Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


michael691

Anbefalte innlegg

Ja, men det er jo ikke DINE penger, jeg mener.. noen gir deg pengene for at du skal kjøpe deg noe fint, ikke rote det bort på piss.

Og jeg vet hva jeg snakker om. Har selv sløst bort penger jeg har fått til jul/bursdag. Dette på mine yngre dager.

 

Amfi var et eksempel. Expert selger også gavekort, der er det noe for enhver. Jeg kjøpte meg vaffeljern i fjor :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Penger, nemibok, nemikalender, billett til Wacken 09, et eller annet søtt fra kjæresten som minner meg om ham, evt. et slags "klippekort/gavekort" på seksuelle tjenester fra han. :p

Lenke til kommentar
Sant, og det jo en avtale dere har hatt - som du vet om :)

 

Jeg hadde selv en slik avtale , men når jeg nærmet meg 18 "glemte" faren min at vi hadde avtalen :hrm: Egentlig ikke noe krise, det er mange ting her i verden som er verre å betale på enn lappen til bil :)

 

Jeg sliter veldig med å finne ut hva jeg ønsker meg til jul..

Lær av Hewitt - jeg fikk foreldrene mine til å underskrive en (rimelig simpel) kontrakt når jeg var 12-13 og den avtalen kom i stand, på et ark som tilnærmet er en Post-it-lapp og med blyant. :p Så da var det bare til å dra frem "kontrakten" ved fyldte 18. Riktignok gjaldt ikke min lappen, men jeg fikk 10k når jeg ble 18 uten å ha røyket (drikke kunne jeg ^.^).

Hvis jeg ikke drikker, røyker, snuser eller noe slikt får jeg 30k :dribble: 10k av onkelen min og 20k av bestefaren min.... Å ikke gidd å si at det er bortskjemt, en jeg kjenner. søstra hans røyka hu fikk 70k får å slutte..

 

EDIT:

Endret av Masterdragn0
Lenke til kommentar

Xbox 360 Elite + Guitar Hero: Aerosmith

Dragon Box

Microsoft Sidewinder X6

Nokia "Tube"

M*A*S*H-sesonger

X-Files-boks

Tripod (Manfrotto)

Tur for 2 til Gran Canaria (flybilletter t/r + hotell 1 uke)

Fungerende SNES + 2 spaker

Venninna mi ut fra psykiatriske og hjem til pusene sine.

 

Hadde jeg fått penger for å slutte og røyke, hadde jeg glatt gjort det :p

Lenke til kommentar

- TECO 37" LCD-TV TL3296RV 1366 x 768 HD-ready, 2xHDMI, 1500:1,5ms

- Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH 1920 x 1080 Full-HD, 2xHDMI, 800:1,8ms

- Acer Aspire One A150 160gb. hvit.

- Panasonic Lumix DMC-TZ5.

- GTA IV.

- Need for Speed: Undercover.

- Race Driver: Grid.

- Sapphire Radeon HD 4870.

- KWM switch for min. 2 pcer, delt tastatur og mus.

- ATEN Petite CS-62A 2P PS/2, audio m/kabler

- ATEN MasterView CS-84A 4P PS/2 m/kabler

- Trendnet 4-Port PS/2 Audio KVM Switch Kit TK-408K

Lenke til kommentar
- TECO 37" LCD-TV TL3296RV 1366 x 768 HD-ready, 2xHDMI, 1500:1,5ms

- Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH 1920 x 1080 Full-HD, 2xHDMI, 800:1,8ms

- Acer Aspire One A150 160gb. hvit.

- Panasonic Lumix DMC-TZ5.

- GTA IV.

- Need for Speed: Undercover.

- Race Driver: Grid.

- Sapphire Radeon HD 4870.

- KWM switch for min. 2 pcer, delt tastatur og mus.

- ATEN Petite CS-62A 2P PS/2, audio m/kabler

- ATEN MasterView CS-84A 4P PS/2 m/kabler

- Trendnet 4-Port PS/2 Audio KVM Switch Kit TK-408K

 

Nå skal det sies at man kan ønske seg hva man enn vil til jul, men tror du at du får alt dette? :p Hehe

Lenke til kommentar
Ja, men det er jo ikke DINE penger, jeg mener.. noen gir deg pengene for at du skal kjøpe deg noe fint, ikke rote det bort på piss.

Og jeg vet hva jeg snakker om. Har selv sløst bort penger jeg har fått til jul/bursdag. Dette på mine yngre dager.

 

Amfi var et eksempel. Expert selger også gavekort, der er det noe for enhver. Jeg kjøpte meg vaffeljern i fjor :p

 

Hvis jeg må velge mellom gavekort og penger foretrekker jeg å få penger , slik at jeg ikke MÅ kjøpe noe på en spesiell butikk . Dersom jeg får penger i gave legger jeg mye energi i å finne noe fint å kjøpe for pengene. Fikk 1000 kroner i bursdagen min, og handlet ett sengesett jeg har ønsket meg lenge, kappelaken, og en veldig kul og fin lysestake :) Er ikke alle som gjør slikt da, noen bruker pengene litt etter litt på dritt (rima...) Jeg har ikke lyst å gi bort 1000 kroner for at noen skal bruke pengene på alkohol, røyk og pizza

Lenke til kommentar
Ja, men det er jo ikke DINE penger, jeg mener.. noen gir deg pengene for at du skal kjøpe deg noe fint, ikke rote det bort på piss.

Og jeg vet hva jeg snakker om. Har selv sløst bort penger jeg har fått til jul/bursdag. Dette på mine yngre dager.

 

Amfi var et eksempel. Expert selger også gavekort, der er det noe for enhver. Jeg kjøpte meg vaffeljern i fjor :p

 

Hvis jeg må velge mellom gavekort og penger foretrekker jeg å få penger , slik at jeg ikke MÅ kjøpe noe på en spesiell butikk . Dersom jeg får penger i gave legger jeg mye energi i å finne noe fint å kjøpe for pengene. Fikk 1000 kroner i bursdagen min, og handlet ett sengesett jeg har ønsket meg lenge, kappelaken, og en veldig kul og fin lysestake :) Er ikke alle som gjør slikt da, noen bruker pengene litt etter litt på dritt (rima...) Jeg har ikke lyst å gi bort 1000 kroner for at noen skal bruke pengene på alkohol, røyk og pizza

Med andre ord synes du at du vet bedre enn personen du gir penger til, så istedenfor å vennlig fortelle vennen din at du synes det hadde vært hyggelig om hun/han hadde brukt pengene på annet enn pizza og røyk, gir du han/hun er gavekort så han/hun ikke en gang har muligheten til å bruke det på det han/hun vil -- nei, du vet best.

 

Nordmenn er triste greier... (generelt)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lyst å gi bort 1000 kroner for at noen skal bruke pengene på alkohol, røyk og pizza

Akkurat. Og det er det veeldig mange som gjør. Hørte noen snakke om det på bussen her om dagen "håper jeg får mye penger til jul, da skal jeg så gale kjøpe meg snus" :roll:

 

Forstår du virkelig ikke hva jeg mener med uttalelsen? Det er ikke såå digg å gi 1000 kroner i julegave dersom pengene går til å kjøpe bleier og cola / snus / kjøttdeig / betale mobilregning whatever.

 

Derfor liker jeg å dra for å kjøpe en gave til meg selv for de pengene jeg får fra bestemor f.eks , og så forteller jeg henne hva jeg kjøpte. De sier ikke "kjøp deg noe fint da" for at jeg skal betale strømmen med pengene liksom :roll:

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg aldri sløst bort penger jeg hadde fått på tull. Er alt for mye materielt jeg ønsker meg.

 

Gavekort er noe dritt egentlig. Eksempel:

Man får gavekort på 1000 kr på ekspert og skal kjøpe seg en mp3 spiller som koster 999 kr. Senere oppdager man at man kunne fått den samme mp3'n til 650 på nettet.

 

Derfor skriver jeg ofte på hvor man kan finne tingene billigst på ønske listen min :grin:

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...