riroil Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Fikk en maskin som jeg skal se på for en kamerat. Etter å prøvd det jeg mener er fornuftig er jeg inne på at det kan være hovedkortfeil. Men før jeg går til innkjøp av nytt kort vil jeg høre om dere har flere tips. Maskinens vifter starter og jeg hører at harddisk responderer, men svart skjerm og ikke noe "pip". Hovedkortet har innebygd vga utgang som egentlig har vært i bruk, men jeg satt inn et nytt skjermkort uten at det hjalp. Har forsøkt å ta ut ram og cpu for å i det minste provosere frem et "pip", men ingenting skjer annet enn at viftene står og går. Er det flere ting jeg bør prøve før jeg bytter hovedkort? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Ja, så sant. Forsøkte nå, men ikke noe hell. Har for sikkerhets skyld også forsøkt å resettet cmos. Endret 6. november 2008 av riroil Lenke til kommentar
elhauk Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Hadde samme problem som deg. Har nå levert den til rep hos Pc-gutta. Kan raportere tilbake om resultatet når jeg får det, men mistenker at hovedkortet må byttes. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Får nytt hovedkort i dag, men får ikke testet før mandag. Kommer tilbake. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Bak pcen så er det to innganger for skjerm. En i hovedkortet og en i skjermkortet. Hvis du har skjermkabelen i inngang for skjerm i hovedkortet, putt den i skjermkort, og så omvendt (hvis det ikke funker) Lenke til kommentar
riroil Skrevet 7. november 2008 Forfatter Del Skrevet 7. november 2008 Som jeg sa så er det egentlig kun internt skjermkort (skjermutgang på hovedkort) på denne pc. Men jeg forsøkte også å koble til et ekstra skjermkort uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Tror du burde se litt nærmere på prosessoren. Siden det ikke skjer noe som helst under oppstarten (med unntak av alle viftene), har jeg en sterk mistanke om at prosessoren enten er montert feil eller ikke sitter 100% på plass. Personlig har jeg under flere monteringer måtte trykke med litt makt på toppen av prosessoren, pleier få en fult hørbar klikkelyd og prosessoren er på plass. Har vært borti PC?er med samme symptomer hvor dette har vært feilen. Hvis prosessoren er på plass slik den skal er det mulig at den er defekt (kan være hovedkort også). Du kan følge denne posten videre. Det er nesten akkurat samme problem som deg Lenke til kommentar
riroil Skrevet 10. november 2008 Forfatter Del Skrevet 10. november 2008 Nytt hovedkort og alt var tilbake som normalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå