Gunderz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Hei, dette spørsmålet kommer av nysgjerrighet og det fakta at jeg etterhvert kommer til å skaffe meg en flatskjerm. Jeg har nå brukt litt tid på sjekke innom noen nettbutikke på hva prisene der ligger på og skjermen jeg nå for tida sikler litt på er Samsung 171S. Prisen på denne per dags dato ligger på rundt 4300 - 4400. Jeg skulle helst at prisen lå på noe under 4000, så jeg lurer litt på hva brukerne av forumet har å si m hvordan prisen vil utvikle seg. Mange her har sikkert lagt merke til når på året prisene har en tendens til å synke, hvilke faktorer som virker inn på eventuelle prisreduksjoner osv Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Etterspørsel og produksjonskostnader. Akkurat når er det vel litt vanskelig å spå, særlig nå når bransjen går ganske dårlig. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Prisene har jo gått rett ned etter sommeren.... Nå får du jo 17" TFT for 3500, ca... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Det heter på flatskjermer :wink: Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Tror ikke de vil falle noe vesentlig i pris for til høsten, da har jeg hørt det kommer en "ny generasjon" hva nå det vil innebere. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 171s er noe ganske utdatert.se på acer 712 eller huyndai q17 begge er bedre skjermer og rundt i samme pris klasse. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Noen som vet hvor jeg kan få tak i "Formac Gallery 2010" billigst? Formac Gallery 2010 er en 20,1" lcd skjerm med suveren kvalitet og 1600*1200 opløsning. Billigst ejeg har sett den i norge er 13600..... Noen andre som finenr den billigere noen steder? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Tror ikke det er hensiktsmessig å kjøpe flatskjerm nå, da OLED (Organic Light Emitting Diode) kommer rett rundt hjørnet. Slike skjermer vil være mye bedre enn både LCD og plasma, og koste en brøkdel av deres pris. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Rett rundt hjørnet? Tror det er litt overdrevet. Noen som har sett en OLED skjerm enda? Hvis du tenker tilbake til den tiden da LCD eller plasma var "rett rundt hjørnet", så er jo det ganske lenge siden, og først nå er LCD nede på akseptabel pris. Først skal de ut av laboratoriet, så skal de produseres en stund før prisen går ned. Muligens skal de også gjennom en generasjon eller flere før de når god kvalitet på alle parametre. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 kanskje han mener at det er lurere å kjøpe CRT nå, og OLED som neste skjerm? Dette har jeg gjort Lenke til kommentar
El Viking Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Kodak har et digitalkamera per medio mars med et par tommers OLED skjerm. Gjentår å se hvor bra det er. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Jeg leste at OLED skjemene var MYE billigere og MYE bedre men med bare 5000 times levetid...... :-? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Kodak har et digitalkamera per medio mars med et par tommers OLED skjerm.Gjentår å se hvor bra det er. Greit nok at man produserer små OLED-skjermer i dag, men det vil nok ta tid før masseproduksjon av store skjermer kommer i gang, pga. tekniske begrensninger som ikke er overvunnet ennå. Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Stemte d, Xvani. Å kjøpe en LCD-skjerm nå er sikkert fint for de som har lite plass (så lite plass har man ikke). Jada, de ser bedre ut enn en CRT. Men - bildet er ikke i samme klasse som CRT enda. Tipper OLED fikser den saken. Men som det sies her på forumet - det skjer ikke enda. Personlig - hvis valget sto mellom en LCD til 4500,- eller en CRT til 4500,-, hadde det ikke engang vært noe valg å ta... Lenke til kommentar
Jay Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Jeg har akkurat anskaffet en Acer AL732 17" LCD og må si at jeg er veldig fornøyd. Skjønner ikke hva jeg skal med den store, tunge og klumpete CRT'en. Nå har jeg ingen stor erfaring med LCD, men i mitt øye så er det ikke noe problem å spille og se film på denne. Hadde valget stått mellom en LCD til 4500 og en CRT til 4500 så hadde det blitt LCD. Det råkker :-) Bruker forresten en god del av min pc-tid i 2D og må si at LCD virker mye skarpere enn CRT. - J Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Acer lager suverene 17"-skjermer... Lenke til kommentar
doy4ever Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Oled skjermer er nok ikke rett rundt hjørnet selv om Sharp viste en 12 tommer i januar en gang. http://www.pocketpcthoughts.com/index.php?...p?topic_id=7722 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel det er ikke alltid det at de er billigere å produsere som gjør at prisen er lav. f.eks dvd plater er MYE lettere å produsere enn vhs kassetter og fremdeles er ikke den akkurat så mye "billigere", men jeg er spent på utviklingen Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Den skjermen jeg er hyper på nå for tiden er Formac Gallery 2010 http://www.dinside.no/php/art.php?id=33613 http://www.officeshop.no/prodSearch.asp?le...lAction=details Denne skal visst være helt rå (sier de på absoluttdata) og ellers på tester. ER DET NOEN SOM VET HVOR EN KAN FÅ "FORMAC GALLERY 2010" BILLIGERE ENN 13500 KR? En mac/apple butikk i norge som selger den billigere? så plz post her eller send priv mld. Lenke til kommentar
Jay Skrevet 3. april 2003 Del Skrevet 3. april 2003 Vel det er ikke alltid det at de er billigere å produsere som gjør at prisen er lav. f.eks dvd plater er MYE lettere å produsere enn vhs kassetter og fremdeles er ikke den akkurat så mye "billigere", men jeg er spent på utviklingen Kjøp dvd'er her du: play. Da får dvd'er til norske vhs-priser. - J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå