynt på Realistic, og er på Staten Island, men med tanke på hvor mye som ligger forran meg har jeg bare gitt opp. hmm :roll:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-17 21:59, EvilHomer skrev:

det spillet jeg har brukt overlegent mest tid på er transport tycoon... hadde det bare kommet en oppfølger istedet for alle de andre, dårlige småspillene som har kommet ut i det siste og misbrukt tycoon-navnet!

må også nevne stunts og out-run!

Ja fy ****...elsker det spillet...spiller det faktisk en gang i blant. Det er enkelt og greit et spill man ikke blir lei av. Er enig...håper det kommer en oppfølger av samme typen. Ikke Railroad Tycoon osv. Vi vil ha Transport Tycoon 2!!

Lenke til kommentar

Et par gamle spill som jeg ikke har sett at noen andre har nevnt her:

Seal team (en forløper til OFP/GR/R6 o.l.)

The Lost Vikings

Et par kule spill som tok opp myyye av min tid for ca 10 år siden! :grin:

(Maskinen jeg hadde da: Commodore! 486SX25MHz, 4MB minne, 240MB hdd)

Lenke til kommentar

Weeeeee!

Masse spilleminner fra tida med Commodore 64 (loading error :smile:

Mange bra spill - klarer ikke å rangere dem, men her er noen av de jeg husker best:

Bombjack, Great Giana Sister, Commandos, The Manager, Batman, Samantha Fox Strip Poker, Lotus, Super Cars 2, Sensible Soccer, Kick-Off.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...