Gå til innhold

Nye mp3spillere - meninger og erfaringer takk

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Tenkte kjøpe meg en ny mp3spiller!

Har surfet rundt en tid nå å sett etter spillere, kanskje jeg er litt for kresen, men finner liksom ingen som passer.

Har sikkert lest 30-40ish review på forskjellige dingser, noen utgreiende review og noen på 5-6linjer..

Problemet er vel at det har ikke kommet noen av nye spillere, eller har det ikke kommet så mange nye spillere kanskje?

Det viktigste for meg er :

1. Lydkvalitet.

2. Lagringsplass.

3. fysisk størrelse.

Har tidligere hatt en 128mb Muvo spiller, grei nok antar jeg, gammel og klumpete :D

Har hatt en Ipod Nano 2gen. Denne var helt grei, lyset tok kvelden etter 1mnd, dansing foran oppvaskummen utgikk etter denne episoden, mistenker den virket dårligere etter det, men stort sett fornøyd med denne.

Har for øyeblikket en Iphone 16gb, som kun brukes som mp3spiller, ikke knallfornøyd med denne, litt for stor, samt spolefunksjon og itunes ødelegger.

Hva jeg kunne tenke meg er vel noe som ikke bruker itunes, spiller bra lydkvalitet(har egne headphones av forskjellige merker, så medfølgende headset er ikke viktig), vil ha en del lagringsplass helst oppe i 16gb+ sonen, men det er få som har det har jeg sett..

Ellers vil jeg helst ikke ha noen diger kloss i lommen, Iphone er for stor for min del, Ipod touch er jo mindre, men denne har itunes:D

Itunes kan brenne! Takk, trengte få ut det;)

Noen som har noen erfaringer med andre typer spillere, eller har lest noen review som virkelig går bra inn i spillerene?

Har vurdert en Cowon Iaudio7 16gb spiller.

Vurderer Ipod Nano4gen, men kun om jeg kan bruke andre programmer en itunes, det troor jeg er mulig nå, tar jeg feil?

Er greit å kunne legge inn musikk uansett hvor du er..

Har vært inne å luktet på noen sony spillere, men de faller ikke helt i smak pga fysisk størrelse og lagringsplass..

Noen av 8gb versjonene ser bra ut men :D

creative zen er en mulighet, men den blir kanskje litt stor igjen, så får jeg litt vel plastfølelse av den..

Mistenker jeg bare er for kresen ;)

Fint om noen gidder komme med efaringer fra deres lommer, hvordan spillere oppleves over lengre bruk en test i 1-2 dager.

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som forresten har prøvd ut hvordan Sansa Fuze 8GB gjør det sammen med et "MicroSD 12GB"? Vil det si at den får 20 gb totalt, eller deler det seg opp og blir noe herk? Hvis noen skjønner hva jeg mener. Kunne tenkt meg Sansa Fuze men i dag er 8Gb litt lite...

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Har vært inne å sett på de samsung modellene før ;) men fant ut at de ikke var helt det jeg ville ha, de ser bra ut! Meen, de faller vel litt bak på lyden, samt dedikerte volumknapper er nice, styre musikk fra lommen er ganske behagelig.

Sansa har jeg ikke tittet veldig på, var skeptisk til dem, de ser ut som billig plastleketøy som regel, men ser de har fått bra kritikk, noen som har brukt fuze eller clip selv her? Tåler en støyt, samt batteritiden er på påskrevet?

Kjedelig om den holder maks 1 dag, derfor jeg siklet litt på cowon, 60ish timer battertid virker fristende! Den er litt stor, men i tillegg har den fått skryt for lydkvalitet.

Prisen på clip var jo meget nice, Fuze ser bra ut, prisen er også god!

Kanskje problemet er at det er for mye å velge i? Sånn at ingenting eegentlig skiller seg veeeldig ut? :D

Ah, luksusproblemer!

Lenke til kommentar

Cowon D2! Har alt du trenger. Koster ca. 1500 for 8gb og du kan kjøpe 16gb minnekort til 250 kr.

Bare å dra over sanger, opptil 52 timer med musikk, opptil 10 med video, veldig bra lydkvalitet og filstøtte, flashplayer (lite?). Veldig fornøyde med min. Sjekk den ut. Blir glad så lenge du ikke velger IPod :p

Lenke til kommentar

hadde vært neat med liten 20gb's mp3spiller ja! :)

Cowon d2 er kanskje litt stor? 7x5x2, give or take, nesten iphone størrelse det.

håper få litt flere tips, alt er nyttig! ;)

Noen som har de nyeste sony spillerene?

Har sittet å siklet på s739 16gb saken idag, det var lite forskjell i lydkvaliteten på den og s639(?) var det ikke?

ah valgets kval:) virker som det blir en sony men

Endret av Magicz
Lenke til kommentar

D2 er langt mindre enn Iphone eller Touch. Den er nesten på str. med 3 gen Nano, men litt tykkere. Du burde absolutt prioritere den. Hvis du ikke skal ha den burde du se på Sony, men spilleren deres går vel maks opp til 16 gb som D2'en men Cowonen kan ha minnekort med 32 gb. Du er kresen hvis du syntes at den er stor

cowon-d2-iaudiophille.jpg

_cowon_hand_1_jpg_623438g.jpg

Lenke til kommentar
D2 er langt mindre enn Iphone eller Touch. Den er nesten på str. med 3 gen Nano, men litt tykkere. Du burde absolutt prioritere den. Hvis du ikke skal ha den burde du se på Sony, men spilleren deres går vel maks opp til 16 gb som D2'en men Cowonen kan ha minnekort med 32 gb. Du er kresen hvis du syntes at den er stor

cowon-d2-iaudiophille.jpg

_cowon_hand_1_jpg_623438g.jpg

Ah, den var mindre en jeg trodde sindre :)

Får titte litt nærmere på den da;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...