kaffi Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Hei har klart å funnet frem til at jeg vil ha en av disse telefonene, med mindre dere er gode til å overtale angående andre tlfer. Liker rett og slett Nokia sine "eldre" produkter før de begynte med all denne plasten som preger de nye seriene. Hadde de hatt N70 i ny versjon så hadde valget vært betraktelig enklere. N82 er tastene så vonde som de ser ut? små harde og spisse? N95 eneste jeg kan finne som negativt er vel at den virker litt stor. Hva har dere å si om disse telefonene? Endret 6. november 2008 av kaffi Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Eneste jeg kan si er at N95 8GB er den beste telefonen jeg noengang har hatt.... Kjører med N96 nå... liker den også, men foreløpig en del SW problematikk virker det som. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tastene på N82 er ikke vonde i det hele tatt . Synes de fungerer utmerket! Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Tastene på N82 er ikke vonde, nei. Men jeg ville helt klart ha valgt N85 fremfor disse. Med unntak av N82s xenon-blits, så er N85 bedre på alle områder, så vidt jeg kan se. -> Sammenligning av de tre <- Siterer et tidligere innlegg hvor jeg så på forbedringene til N85 i forhold til N82. Det samme gjelder i forhold til N95 8 GB, med unntak av N85-8GB har større skjerm enn begge. Det følger med et 8GB-minnekort i salgspakken til N85, og dette kan utvides til 16 GB eller 32 GB (32GB-kortene er like rundt hjørnet). - Større skjerm- Mindre strømkrevende skjerm - Større batteri --> Bedre batteritid - S60 FP2 - Bedre CPU - Video-stabilisator (ikke viktig for meg personlig, men) - USB-lading (Amobil hopper nok i taket av glede) - Radioen har RDS - FM-sender(!) Jeg synes fra før av at N82 var en fantastisk telefon, og med disse forbedringene kan det bli enormt bra. Spesielt i forhold til batteritiden. Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Helt klart gode spesifikasjoner på N85, men synst 4000 er litt mye for en telefon, og har aldri hatt skyve telefon er litt skeptis på det, samt så synst jeg at den ser atfor plastik akti ut. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Så du vurderer N82 mot skyvetelefonen N85 8GB, og du vil ikke ha skyvetelefon? Da er det vel bare å gå for N82? Edit: For å gjøre svaret mitt litt mer konstruktivt, så vurderte jeg selv N82 mot N95v2 for et lite år siden, og endte opp med N82. En av hovedgrunnene mine er borte, at N95v2 da var mye dyrere enn N82. Nå er prisforskjellen på ca 400 kroner, og dermed mer akseptabel. N82 har xenon-blits, som er bedre enn LED-lyd som N95 har. Ellers er de veldig like. Med N82 har du en fordel ved at du kan utvide 2GB-kortet som følger med til 4/8/16/32 GB om du ønsker det. N95-v2 har større skjerm, som er en fordel. N82 er tynnere, som er en fordel. En annen modell som gjerne er aktuell for deg, kan være N79. (Sammenligning) Som du ser er N79 mindre enn både N82 og N95v2, den har bedre batteritid enn begge, men den har LED-lys i stedet for blits. Videre har den, som N85, fått RDS-radio og FM-sender, men for de fleste er nok FM-sender mer en gadget-faktor enn noe man bruker ofte. Ellers er den candybar som N82, mot skyvetelefon som N85 og N95v2 er, uten at den er dyrere. Men for å være helt ærlig, så er en av de mest negative sidene med Nokias N-serie nettopp plasten. Dette gjelder N82 og N95v2 så vel som N85 og N79. Hvis du foretrekker Nokia vil du nok sette mer pris på E-serien (f.eks. E71). Eventuelt velge et annet merke. Endret 6. november 2008 av Peppep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå