Zappza Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hei! Jeg har tenkt å sette opp en server basert på Server 2008, og skal kjøre et par andre servere i VM gjennom Hyper-V. Har en ting jeg lurer på, hvor mange harddisker kan man bruke på en enkelt VM? Tenker da både på fysiske, og virtuelle. Takk for svar! Legger ved planene mine, så andre kanskje får litt nytte fra de. Den er på engelsk siden jeg bruker et engelsk forum til vanlig, men det har vel ikke folk problemer med? I_have_a_dream.pdf Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Vitruelt kan du sette inn en SCSI controller og ha 64 disker på den... Burde holde.... En liten kommentar til ditt oppsett. Ikke kjør exchange på en domenekontroller og ikke kjør whs serveren sammen med de andre maskinene.... Endret 6. november 2008 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Hvordan burde jeg da kjøre Exchange? Har ikke satt meg så mye inn i Exchange enda, så jeg er ikke helt sikker på hva som er optimalt. Hva mener du med at jeg ikke burde kjøre WHS serveren sammen me de andre maskinene? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Er ingen problem å kjøre WHS i det miljøet som du har tenkt. Eneste du må huske på at du kan ikke melde WHS inn i ett domene. Ved å kjøre WHS som en virtuell maskin blir backup løsning en smule redusert med tanke på sikkerhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Du bør kjøre exchange på en egen server som er medlem av domenet. WHS er bygget på small buisness server 2003 og det kan bli kluss med intern dns. DNA må kjøres på domenekontroller eller en dedikert dns server. Selv har jeg bare 2 virtuelle servere. En liten med DC og en stor der exchange, WDS, DHCP, SQL og WSUS kjører på. Med størrelse mener jeg hvor my minne. 2 GB på DC og 4 GB på den andre. Torrent og DC++ kan du glatt kjøre på moder maskinen. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Jeg har tenkt grundigere igjennom hvordan jeg har tenkt å sette opp alt dette, og har så langt kommet fram til dette. Planlegger også å installere WSUS på Server 1. Er det forsåvidt noen sider som forklarer litt om hvordan AD DS funker, og gjerne hvordan det funker i små oppsett. Blir jeg egentlig å oppnå noen fordeler med å melde inn alle PCene mine i et domene, eller er det bare ekstra arbeid og ingen nytte for mindre oppsett sånn som mitt? I_have_a_dream.pdf Endret 9. november 2008 av Zappza Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå