Gå til innhold

Vbios flash problem

TkNatzy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt ett sapphire hd 4870 512 mb grafikkort nå nylig, og merket fort problemer med kortet. Spill, filmer, og flash programmer fikk pcen min til å "fryse" så jeg måtte restarte pcen ved å holde inn av knapp/eller ta strømmen på den. Etter litt lesing på forskjellige forum og etter å ha prøvd fanfix, så var det en ting som vistnok skulle hjelpe, Vbios flash. Gikk inn på Sapphires hjemmeside, lastet ned nyeste bios til mitt grafikkort. Sjekket om det er var korrekt bios og flashet med Atiwinflash. Midt under flashen, "fryser" pcen, men ikke på samme måte som før. Uansett blir flashen halveis fullført, og det sier jo seg selv, er ikke bra. MEN, til problemet mitt, før jeg vurderer å sende den tilbake til leverandør så tenkte jeg å prøve å flashe tilbake til den gamle vbiosen. Men siden skjermen blir svart hverf gang jeg starter pcen valgte jeg å putte inn mitt gamle 3870 kort i primary pci-e port og putte 4870 i secondary. Men nå¨oppstod ett nytt problem... Atiwinflash vil ikke åpne seg. Så spørsmålet(ene) mitt er følgende:

Er det mulig å flashe tilbake til den gamle vbiosen?( Ved å ha 4870 i secondary og 3870 i primary) Hvorfor vil ikke Atiwinflash åpne seg? (Feilmelding: Critical file missing. Please, download and run video BIOS flash files again. )

Og er dette innenfor garantien? (siden bios ble lastet ned fra Leverandørens nettsider og det fulgte med instruks som jeg også fulgte.)

På forhånd takk

Dag Fredrik

Endret av TkNatzy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...