Gunderz Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Nå har jeg fått meg Adobe after effects, men jeg kan ikke si at jeg har fått så veldig mye ut av det programmet ennå. Kan "folket" fortelle meg litt om hvilke muligheter jeg har med After effects, hvordan det virker, begrensninger osv. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Kjenner ikke spesielt Adobe After Effects, men generelt er Adobeprodukter i toppskiktet hva gjelder programvare. Adobe har også utmerkede hjelpefiler hvor man kan finne svar på sine spørsmål. Det jeg kan anbefale ut fra egne erfaringer er å ta en tur til Narvesenkiosker for å finne blader som omhandler bruk av programvaren og da med eksempler. Det meste jeg har lært i PSP og Adobe PS har jeg lært via blader som jeg har kjøpt. Ellers vil deltagere i forumet som har erfaring, kunne svare deg hvis du har konkrete spørsmål. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Enig med skarsk. Jeg måtte ty til det kjipe trickset med å lese manualen, ihvertfall de første kapitlene. Det kan være lurt så du lærer litt basics om "compositions", "layers" og "masks". Ellers er www.creativecow.net et glimrende sted for å hente inspirasjon, tips og lære seg ting. Endel av det er litt avansert, men f.eks. 25 cool things about AE 5.5 kan være bra å se på. Og ikke minst, gjør noen av øvelsene der så lærer du garantert mye. En annen side er AE Portal. Aner ikke hvem som står bak den, men den har ihvertfall mange linker til After Effects sider på nettet. "Tutorials" er generelt lurt å titte på. Gjør et søk på google. Begrensninger? Helt sikkert, men jeg har ikke helt kommet dit ennå... Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 14. april 2003 Del Skrevet 14. april 2003 Om du tenker deg at After Effects er det øverste innen video i 2 dimensjoner, akkurat som 3D studio Max (har fått flere gode konkurrenter i det siste) er det største innen 3 dimensjoner. Gode 2D/3D-hybrider er Avid Softimage XSI og Boris Red/FX Men alle disse er TUNG-TUNGE programmer som du vil bruke en livstid på å mestre. Jeg anbefaler at du spesialiserer deg på ett av dem. Tenk først om du tror 2D (south park?) eller 3D (babylon 5?) er noe for deg, og kjør så på for fullt. Eller om du vil bruke Softimage eller Boris ja. Lykke til! NB: AlamDV er vel kanskje det billigste og enkleste effektprogrammet man kan bruke, men det er gøy og funker til sitt område. Det kan du prøve først for litt simpel 2D-effekter. (www.alamdv.com) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 After Effects er vår venn. Jeg har måttet ty til dette programmet flere ganger for å gjøre ting som jeg ikke fikk gjort i Adobe Premiere, f.eks lage rulletekst som var litt utenom det vanlige, ordne problemet med en "strek" øverst når man lager Widescreen fra strekt råmateriale, lage logoer med ting som beveger seg hit og dit og så videre. Har mange eksempler. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Som med andre litt proffere program - f.eks. Photoshop og Illustrator - er det en utrolig ulempe å ikke kjenne til de mest grunnleggende funksjonene ordentlig. Prøv å finne en nettside med tutorials, eventuelt kjøp en bok til et par hundre kroner som tar for seg hovedfunksjonene. Dette sparer du på sikt mye tid på (og ting ser bedre ut). Kommer stadig over folk som sitter og 'leker' med Photoshop på hjemme-PC'en og som knoter og bruker masse tid på relativt enkle ting fordi de ikke har skjønt prinsippet med f.eks. layers eller antialiasing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå