HAKHERU Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Trenger å utvide mitt trådløse nettverk, har per i dag en linksys WRT54GL router , som jeg har stående i bridgemode, slik at modem/router fra nextgentel blir brukt som router/dhcp server. Dette fungerer utmerket. Mitt spørsmål blir da som følger vil det virke ok ,dersom jeg utvider nettverket med enda en router fra linksys setter denne også i bridge mode , med samme ssid for nettverksnavn , og en annen frekvens en den første. Nettverket blir da som følger : internett ---> modem/router ----> trådløs linksys router(bridge mode) ----->trådløs linksys router (bridge mode) Går forøvrig kabel mellom hver router/switch. Jeg har behov for både nettverksporter og trådløs tilgang i den etasjen jeg utvider til. Har ikke behov for å dele opp i flere nett. Er dette en fornuftig måte å løse problemet på ? Vil det fungere ? eller er det andre typer utstyr jeg bør vurdere accesspunkt o.l Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) du kobler sammen de to routerene fra LAN til LAN.. på router to setter du ingen DHCP, men setter lik SSID på forskjellige kanaler.. router to blir det samme som et enkelt aksesspunkt, og bruker ikke router-funksjonene.. Legger til.. Hvis den første modem/router er den som styrer DHCP og portåpninger og dilldall, så bør du egentlig koble sammen alle de tre LAN-port til LAN-port.. Og da begge linksys deaktiverer DHCP og sånt.. Endret 6. november 2008 av Xcited Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå