Gå til innhold

Billig teleobjektiv til astrofoto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved astrofotografering må du nok garantert ha stativ og feste som følger stjernehimmelens bevegelse!! Tror det er best med et teleskop med kameraadapter.

Blir vel noen sekunders eksponering, og da blir det uskarpt.

Spørs vel også på kvaliteten på disse objektivene, særlig med teleconverter i tillegg.

 

Tips: google på "astro photo", så er det haugevis av sider med eksempler, diskusjoner og tips... Eks. http://www.astrophoto.com/

Endret av kjelldell
Lenke til kommentar

De objektivene der er egentlig ubrukelige til det meste. Det er speilteler som er av ytterst laber kvalitet. De er så myke at alt du skyter ser ut som det er ute av fokus med flere meter, og lysstyrken gjør dem praktisk talt ubrukelige til det aller meste. f/8 til f/32 er ikke mye å snakke om. Dessuten er de afaik ikke "ekte" zoomobjektiver selv om de markedsføres som det, man bytter brennvidde med tre eller fire trinn - tror jeg.

 

Nikon tror jeg har noen gamle AI-s-objektiver som er lagd for å funke til astrofoto. Er vel en 58/1.2 og 50/1.2 eller noe. Men etter brennviddene å dømme tror jeg du er ute etter helt andre ting, og jeg vil definitivt tro at kjelldell er inne på noe med teleskop og kameraadapter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...