Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


michael691

Anbefalte innlegg

Det er nettopp det hun sier! Fordi hun ikke vil at gavemottakerne skal bruke penger hun gir dem på noe tull, gir hun dem ikke penger.

 

... Tror jeg.

 

Min julegave til deg er å anbefale deg å lese skikkelig før du sier noe. :p

Men hennes definisjon på tull kan differere fra vedkommendes definisjon på tull.

I en depresin periode, brukte jeg kun penger på Pizza/fast-food og w33d, betyr det at jeg ikke fortjener pengene?

Skulle alternativet ha vært at sannsynligheten hadde vært smålig høyere for at jeg hadde begått selvmord?

Hadde det vært en praktisk løsning?

 

Poenget mitt er at Linn ikke virket veldig klar over at de hun gir "julegaver" til, som bruker pengene på pizza og røyk, kan fortsatt være glad for pengene; bruke de på det individet selv ønsker å bruke det på, på tross av samfunnets og allmenhetens definisjoner.

Å se ann; prioritere individuelt, ikke i grupperinger: de bruker pengene på pizza, mens disse bruker pengene på klær; greit, pengene går til de som bruker pengene på klær, resten får gavekort på Ikea som de aldri vil bruke, men som jeg lever i håp om at vedkommende bruker, på tross av hva virkeligheten angår.

 

Min julegave til deg, Tan, er et klapp på hodet for forsøket! :thumbup:

 

:!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grattis,Tantheman kan å lese :) Var akkurat det jeg prøvde å si.

 

Jeg liker å gi gaver jeg, og bruker mye tid og energi på å finne passende gaver til de jeg er glad i :)

 

Må legge til at ingen av mine nærmeste er samfunnstapere, og skulle derfor ikke ha sterkt behov for å bruke pengene de eventuellt fikk til "w33d", bleier, kjøttdeig/pizza/kebab/melk.

 

Det er faktisk stor forskjell på å kjøpe noe pent til seg selv, og det å somle bort penger på vås.Man vet at man har somlet bort penger på "vås" , når man etter at pengene er borte ikke helt nøyaktig vet hva man har brukt de på.

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Grattis,Tantheman kan å lese :) Var akkurat det jeg prøvde å si.

 

Jeg liker å gi gaver jeg, og bruker mye tid og energi på å finne passende gaver til de jeg er glad i :)

 

Må legge til at ingen av mine nærmeste er samfunnstapere, og skulle derfor ikke ha sterkt behov for å bruke pengene de eventuellt fikk til "w33d", bleier, kjøttdeig/pizza/kebab/melk.

 

Det er faktisk stor forskjell på å kjøpe noe pent til seg selv, og det å somle bort penger på vås.Man vet at man har somlet bort penger på "vås" , når man etter at pengene er borte ikke helt nøyaktig vet hva man har brukt de på.

Om du har venner som ikke en gang husker at de fikk penger av deg, er de enten 1) ikke gode venner for deg, eller 2) du er ikke en god venn du heller (eller en såkalt "god person" (kan gjerne omformulere meg om prektighet er viktig)), så da passer du godt sammen med vennene dine.

 

Det er stor forskjell på å rote bort pengene; "hmm, fikk jeg noe av deg?" og å bruke pengene på noe som er praktisk for en selv, på tross av hva den ignorante venninnen[2] hennes tror hun vet, som videre seg for seg at venninna[1] må "bruke litt penger på seg selv" (aka materialistisk juggel).

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg og mannfolket får tusen kroner fra bestemor til jul.

Jeg ønsker oss (:!:)svarte liftgardiner til soverommet, persienner på stua, og nye gardiner. Spørs om jeg trenger litt mer enn tusen kroner til det :p

 

Nå blir mannfolket ditt fornøyd!

Mannfolk ønsker ingenting mer enn gardiner til jul. Det er noe enhver mann elsker dypt og lenge, straks de blir hengt opp. Han feller kanskje en tåre eller tre og, når man ser hvor pene de er.

Lenke til kommentar
Jeg vet jeg og mannfolket får tusen kroner fra bestemor til jul.

Jeg ønsker oss (:!:)svarte liftgardiner til soverommet, persienner på stua, og nye gardiner. Spørs om jeg trenger litt mer enn tusen kroner til det :p

 

Nå blir mannfolket ditt fornøyd!

Tro det eller ei, men han er faktisk med på ønskelisten min over husting ;)

Lenke til kommentar
Alle vet at mannfolk ikke får mannfolkgaver etter at de er etablert. Det er vanlig å gi ting til huset/leiligheten til voksent folk. Har du for eksempel noen gang sett en gift mann få ps3-spill til jul av mora si?

 

Gifte menn får duker, kasseroller og pynteting :) (til stor glede for oss fruer ) :)

Hva er dette for tull? Stefaren min får Rambo, Iron Maiden, slegge og boksere med halvnakne kvinner til jul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...