Gå til innhold

Hva ønsker du deg til jul?


michael691

Anbefalte innlegg

Sant, og det jo en avtale dere har hatt - som du vet om :)

 

Jeg hadde selv en slik avtale , men når jeg nærmet meg 18 "glemte" faren min at vi hadde avtalen :hrm: Egentlig ikke noe krise, det er mange ting her i verden som er verre å betale på enn lappen til bil :)

 

Jeg sliter veldig med å finne ut hva jeg ønsker meg til jul..

Lær av Hewitt - jeg fikk foreldrene mine til å underskrive en (rimelig simpel) kontrakt når jeg var 12-13 og den avtalen kom i stand, på et ark som tilnærmet er en Post-it-lapp og med blyant. :p Så da var det bare til å dra frem "kontrakten" ved fyldte 18. Riktignok gjaldt ikke min lappen, men jeg fikk 10k når jeg ble 18 uten å ha røyket (drikke kunne jeg ^.^).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns folk virkelig det er så jævlig bortskjemt å få lappen av foreldrene sine? Det er jo en dyr greie, men det har jo også en enorm bruksverdi, og jeg tror ikke det er så veldig uvanlig å få påspandert lappen (eller hvertfall en del av den) av foreldrene. Selv fikk jeg lappen av foreldre og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Syns folk virkelig det er så jævlig bortskjemt å få lappen av foreldrene sine? Det er jo en dyr greie, men det har jo også en enorm bruksverdi, og jeg tror ikke det er så veldig uvanlig å få påspandert lappen (eller hvertfall en del av den) av foreldrene. Selv fikk jeg lappen av foreldre og besteforeldre.

Jeg skal (tror jeg) få spandert lappen. Ikke noe bortskjemt det. Hadde jeg fått en Porsche eller lignende på attenårs-dagen, da derimot.

Lenke til kommentar

Bortskjemt er i det hele tatt et ord som er blitt meget så utvasket med tiden. Man er bortskjemt bare man får litt mye til jul eller i bursdagsgave. Mange som får mye uten å være bortskjemte fordi man har litt vel gavmilde slektninger. Man er ikke bortskjemt bare man får, man er bortskjemt hvis man forventer.

Lenke til kommentar
Syns folk virkelig det er så jævlig bortskjemt å få lappen av foreldrene sine? Det er jo en dyr greie, men det har jo også en enorm bruksverdi, og jeg tror ikke det er så veldig uvanlig å få påspandert lappen (eller hvertfall en del av den) av foreldrene. Selv fikk jeg lappen av foreldre og besteforeldre.

 

Syntes det er helt greit hvis man f.eks inngår en avtale om at man skal holde seg unna dritt, ikke røyke osv.

Jeg selv får lappen på sånne betingelser om 2,5 år

Lenke til kommentar
Syntes det er helt greit hvis man f.eks inngår en avtale om at man skal holde seg unna dritt, ikke røyke osv.

Jeg selv får lappen på sånne betingelser om 2,5 år

 

			   KONTRAKT

Sindre skal få lappen hvis han holder seg unna dritt.




__________								   _____________
Sign Sindre						Sign Sindres pappa

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Til jul ønsker jeg meg en eliminering av julen i seg selv. Makan til tøv og tull.

 

Care to utdype hvorfor det er så ille at en mørk og kald periode på året settes til side for samvær og hygge med familien og andre man er glad i?

Dette kan man gjøre året rundt ellers. Det er bare å ta seg tid. Spar meg for jule-hysteriet. Men for dere som er unge er det sikkert enda gøy. Hipp hurra...not.

Lenke til kommentar

Personlig er det det pokkers pakke/gave-maset som er om kring.

 

Til jul vil jeg bare ha familiekos og god mat. Ikke noe dageslange etapper innom butikker og shoppingsentre med tusen mennesker for mye, for å kjøpe noe juggel som blir gispet om og takket om de første fem minuttene, glemt resten av livet....

Lenke til kommentar

Jeg kan absolutt se poenget, og tildels være enig, når det kommer til det kapitalistiske og materialistiske ved julet. Men julen i seg selv - tid for hygge, samvær med familie, julesteming, maten, etc. - er jo bare fantastisk. Bare se på barn hvor glad de er. :) Verden er full av nok elendig fra før.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Til jul ønsker jeg meg en eliminering av julen i seg selv. Makan til tøv og tull.

 

Care to utdype hvorfor det er så ille at en mørk og kald periode på året settes til side for samvær og hygge med familien og andre man er glad i?

Dette kan man gjøre året rundt ellers. Det er bare å ta seg tid. Spar meg for jule-hysteriet. Men for dere som er unge er det sikkert enda gøy. Hipp hurra...not.

 

Det er ikke slik at man kan drive å ta seg tid til fri hele tiden for å være sammen med en familie som kanskje bor et stykke unna. Det er da bare hyggelig at man har en ordentlig ferie der samværet er i høysetet.

 

Edit: Jeg er forsåvidt enig i at gavehysteri er en uting, men jeg har hvertfall ikke opplevd problemer med dette i min familie. Jeg liker veldig godt å gi gaver, og det er hyggelig å se at de blir satt pris på.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Jeg kan absolutt se poenget, og tildels være enig, når det kommer til det kapitalistiske og materialistiske ved julet. Men julen i seg selv - tid for hygge, samvær med familie, julesteming, maten, etc. - er jo bare fantastisk. Bare se på barn hvor glad de er. :) Verden er full av nok elendig fra før.

Er fler enn barna som er glad i julen :)

Skal ikke legge skjul på at jeg fremdeles er glad i gaver :p , men julestemningen, filmene på tv osv osv er det beste. :love:

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...