leary Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Heisann! Jeg har noen stygge problemer med Vista. Nettopp kjøpt meg ny maskin med Vista Home Premium installert. Det funker brillefint, normalt sett. Men hvis maskina står på i ett døgn begynner den å tulle. Jeg får ikke åpnet noen programmer, den bare jobber litt, så skjer det ingenting. Har prøvd å åpne alt som er av programmer når den er sånn, ingenting skjer. Verste er når jeg prøver å reboote. Da får jeg svart skjerm, så ingenting. Maskina står bare og surrer med svart skjerm, og reagerer ikke på noen ting. Må ut med lader og batteri for å få starta den på nytt. Det er jo helt latterlig. Noen som har vært borti dette problemet? Jeg har en Acer med Intel Core Duo CPU 2.0ghz, 3gb DDR3 ram, 320gb hdd osv. Det skal vel i grunnen være greit til å kjøre Vista. Jeg vurderer sterkt om jeg skal installere XP pro på denne for å unngå et uferdig OS. Alle svar tas imot med takk. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 kontakt selgeren og klag. latterlig å installere xp på en pc som er ny og lett kan kjøre vista premium, for du kan få problemer også med å få tak i xp driveren. lykke til Lenke til kommentar
leary Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Ja, jeg har planer om å gjøre det, for dette holder ikke mål. Men tenkte å høre litt rundt angående dette problemet, om det er et kjent problem eller om det bare er jeg som har vært borti det. For det må være noe feil med Vista, maskinen er ellers kvikk og rask når dette pågår. Den vil bare ikke åpen programmer. Programmer jeg allerede har åpnet før dette skjer kjører som bare det, uten problemer. Men lukker jeg de, får jeg ikke åpnet de igjen før jeg har tatt ut batteri og lader og starta maskinen på nytt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Kan være feil på hovedkortet og kanskje disken. Dette har nok ganske lite med Vista å gjøre. Som nevnt tar du kontakt med salgstedet, for dette er ikke normal oppførsel på en PC, selv ikke i Vista. Og siden den fungerer utmerket i en stund så må det være noe annet som gjør det. Lenke til kommentar
leary Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Ja, nå har maskina stått på i ganske nøyaktig ett døgn, og den har klikka igjen. Det er helt tragisk! Jeg får ikke opp oppgavebehandling heller, da får jeg svart skjerm, så kommer det opp en advarsel "Kan ikke åpne dialogboksen for sikkerhetsalternativer under pålogging" og "Feil sikkerhetsalternativer" eller noe sånt. Virker som den slår seg helt vrang etter den har stått i ro en stund med skjermsparer på. Får ta kontakt med selger, ender nok med at jeg må sende pc'en inn. Urk! At det ikke går an å selge et ferdig produkt. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Du kan sjekke maskinen for virus ved å kjøre en online virussjekk. http://safety.live.com http://housecall.trendmicro.com Endret 7. november 2008 av TCi Lenke til kommentar
leary Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Jeg har NOD32 installert, regner det som et rimelig bra virusprogram. Skal kjøre Ad Aware på den nå for å se om det er noen ulumskheter der. Underlige saker det her..aldri vært borti noen lignende. Lenke til kommentar
leary Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Jeg hadde 67 objekter, 1 kritisk. Scannet på nytt idag, ingen objekter. Kjørte full virusscan på systemet med NOD32, ingen objekter. Så nå skal maskina være clean. Får se om det dukker opp problemer i kveld. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Vil fremdeles anbefale å kjøre en online scan. Selv om ditt antivirusprogram ikke finner noe, betyr det ikke at det ikke finnes virus. Dagens virus kan lett omgå antiviruset på PC-en og få det til å tro at alt er i orden. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Hvis du enda mistenker virus, vil du få hjelp fort av folk som kan fjerne vrius på Antivirusprogrammer og datasikkerhet -delen av forumet, også si her etterpå om det er virus eller ikke. Beklager hvis det virker forstyrrende for emnestarter eller hjelper. Endret 8. november 2008 av Fred7555 Lenke til kommentar
leary Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Etter jeg kjørte full scan på maskina på både virus og spyware har jeg ikke merket noe til problemet. Må ha vært det ene kritiske objektet som Ad Aware fant. Utrolig hvor fort det samler seg dritt på maskina. Men tar ikke gledene på forskudd, skal avvente litt for å se om det dukker opp igjen. Måtte spørre her for jeg har aldri vært borti slike problemer pga et virus/spyware. Takk for tips og hjelp i allefall :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå