marte05 Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hei alle mann! Tenkte å spandere på meg en HTPC i julegave, men trenger litt hjelp, på flere nivåer, tydeligvis. Finnes det noen OK ferdigmaskiner, eller er tingen å bygge helt fra scratch? Maskinen vil bli brukt til filmvisning via HDMI-kabel til TV (og HDMI til anlegg?), men også litt surfing og kanskje en smule spilling må påberegnes. Jeg trenger nokså stor harddisk, men eventuelt kan jeg gå for ekstern. Men, det jeg da lurer på, hvor mye ram, hvilken prosessor og hvilket skjermkort trenger jeg? Vil ikke kaste så altfor mange lappene i prosjektet, men regner med jeg må bruke et par 5-6 lapper? Maskinen vil bli styrt trådløst over nettet (radmin, logmein.com og lignende) men også ved hjelp av trådløs mus og tastatur fra sofakroken. Er det noen som har noen gode tips til maskin? Noe spesielt jeg bør ha med, eller kanskje styre unna? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg satte opp et lite oppsett som jeg trengte å bruke selv, men har ikke testet oppsettet enda. Om ønskelig kan du jo bytte kabinett/PSU, da jeg er usikker på støynivå på disse. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62503 Denne skal gi rimelig bra pris/ytelse og kan også brukes til litt spilling som du sier. CPU-en jeg har valgt, har jeg valgt på grunn av prisen og at den er ganske effektgjerrig. Trenger ikke så kraftig CPU for spilling av film når skjermkortet støtter dekoding såpass bra. Wifi-kort har jeg ikke lagt med i den handlevogna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå