Gå til innhold

ASUS a7n8x devicemanager viser feil på motherboard resources

[muffin]

Anbefalte innlegg

Det kommer et slikt stort stygt utropstegn foran motherboard resources i device manager.

Feilmeldingen jeg får er :

"Windows cannot load the device driver for this hardware because there is a duplicate device already running in the system. (Code 42)"

Får ikke noen ting gjennom help and support center.

os er winxp.

er det noen som vet hva som kan feile ?

Jeg har nyeste release bios, og nyeste chipset drivere fra ASUS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være det samme som kommer med a7n8x dlx når mann ikke har instalert service pack 1 for xp?. Der kommer det opp et slikt utropstegn i device manager som er usb 2.0 support. Støtte for usb 2.0 under xp blir fikset etter at sp1 er lagt inn.

Lenke til kommentar

har sp1.

det er det første jeg gjør etter jeg har installert win...

det har vært sånn hele tiden. Systemet er stabilt og ytelsen er bra, men det irriterer meg noe grenseløst å ha feilmeldinger i device manager :evil:

hvis jeg fjerner elementet i device manager kommer det bare tilbake igjen, og jeg får ikke gjøre noe annet med det. Det jeg ikke skjønner er at det står det er fordi det er en duplicate device allerede installert. Det står motherboard resources 3 ganger der, og det er bare den ene som står at det er feil på.

Lenke til kommentar

Jeg har dette hovedkortet og opplevde akkurat den samme feilmeldingen.

Jeg hadde også et sånt utropstegn på raid kontrolleren i device manager.

Jeg fikk noen kyndige ( :smile: ) til å fikse raidkontrolleren og de fjernet det at motherboard recources lå oppe flere ganger. Vi oppdaterte driverene ( ikke bruk driverene som følger med) og det fiksa iallefall problemet hos meg!

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...