Ethernet Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Hei! Jeg trenger noe som kan kontrollere eller dempe sinne mitt. Jeg flyr snart på veggen. Om noen kan komme med forslag til reseptfri så jeg får kjøpt i morgen og noe annet på resept. skal til legen neste uke. Takk Endret 6. november 2008 av Ethernet Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 De sakene som er så kraftig at de demper sinne får du nok ikke uten resept, så du må nok vente til du har snakket med legen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Løp til du får blodsmak i munnen og ørene flagrer bak deg, gi 100% og øk på! Hvis du trener hardt lager hjernen litt ekstra dopamin, og det hjelper på humøret. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Som jeg svarte i den andre tråden om sinne. Bruk onani, du produserer da masse ting som demper sinne. En sint runk er ikke dumt. Det er både gratis og reseptfritt om du klarer å ta saken i egne hender. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Slutt og bol da vell? neida :!: Bare slå i en vegg. Da blir raseriet omgjort til depresjoner over hvor vondt du har i hånda Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Ja, takk til alle bortsett fra Kjetil Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Såfremt eg kan bruker eg berre å gå ut og puste heilt ut for så og trekke pusten heilt ned i lungene og brøle av all kraft. Heilt til eg nesten svimer av. Fungerer godt for meg. Edit: Ein kan med fordel helde seg fast i rekkverk eller liknande. Endret 8. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Hei! Jeg trenger noe som kan kontrollere eller dempe sinne mitt. Jeg flyr snart på veggen. Om noen kan komme med forslag til reseptfri så jeg får kjøpt i morgen og noe annet på resept. skal til legen neste uke. Takk Det beste midlet mot sinne, i alle fall i mitt tilfelle, er et glass reseptfritt Braastad VSOP. Ellers har jeg da et litt hissig lyne av meg så jeg har ødelagt litt rundt meg, foreslår en boksebag og klin til den til sinnet forsvinner. Boksebag og hansker er og reseptfritt. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Kjøp deg boksesekk. Pleier å funke hver gang jeg har hatt en dårlig dag. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Jeg har boksesekk. Jeg tenkte mer på noe jeg kan ta i meg på skolen, når det svartner Men det er vel dårlig, får høre med legen da. Takk for inspill Lenke til kommentar
Huffern Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Sliter selv med alvorlig raseri til tider.. Jeg har da heldigvis så "lang" lunte at jeg skal irritere meg over noe ganske lenge før det smeller...men hvis jeg først er på vippepunktet, så smeller det og jeg mister all kontroll. Eneste tipset jeg kan komme med, når du er oppi situasjoner der raseriet holder på å ta over, tving deg selv til å tenke på noe annet enn det som skaper raseriet..Gjerne prøve å telle fra 10 til 1...altså telle baklengs. Lær deg å takle raseriet.. gjør du ikke det kan det ødelegge livet ditt.. Har selv vært nært å gjøre noe straffbart etter at det svartnet.. Men det er ingenting i denne verden som er verd å bli så sint over Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Boksesekk og Braastad hjalp meg før, men nå som jeg ikke har boksesekk og jeg holder meg unna alkohol, har jeg funnet ut at pusteøvelser hjelper forferdelig mye. Har slitt ut noen hårstrå i forbandelse før, men nå når jeg kjenner at sinnet koker i meg setter jeg meg ned med litt rolig musikk på øret og puster så rolig som det lar seg gjøre. Har funnet at Enya har en ufattelig beroligende effekt for min del, stille og rolig. Kanskje være noe til hjelp? Ha en MP3 spiller med noen rolige låter med deg hele tiden, når sinnet koker opp tar du et par småminutter for deg selv med roligheten selv. Som nevnt, er egentlig ikke verd å bli skikkelig lynforbannet. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Eit anna tips - tren. Spring deg ein tur. Det hjelp mykje. Då får du ut endorfiner Edit: Skriking fungerer då fint på skulen? Me har Windows-maskiner og eg har Mac hjemme. Så eg skrik ein god del. Midt i Stavanger sentrum. Herlig! Endret 9. november 2008 av steffenz Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Hehe. Ja, mye gode forslag her. Men det er midt i timen jeg pleier å få anfall. Vi har to jenter i klassen, og jeg lover dere karer, uansett hvor mange dumme mennesker dere har kommet over, disse to topper alt tilsammen. Det er absolutt null intelligens på de, og jeg blir så fly forbannet for de slenger drittkommentarer til meg HELE jævla tiden uten at jeg får lov til å ta igjen (laaang historie, men tar jeg igjen går det ut over dama mi. Ikke spør hvordan). Jeg må gå ut av klasserommet for å ikke smelle til de. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Nå er jeg ikke spesielt oppdatert på akkurat ditt problem, men du kan jo prøve litt magnesium. Det kan være stabiliserende på humøret. Ellers kan du jo kanskje være hypoglykemisk fordi du spiser feile matvarer som brus / raske karbohydrater etc. Krom kan hjelpe deg å stabilisere mot et mer jevnt blodsukker. Spis lite med jevne mellomrom. Kanskje det hjelper. Du kan f.eks ta med deg en banan og et eple eller noe på skolen. Men strengt tatt er det jo de som er problemet og ikke du Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 11. november 2008 Forfatter Del Skrevet 11. november 2008 Haha. Takk for den siste setningen der Joda, men det var bare et eksempel. Jeg irriterer meg grønn over småting og. Kan koke over for meg temmelig fort. Lenke til kommentar
abc12345 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Gå til legen og få noe som heter conserta ^^, Eller lær deg tolmodighet Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Gå til legen og få noe som heter conserta ^^, Eller lær deg tolmodighet Å ja! Sentralstimulerende midler er VIRKELIG en god ide! Så vidt jeg ser så har ikke TS en AD/HD-diagnose og da er ikke concerta veien å gå i det hele tatt. Endret 11. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
AzureDragon Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Hva med å deale med roten i problemet, jentene? Finne en måte å takle de på. Når jeg blir sur tenker jeg: oj nå kjenner jeg visst at jeg blir sur. Jaja å være sur er bare en følelse, den er ikke en del av meg. Jeg må bare vente til den har passert. Og spør deg selv, er det vits i å bli sur? Fortjener jentene at du bruker den energien på de? Og den viktigste: min virkelighet er bare et konsept. Trenger jeg å bli sur av dette i mitt konsept, som jeg har formet? Nei. høres kanskje litt crazy ut men det funker, hvis du tenker på din egen virkelighetsoppfattelse sånn. Det finnes mange teknikker for ikke å la seg påvirke følelsesmessig av andre. Med noen sånne teknikker går det fint for meg at pappa brøler meg opp i trynet og jeg kan genuint le av det mens jeg står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå