Rivamann Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Er det noen som har overklokket dette kortet: XFX GeForce 9800GX2 680M 1GB XXX PCI-E PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI, 680MHz Har prøvd å finne ut om det var noen har oc dette kortet men det var ikke mange gitt Har ikke lyst til svi det heller liksom. hehe Endret 6. november 2008 av Rivamann Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Ødelegger neppe noe om du klokker i driver. Om du søker etter tester av kortet burde det dukke opp et par OC-resultater også. Lenke til kommentar
BluWolfGx2 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Heisann... Jeg har dette kortet og har oc en del.. Jeg bruker Rivatuner 9.11 Jeg har klokket det opp til 740mhz i sync med Shader. Kortet har en tendens til å bli veldig varm. Det lønner seg ikke å klokke opp minnet for mye da det forårsaker flicking under 3d applikasjoner, spill etc. en periode hadde jeg kortet på 738mhz sync m shader og mem på 1149 da lå jeg på en 75-83 Grader, veldig varmt... men jeg fant ut at jeg kunne klokke det litt ned uten egentlig å miste ytelse, og da ble jeg kvitt flickering, 1149 på mem er litt mye.. Nå kjører jeg XFX 9800GX2 XXX på 712mhz i sync med shadern og minne på 1104 kortet ligger på 53 grader idle, og 75 grader under load.. Har et Antec 900 kabinett som er helt swinnsykt rått når det gjelder Airflow, varm luft går rett ut av kabinettet.. Mvh meg:) Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Heisann... Jeg har dette kortet og har oc en del.. Jeg bruker Rivatuner 9.11 Jeg har klokket det opp til 740mhz i sync med Shader. Kortet har en tendens til å bli veldig varm. Det lønner seg ikke å klokke opp minnet for mye da det forårsaker flicking under 3d applikasjoner, spill etc. en periode hadde jeg kortet på 738mhz sync m shader og mem på 1149 da lå jeg på en 75-83 Grader, veldig varmt... men jeg fant ut at jeg kunne klokke det litt ned uten egentlig å miste ytelse, og da ble jeg kvitt flickering, 1149 på mem er litt mye.. Nå kjører jeg XFX 9800GX2 XXX på 712mhz i sync med shadern og minne på 1104 kortet ligger på 53 grader idle, og 75 grader under load.. Har et Antec 900 kabinett som er helt swinnsykt rått når det gjelder Airflow, varm luft går rett ut av kabinettet.. Mvh meg:) Sier du det? Hm, da skal jeg prøve det. Meneh kabinettet mitt er vel Thermaltake Armor VA8003SWA. Kikka litt på det nå på nettet, har jo flaten meg ikke gått ned i pris jo! Meneh lufte systemet tror jeg er dårlig føler jeg, siden jeg ligger på så høy temp på gpu`en. Er ikke helt sikker på sånt, har liksom ikke målt med andre. Meneh du har ikke gjort noe med vifta di du eller, økt den manuelt mener jeg:) Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg klarer disse settingsa i alle spill jeg har testet ut: Core @ 700-730Mhz Shaders @1800-1850Mhz Mem @ 1050-1100Mhz MEN: Jeg må sette opp vifte hastigheten (I rivatuner) en god del for at jeg ikke skal gå over 80c Det er ikke det at kortet ikke tåler 80c, for det gjør det. GTX280 er jo noe alà 9800Gx2 med èn kjerne og bedre ytelse, og det sviktet ikke før det lå oppe i 113c, men høyere temp forkorter levetid :S Lenke til kommentar
BluWolfGx2 Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Heisann... Jeg har dette kortet og har oc en del.. Jeg bruker Rivatuner 9.11 Jeg har klokket det opp til 740mhz i sync med Shader. Kortet har en tendens til å bli veldig varm. Det lønner seg ikke å klokke opp minnet for mye da det forårsaker flicking under 3d applikasjoner, spill etc. en periode hadde jeg kortet på 738mhz sync m shader og mem på 1149 da lå jeg på en 75-83 Grader, veldig varmt... men jeg fant ut at jeg kunne klokke det litt ned uten egentlig å miste ytelse, og da ble jeg kvitt flickering, 1149 på mem er litt mye.. Nå kjører jeg XFX 9800GX2 XXX på 712mhz i sync med shadern og minne på 1104 kortet ligger på 53 grader idle, og 75 grader under load.. Har et Antec 900 kabinett som er helt swinnsykt rått når det gjelder Airflow, varm luft går rett ut av kabinettet.. Mvh meg:) Sier du det? Hm, da skal jeg prøve det. Meneh kabinettet mitt er vel Thermaltake Armor VA8003SWA. Kikka litt på det nå på nettet, har jo flaten meg ikke gått ned i pris jo! Meneh lufte systemet tror jeg er dårlig føler jeg, siden jeg ligger på så høy temp på gpu`en. Er ikke helt sikker på sånt, har liksom ikke målt med andre. Meneh du har ikke gjort noe med vifta di du eller, økt den manuelt mener jeg:) Hei igjen.. Vifta har jeg stilt manuelt i Rivatuner til max! Men det hjelper egentlig ikke hvis du har dårlig Airflow i kabinettet fra før, for hvis den samme luften som kommer ut fra gx2 kortet blir trukket inn gjennom vifta igjen blir det jo ikke akkurat noe bra kjøling.. På Antec 900 kabinettet er det 2 vifter foran som trekker luft inn i kabinettet utenfra, og deretter inn i Gx3 kortet, når luften kommer ut av kortet på siden, er det en vifte som trekker den varme luften fra kortet og rett ut av kabinettet. Jeg har tilogmed varme sensorer bak inntaksviftene som måler luften inn i kabinettet og sensor som viser gradene inne i systemet, og en som måler varmen som kommer ut av gx2 kortet, hehe LOL.. Jeg sysnes jo dette er artig jeg da, tester en del;) Med vinduet litt åpent(nå som det har blitt litt kjøligere ute) går varmen i kabinettet fra 7 grader til 5 grader.. noe som også gjør at gx2 kortet ikke blir fult så varmt.. Varmen som kommer ut av gx2 kortet under idle er ca 22 grader, hvis den luften blir liggende i kabinettet er det ikke rart det blir varmt i lengden, under load kommer varmen opp i rundt 32 grader, som går rett ut av kabinettet som gjør at jeg har en jevn varme i systemet på ca 5-7 grader... GX2 kortet er rene varmeovnen!! Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Takk for all svar, jeg lærte litt nå. Er faktisk veldig spennende dette i grunn. Men nå sleit jeg litt med den oppskrytte overklokkinga mi på cpu`en. Fryser seg når jeg unpacker og kopierer over noe som ligger på en del gb. fader ass. Har stilt på vCoren, sånn at den ligger på 4.5 - 5. men det hjalp ikke. Er vel egentlig ikke det jeg skal spørre om her. Men ble litt desperat og lei, særlig når jeg prøvd en del ganger. Lenke til kommentar
adonay Skrevet 12. desember 2008 Del Skrevet 12. desember 2008 Takk for all svar, jeg lærte litt nå. Er faktisk veldig spennende dette i grunn. Men nå sleit jeg litt med den oppskrytte overklokkinga mi på cpu`en. Fryser seg når jeg unpacker og kopierer over noe som ligger på en del gb. fader ass. Har stilt på vCoren, sånn at den ligger på 4.5 - 5. men det hjalp ikke. Er vel egentlig ikke det jeg skal spørre om her. Men ble litt desperat og lei, særlig når jeg prøvd en del ganger. Problemet ditt er sikkert at du ikke har øket volten på minne og chipsett disse trenger og justering når du går oppover men ikke mye ... hvor mye ligger ram volten på? Uansett tjener du mest på klokking av cpu. GX2 kan bli varm bare så du vet det er folk som har stekt egg på kortet med steikepanne og greier .. Så vær sikker på at du har nokk sirkulasjon i kabinettet før du klokker det for mye "eventuelt også eksosvifte i pci porten under kortet" ... Lenke til kommentar
Rivamann Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Takk for all svar, jeg lærte litt nå. Er faktisk veldig spennende dette i grunn. Men nå sleit jeg litt med den oppskrytte overklokkinga mi på cpu`en. Fryser seg når jeg unpacker og kopierer over noe som ligger på en del gb. fader ass. Har stilt på vCoren, sånn at den ligger på 4.5 - 5. men det hjalp ikke. Er vel egentlig ikke det jeg skal spørre om her. Men ble litt desperat og lei, særlig når jeg prøvd en del ganger. Problemet ditt er sikkert at du ikke har øket volten på minne og chipsett disse trenger og justering når du går oppover men ikke mye ... hvor mye ligger ram volten på? Uansett tjener du mest på klokking av cpu. GX2 kan bli varm bare så du vet det er folk som har stekt egg på kortet med steikepanne og greier .. Så vær sikker på at du har nokk sirkulasjon i kabinettet før du klokker det for mye "eventuelt også eksosvifte i pci porten under kortet" ... Hei jo vet det med varmen, min er varm uansett, ligger på rundt 90 under load, meneh jeg fant ut at det blir ca 10% bedre eller no Jeg skal kjøpe meg en bedre vifte til cpu'en da det blir bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå