Gå til innhold

Kjøpe ny bærbar til "normalt ungdoms-bruk"..

Anbefalte innlegg

Har planer om ny pc om ikke så altfor lenge. Lei av bråk, og gammel pc, og vil ha bærbar. Hva bør jeg se etter hvis jeg skal ha noe som har mulighet til å kjøre noen spill?

Har nå Celeron-prosessor, noe jeg syns er ganske treeegt.. Selv om den er på 2.53GHz. Ram er 512-.- Har prøvd andre bærbare, men selv om det er 2-3GB ram synes jeg dem er litt treige(?) Vet ikke om det er pcen eller meg det er noe galt med, men. Og selv om prosessorn er på 1.8-2GHz virker det ikke som den stoore forbedringen fra pcen jeg nå har.

Trenger litt tips her, har desverre ikke sånn altfor mye greie på PC-kjøp..!

EDIT: Forresten.. Prisen er foreløpig ikke så nøye med. Må bare først vite hva jeg bør se etter. Men opp i 8-10 000 er vel litt drøyt, syns jeg.

Endret av PhiWo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt på Asus 5920G, du får mye maskin for pengene..

Uups, mente Acer..

Jeg har selv en Acer 5920G og er svært fornøyd. Hvis spilling er veldig aktuelt ville jeg dog sett på Acer 5930G med et 8600M GT eller ekvivalent fra AMD/ATI i stedet. Skjermkortet er den viktigste komponenten i en laptop dersom man vil spille litt nyere spill.

Jepp, sant nokk..

Hvilke spill skal du spille?

Lenke til kommentar

Spill.. Tja.. Det bør vel ta WoW, sånn greit nok, lissom? (Ikke nødvendigvis tbc osv..) Ikke det at jeg spiller det, men syns muligheten til den type spill burde være mulig.

Og en ting til jeg lurer på.. Som det f.eks står her:

Grafikk : Intel GMA4500M intill 1759MB delt minne. Dette er en pc med 4GB ram.. Vil jeg sitte igjen med bare 2.2GB ram, da? Er ikke det litt.. Upraktisk?? :p Aldri skjønt det der..

(http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97514)

Takker for svar :D

Lenke til kommentar

Med delt minne allokeres en viss mengde av systemminnet (RAM) til bruk av grafikkortet. Nå er det lite hensiktsmessig å allokere mye minne til svake integrerte skjermkort i utgangspunktet, men om man i prinsipp valgte å allokere den maksimale tillatte mengden, i dette tilfellet 1759MB for GMA4500M vil man i praksis bare sitte igjen med litt over 2GB tilgjengelig systemminne.

Merk at GMA4500M er et skjermkort som ikke duger til nyere spill over hodet, så du bør se etter alternativer dersom spilling er aktuelt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynt å blitt litt gammel tråd, men..

Fant en Acer 5920 med (bl.a.) disse spesifikasjonene:

Intel Core Duo prosessor,

3GB intern minne,

320GB harddisk,

802.11N,

8 cellers batteri,

Bluetooth,

NVidia GeForce 8600M-GS 256MB skjermkort,

15,4" WXGA.

Er dette noe som ville funket bra til både ditt og datt?

Endret av PhiWo
Lenke til kommentar
Acer 9530G har ett 9700M GT, altså et av de beste kortene du får i den prisklassen.

Du kjører lett Far Cry 2 på Very High uten lagg.

Tviler jeg på. Jeg greier ikke det på en PC med HD 4870, 4 GB RAM og Q9550. Med very high mener jeg alt på fullt i 1920*1200 og minst 50 fps.

Men OnT så ville jeg anbefalt stasjonær hvis du ikke har et veldig stort behov for å flytte rundt på PC'en.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Acer 9530G har ett 9700M GT, altså et av de beste kortene du får i den prisklassen.

Tviler jeg på. Jeg greie ikke det på en PC med HD 4870, 4 GB RAM og Q9550. Med very high mener jeg alt på fullt i 1920*1200 og minst 50 fps.

Men OnT så ville jeg anbefalt stasjonær hvis du ikke har et veldig stort behov for å flytte rundt på PC'en.

Enig med Knewt, er ikke en hardcore gaming PC akkurat!

Lenke til kommentar

Interessant.. Hva med vifter da? Lydnivå altså..? Tror dere den bråker mye?

Og til grafikk-kort diskusjon, så er jeg fornøyd bare det overgår en del av spill-opplevelsene med min nåværende Celeron med 512RAM og integrert grafikk-kort..

Lenke til kommentar

Hei, har omtrent samme "problem" som trådstarter. jeg er ute etter en pc i prisklassen 7000-10000, som skal brukes primært til studier, surfing, filmer og noen av høstens spill (Red alert 3, left 4 dead, kanskje fallout). Via jobben har jeg blitt tilbudt en hp pavilion dv5-1185 til avbetaling på 200 i måneden i 36 måneder (fradrag på lønn faktisk, så slipper regninger)

Har lite krav til grafikk, det holder å kunne kjøre de nyere spillene på medium-low. det jeg bekymrer meg mest over er skjermkortet, er et Mobility Radeon HD3450 godt nok?

Lenke til kommentar

Tviler jeg på. Jeg greie ikke det på en PC med HD 4870, 4 GB RAM og Q9550. Med very high mener jeg alt på fullt i 1920*1200 og minst 50 fps.

Enig med Knewt, er ikke en hardcore gaming PC akkurat!

Vel, det er mulig jeg hadde spist en giftig sopp eller noe sånt. Men da jeg spillte dette på en kompis sin laptop spillte jeg med alt på very high...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...