Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


michael691

Anbefalte innlegg

Til jul ønsker jeg meg en eliminering av julen i seg selv. Makan til tøv og tull.

 

Dette kan man gjøre året rundt ellers. Det er bare å ta seg tid. Spar meg for jule-hysteriet. Men for dere som er unge er det sikkert enda gøy. Hipp hurra...not.

Jeg merker at jeg faktisk synes synd på deg. =/

Har du alltid hatt den holdningen du har nå?

 

@Slimda: Det høres ut som du bør gi litt bedre julegaver i år hvis det du beskriver er vanlig. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan absolutt se poenget, og tildels være enig, når det kommer til det kapitalistiske og materialistiske ved julet. Men julen i seg selv - tid for hygge, samvær med familie, julesteming, maten, etc. - er jo bare fantastisk. Bare se på barn hvor glad de er. :) Verden er full av nok elendig fra før.

Er fler enn barna som er glad i julen :)

Skal ikke legge skjul på at jeg fremdeles er glad i gaver :p , men julestemningen, filmene på tv osv osv er det beste. :love:

Joda så klart, men jeg fremhevet barn spesielt ettersom det er så lett å se på dem hvordan de elsker julen og hva den gjør for dem. :)

 

En gang i året har man lov til slike ting. Med finanskrise, global oppvarming og kriger i hytt og pine får vi unne oss pittelitt selv også.

Lenke til kommentar
Care to utdype hvorfor det er så ille at en mørk og kald periode på året settes til side for samvær og hygge med familien og andre man er glad i?

Nå er det faktisk veldig mange som opplever vold og alkohol i julen, kan ikke si at de syns det er en hyggelig feiring.

De sitter på et barnehjem fordi far drikker seg sanseløs og slår mor. Ikke får de gaver, og ikke har de penger. God jul :roll:

Endret av Turtlis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Care to utdype hvorfor det er så ille at en mørk og kald periode på året settes til side for samvær og hygge med familien og andre man er glad i?

Nå er det faktisk veldig mange som opplever vold og alkohol i julen, kan ikke si at de syns det er en hyggelig feiring.

Eller andre ting som gjør at det å feire jul blir vanskelig.

Lenke til kommentar
Hvor kjedelig er det ikke å sitte på julaften å pakke opp en haug med konvolutter?

 

Sant!

 

Og ikke minst, hvor artig er det å ta på seg spanderbuksene og gi 1000 kroner i gave til lillebror, dersom han to dager senere ikke husker om det var 200 eller 1000 han fikk av meg... :ermm:

 

En jul for noen år siden fikk lillebroren min en god del penger til jul. Han samla alle pengene i en godteriboks. Så gikk han for å spille ett spill han hadde fått, mens foreldrene mine rydda opp. Litt senere på kvelden ville han ha med pengene på rommet, men vi kunne ikke finne boksen... Joda, den hadde blitt kastet i søpla, som i tillegg var tatt ut.

 

Herlig! :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har funnet ut det at å gi flotte gaver til småsøsken er en smule bortkastet. De bryr seg lite om det de får til jul, og de tar heller ikke vare på det. Desutten får barn i dag såpass mye gaver til jul at hvis jeg velger å prioritere annerledes så merker ikke de det.

 

Min "småsøsken" er 19 år gammel :!: Han fortjener den beste gaven, verdens snilleste lillebror er han :love: Det er han jeg er mest nøye med når det gjelder å kjøpe bra gaver, fordi det er han som setter mest pris på den.

 

Mora mi har gitt meg beskjed om at jeg ikke må kjøpe så dyr gave til henne og pappa i år. Har kjøpt for rundt 1000 kroner til de de siste åra - men kommer ikke til å bruke så mye i år.

Lenke til kommentar

Å pakke opp en haug med konvolutter er overhode ikke kjipt når man mangler noen tusen for å kjøpe noe stort og dyrt som man veit man vil få mer glede av enn alle de små forglemmelige pakkene som man ellers ville fått. Greit, "Det er tanken som teller", men når jeg får ett eller annet vertøy greier jeg overhodet ikke har ønska meg så kommer det jo veldig klart fram at det faktisk ikke ligger noen tanke bak gaven i det hele tatt. Da blir det jo en gave kun for å gi ett eller annet og hele poenget blir borte.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg folk å feire julen med som er klar over og nyter julen, ikke som en grisk utnyttelse av en dag; som en fylledag hvor det er lettere å få seg et ligg.

Folk som setter pris på gleden av sammenkomsten, av historien fra den hellige bibel (boken er like hellig selv om jeg ikke er enig med den), om jesu fødsel.

Folk med gode minner over ens egen kjærlighet til julen fra sin egne barndomsminner, hvor stas det var med nysjerrighet og glede; uansett hva en fikk (så og si) var alt interessant!

Folk som føler seg heldige som får feiret jul med velståendehet; med penger til gaver, mat og atmosfære, i kontrast med de som ikke er like heldig, men som vi håper og vet at folk feirer alikevel.

Folk som er like glad for å se meg, som de er glad for at en selv fikk komme til julefeiringen, hvor man kan i det minste, denne ene dagen i året, glemme overlegenhet, glemme overfladiske "judgments"; folk som elsker og tilber denne hellige dagen, som en historisk event uten å nøle.

 

 

Jeg får nok ikke det jeg vil ha til jul, jeg :)

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar
Jeg syns et Amfi gavekort er smartere enn penger. Noen har veldig lett for å suse bort pengene på tull. Og da er det bedre med et gavekort hvor de faktisk må kjøpe seg noe :)
Uenig, liker selv best og bestemme hva mine penger skal gå til.

Om det ikke er noe jeg vil ha på Amfi, eller det er mye billigere en annen plass er det litt dumt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...