Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei... Har idag en enkel dell pc som server og tenkte nå bytte den til en server.

Ca pris opp til 10,000.

Sett liit på Dell HP og lenovo..

Det skall vare SBS 2003 installert. skall vare 3-4 klienter.

Raid 1 og gjerne 5

2 nettverkskort

Min 4ram

dual eller quad processor

Tower

Den skall og vare rett liten og tyst. skall vare i samme rum som et kontor der en ansatt sitter

Tar gjerne imot tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei... Har idag en enkel dell pc som server og tenkte nå bytte den til en server.

Ca pris opp til 10,000.

Sett liit på Dell HP og lenovo..

Det skall vare SBS 2003 installert. skall vare 3-4 klienter.

Raid 1 og gjerne 5

2 nettverkskort

Min 4ram

dual eller quad processor

Tower

Den skall og vare rett liten og tyst. skall vare i samme rum som et kontor der en ansatt sitter

Tar gjerne imot tips

Hei!

Ser du for deg rack eller tower?

Vil ikke anbefale deg server i samme rom som hvor ansatte sitter. Desibelnivået på en server er mye større enn en vanlig PC. Har dere ikke et annet rom/kott dere kan plassere den i?

Lenke til kommentar

Du sier ingenting om bruk, men jeg regner med at det ikke er noe heftig med SBS og brukerantallet. Denne er helt tyst, men jeg er usikker på antall nettverkskort. Det går selvfølgelig å utvide med et ekstra nettverkskort.

http://www.fujitsu-siemens.no/products/sta...ergy_tx120.html

Du får i utgangspunktet ikke RADI5 på den, men det har du heller ikke råd til i din prisklasse :) Alternativt kan du gå opp til en TX150, men denne er noe dyrere. På disse MÅ du kjøre SAS-disker.

Send meg en mail hvis du vil ha mer info eller se nærmere på en boks og mulighetene med den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...