ahepau Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Funksjoner: -Kalender: Ja, profesjonell -GPRS: Ja -EDGE: Ja -Email klient: Hm.. mjaa.. Ja Form: -Vanlig, skyvedesign -Vekt: Så lett som mulig -"Støt/sprut/støv-sikker": Nei Skjerm: Fargeskjerm: Ja så klart -Størrelse på skjerm: Minimun 2,4/2,6" -Touchscreen: Gjerne, men om det fins noe snacks uten, kjør på! Diverse: -Merke: Hva som helst her også, helst ikke motorola -Kamera: Ja, helst et ganske ålrait kamera -Videokamera: Ja, men trenger ikke være tipp topp -Symbian: - -Infrarød port: - -Blåtann (Bluetooth): Ja -Internminne: Har ingenting å si om det er støtte for minnekort -Minnekort?: Helst, spesielt om det er lite internminne -MP3: Ja -Radio: - -UMTS: ? -Triband: ? -wLAN: JA - Mulighet for GPS: trenger ikke - Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Gjerne, men ikke krav -Batterilevetid: Litt viktig, må holde mer enn en halv dag, med normalt bruk (et par mld, 10 min samtale, to-tre blogginnlegg, 5 bilder) -Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Bruker telefonen til sms og ringing, men har i det siste også begynt med mobilblogging. Trenger derfor en telefon som det går kjappere å skrive med enn min gamle SE w910i, som er en tålmodighetstest for sånne som meg. Trenger derfor en telefon med fulttastatur (SUPERVIKTIG), støtte for direkteblogging mot blogger.com (SUPERVIKTIG) og helst et ok kamera. Må ha tastaturet som knapper, ikke på en touchscreen. Wifi vil jeg også ha om jeg skal gå til anskaffelse av en ny tekniskvenn. Endret 6. november 2008 av ahepau Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Det ser ut som Nokia E71 vil passe deg veldig bra. Tastene er noe små, men de er lett å bli vant til. Jeg har ikke eid den selv, men har så vidt testet en kamerat sin, og tastene var ikke noe problem for meg, selv om jeg har forholdsvis store hender. Den har qwerty, en veldig god proffkalender, og ellers alt du krever. Når det gjelder direkteblogging, så vet jeg dessverre lite om det. Min S60-telefon har mulighet til direkte opplasting til flickr (bilder), ovi.com (multimedia) og vox.com. Vox.com er visst en gratis bloggtjeneste, men jeg hadde den ikke før. Kanskje du kan endre dette til blogger.com, eller installere programvare for å gjøre det. Alternativt er det veldig enkelt å skrive blogginnlegg direkte gjennom for eksempel Opera Mini, og da er det også billig. Jeg kjenner ikke til noen telefon som har en slik funksjon rett fra produsenten. Går du opp en prisklasse, så blir også HTC Touch Pro og Sony Ericsson Xperia muligheter. Disse har både touchskjerm og fulltastatur. Alle har god batterilevetid, E71 er lettest og mest lommevennlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå