Gå til innhold

Hvor kan jeg få tak i Acces 97

umeu

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et register som kun fungerer i Acces 97. Den dataen jeg har programmet på begynner å bli litt vell gammel, og jeg vil ha registeret over på en ny data før den gamle krasjer. Derfor trenger jeg Access 97. Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i programmet?

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke kjøpt MS Access 97 lenger, så du kan eventuelt kjøpe en nyere versjon av MS Access og eventuelt konvertere databasen til nyere versjon der. En MS Access-databasefil har filendelse .mdb og denne kan du kopiere over til en annen PC. Hvis det er snakk om en applikasjon basert på MS Access, kan det nok være mer komplisert, men dataene ligger kanskje som tabeller i en .mdb-fil da også (MS Access støtter også SQL-tabeller). Det er en beskrivelse på konvertering av MS Access 2.0 (som er eldre enn Access 97) fra Microsoft som kanskje kan være til nytte

Alternativt, hvis du bare er ute etter å redde data over i en ny database, så kan du bruke OpenOffice.org som er gratis og kople deg til tabellene i Access 97-basen. Jeg fant en guide på OpenOffice.org Wiki som ser ut til å gjelde en tilsvarende situasjon som hos deg. Det er en beskrivelse fra 2007, så det kan hende at mye er forbedret fra da denne ble laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...