magnusalex Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Har fått et ganske greit tilbud på et par nye fronthøyttalere, av type JBL E 80. Er det noen som har erfaringer med disse? Spiller de bra? Står info og spesifikasjoner på jbl.com. Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Har disse høyttalerene selv, kraften får de fra en H/K avr4550, en forsterker jeg syntes passer utmerket til disse. Bruker dem til film, og til musikk, går mest i rock, blues, metall og noe indierock. De passer meget bra til de musikksjangerene, men er ett eller annet jeg savner hvis jeg setter på feks. jazz eller klassisk musikk. Men det er jo min personlige mening. Ellers så sliter de litt i de dypere frekvenser, derfor har jeg suplert med en sub som tar seg av de dype frekvensene. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med disse, passer bra til mitt bruksområde. Kan jeg spørre om hvor mye du får dem for? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Ja, klart du kan. Gir 2.500 for begge - 2 mnd gamle. Har inspisert dem nøye - kan på ingen måte se at de er brukt. Jeg har ingen sub ved siden av, men tenkte å bruke de til omtrent det samme for deg - med unntak av metall og indierock. Er suben i samme serie? Så på bildene i linken fra signaturen din. Ser bra ut! Edit: Jeg har en Yamaha RX-V 463 jeg tenkte å drive de med. Endret 7. november 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 For 2500,- er det et bra kjøp! Ja suben er fra samme serie, JBL E150P heter den, har vurdert å bytte den ut, men økonomien tillater det ikke for tiden. Lykke til med høyttaler kjøp! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 8. november 2008 Forfatter Del Skrevet 8. november 2008 Da er de kjøpt, og jeg er kjempefornøyd hittil. Bor i borettslag, så det er ikke det voldsomme lydtrykket jeg er ute etter. Heller klar og fin lyd - noe jeg må si jeg finner i disse. Takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 8. november 2008 Del Skrevet 8. november 2008 Gratulerer med nye høyttalere! Hvordan spiller de sammen med yamahaen? Greier den å drive dem bra? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 9. november 2008 Forfatter Del Skrevet 9. november 2008 Har ikke fått dratt på så mye mer enn -25 db med den ennå, med en dvd spiller som signalkilde og 0 db i forforsterkning, men opp til det har det vært forholdsvis bra. Savner i grunn litt mellomtoner, men jeg regner med at det er bare justeringer. Sett en film, hørt på litt musikk - bare positive erfaringer så langt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå