michael691 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kan noen redigere denne sangen her? Få den mer klarere, finere på en måte. Takk. Her er linken btw (Sorry for megaupload, vet ikke om så mange) http://www.megaupload.com/?d=7600XYBO Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kan noen redigere denne sangen her? Få den mer klarere, finere på en måte. Takk. Her er linken btw (Sorry for megaupload, vet ikke om så mange) http://www.megaupload.com/?d=7600XYBO Hmm, det er vel en slags mastering du er på utkikk etter. Har gjort litt lett mastering før men dette opptaket vet jeg ikke helt hva jeg skulle gjort med. Det høres for meg ut som om det er veldig mye digitale "artifactes" i dette opptaket, spessielt godt hører man det på vokalene og trommene. Det suser, skraper, clipper, pumper og vrenger, og det høres ut som komprimeringen har gjort det verre og det mangler dynamikk. Hva slags utstyr er brukt for å gjøre dette opptaket? Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Her er linken btw (Sorry for megaupload, vet ikke om så mange) Megaupload... må man ha en konto for å laste ned der eller? Synes bare å se en masse "reklame" som vrimler rundt på skjermen. Noe enklere måte å "vise" frem låta på? Men dersom det er mye støy på den, som det blir kommentert her blir det vel værre å få det til å bli bra. Alternativet er jo selvfølgelig å få tilsendt "prosjektet". aner jo ikke hva slags program du har brukt i inspillingen men. Om den kan eksporteres over til programmet jeg bruker ( Sonar ) OMF er vel støttende blant de fleste.. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Trenger ikke konto for å laste ned fra megaupload... Ja for at man skal gjøre noe konstruktivt med det bør man få prosjektet... Er vanskelig å gjøre noe med dette via et lydklipp. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Trenger ikke konto for å laste ned fra megaupload... Ja for at man skal gjøre noe konstruktivt med det bør man få prosjektet... Er vanskelig å gjøre noe med dette via et lydklipp. Har ikke no prosjekt fil desverre :/ Tenkte bare om en av dere klarte å få det mye mer klarere, fjerne litt støy, få frem mer av vokalen, litt eksta bass, etc. Mvh M. Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Skjønner desverre ikke hvor jeg laster ned filen på den siden der jeg... uansett hva jeg klikker på må jeg logge inn Ser en fil, men ikke noe å downloade.. desverre Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Skjønner desverre ikke hvor jeg laster ned filen på den siden der jeg... uansett hva jeg klikker på må jeg logge innSer en fil, men ikke noe å downloade.. desverre På høyre siden av der det står MegaUpload står det en tre siffers kode. Skriv inn det så venter du i 40 sekunder, der det står ''Please wait XX seconds'' kommer download knappen etter at tiden er ute. takk igjen Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 På høyre siden av der det står MegaUpload står det en tre siffers kode. Skriv inn det så venter du i 40 sekunder, der det står ''Please wait XX seconds'' kommer download knappen etter at tiden er ute. Da fant jeg ut det ja Live opptak dette her ja. Tror det blir skikkelig vanskelig å få "god" lyd ut av dette, skal ta en lytt på det i studio litt senere idag. Kan nok ikke love noe resultat PS! Sliter litt med å høre på sånn musikk men.... hehe Gjør et forsøk :o) Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Åååh Tusen takk Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Trenger ikke konto for å laste ned fra megaupload... Ja for at man skal gjøre noe konstruktivt med det bør man få prosjektet... Er vanskelig å gjøre noe med dette via et lydklipp. Har ikke no prosjekt fil desverre :/ Tenkte bare om en av dere klarte å få det mye mer klarere, fjerne litt støy, få frem mer av vokalen, litt eksta bass, etc. Mvh M. Støyen tror jeg ikke lar seg gjøre noe med i og med at det er digital støy og komprimerings artifactes det er snakk om. Støyen er mao. en del av vokalen i seg selv fks. Man kan kanskje heve nivået med noe kompresjon selv om det ikke er mye dynamikk til stede fra før, men jeg tror nok det bare vil resultere i at støyen blir enda mer framtredende. Hadde det imidlertid vært støy i form av bakgrunns-susing hadde det nok vært lettere å gjøre noe med det. Til de som foreslår å gjøre noe med prosjektet i seg selv, dette opptaket høres ut som SELVE OPPTAKET. Altså et 2 spors opptak rett inn i en mp3 spiller med nivået satt alt for høyt. Kan sverge på at dette har gått igjennom en billig innebygd limiter i en linjeinngang. Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Fikk det desverre ikke til å låte voldsomt... blir kvitt litt støy, men det påvirker igjen resten,. umulig for meg desverre. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Fikk det desverre ikke til å låte voldsomt... blir kvitt litt støy, men det påvirker igjen resten,. umulig for meg desverre. Tusen takk for at du prøvde hvertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå