Gå til innhold

Arcade 360 979-999kr hos Elkjøp og Expert.

MagnarP

Anbefalte innlegg

Jeg som trodde Jasper kom med den nye xbox slim, og med kombinert gpu/cpu, sant? Finner ikke logikken med å lage Jasper konsoller med samme formfaktor som xbox har i dag.

Om ikke slim, Tror dere Jasper kommer ut før årskiftet?

Endret av preppy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er garantert et restesalg for å få ut de gamle maskinene for å gjøre klar for Jasper.

Ja, men hos Elkjøp er det jo bundlen med Sega Superstarz. Det kan da umulig være den gamle versjonen.

Det er sant. Jeg så bare på Expert sin versjon. Uansett så er det den med HDMI så det er et bra kjøp uansett. Men ville naturlig nok gått for Elkjøps sin siden den er bundlet.

Expert sin versjon leveres også med Superstarz. Står i hvertfall det i tilbudsavisen som kom idag:

http://doc.mediateam.no/aviser/expert.htm

Lenke til kommentar
Jeg som trodde Jasper kom med den nye xbox slim, og med kombinert gpu/cpu, sant? Finner ikke logikken med å lage Jasper konsoller med samme formfaktor som xbox har i dag.

Om ikke slim, Tror dere Jasper kommer ut før årskiftet?

Det er Valhalla som skal være den som krymper Xboxen. Jasper er navnet på den versjonen med 65nm CPU og GPU mot falcons 65 CPU og 90 GPU.

Jasper skal ha kommet ut i butikkene nå og jeg tror man kan være veldig sikker på å få en Jasper hvis man kjøper f.eks en PRO med 60 GB.

Lenke til kommentar

Trodde nesten det var trykkfeil da jeg så Expert-avisen i posten i dag, men ser jo Elkjøp er enda billigere. Tyder vel på at Xbox 360 er ekstremt upopulært i Norge når de legger seg på nærmest gi-bort-pris.

Uansett vurderer jeg sterkt en ekstra konsoll, men skulle gjerne hatt harddisk. Håper man ser Pro-utgaven til rundt 1200,- snart.

Lenke til kommentar

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke forstår dem som nå velger å kjøpe PS3 hvis de bare skal ha en av konsollen. Xbox 360 og PS3 er jevngode konsoller med sine pluss og minus, men prisforskjellen er nå så stor at du skal være veldig glad i Blå-Roy for å kunne forsvare valg av PS3.

Men Sony har et sterkt merkenavn med PlayStation. Akkurat som Apple med Iphone. Virker ofte som det er de teknisk intersserte som går for 360 mens "almuen" går for PS3.

Lenke til kommentar
Tyder vel på at Xbox 360 er ekstremt upopulært i Norge når de legger seg på nærmest gi-bort-pris.

Virker sånn. Jeg kjøpte en hos expert i dag og jeg må ha vært den første som i det hele tatt hadde spurt siden jeg måtte vise dem prisen i avisen deres. PS3 derimot sto overalt og det var masse reklame bannere i alle butikkene jeg var i. 4300kr for den. Helt kvalm pris.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Jeg må helt ærlig si at jeg ikke forstår dem som nå velger å kjøpe PS3 hvis de bare skal ha en av konsollen. Xbox 360 og PS3 er jevngode konsoller med sine pluss og minus, men prisforskjellen er nå så stor at du skal være veldig glad i Blå-Roy for å kunne forsvare valg av PS3.

Men Sony har et sterkt merkenavn med PlayStation. Akkurat som Apple med Iphone. Virker ofte som det er de teknisk intersserte som går for 360 mens "almuen" går for PS3.

Stemmer nok det. En dame så posen min med 360'en jeg kjøpte og spurte om det var en PS3. Nei, Xbox sa jeg og hun så bare rart på meg. Det hadde hun tydeligvis aldri hørt om.

Lenke til kommentar

Her er et godt eksempel på hvor dårlig 360 selger. Dette er fra Elkjøp i Sverige. Begge PS3 modellene OG PS2 selger bedre enn 360 der. Er nok samme situasjon her.

Toppsäljare

Playstation 3 - Special edition med hela 160GB hårddisk. OBS! Begränsat antal - Ink. 4st Spel!! 4 990:-

Playstation 3 80GB - Passa på! 4 195:-

Sony PlayStation 2 - Kolla priset! 979:-

X360 2 349:-

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....zUAAAEOEo9ZtSz0

Lenke til kommentar
For en rå pris!

Er det teknisk mulig å installere en harddisk i Arcade-versjonen, evt. å koble til en ekstern harddisk som gjør samme nytten?

Ja, fullt mulig det. Men ikke en ekstern HDD. Dvs. du kan koble til en ekstern via USB for lagring og avspilling av MP3 og videofilmer, men ikke lagring av save games eller innhold fra XBLA.

Lenke til kommentar

Sikker på at dette ikke er gamle maskiner som har vært til rep hos microsoft?

Klippet fra konsollguide.no

"Microsoft sin nye pakke til 199euro viser seg å inneholde gamle maskiner. Pakken virket for god til å være sann ettersom man får man to spill og to håndkontrollere i tillegg til Xbox 360. Den franske nettsiden Logic-Sunrise åpnet ti pakninger og fant ut at maskinene inneholdt gamle DVD-drev og gamle hovedkort. Konsollene hadde også klistremerke fra reperasjonsavdeligen. Xbox Arcade-pakken koster også 199euro, men inneholder ny maskin og bare en håndkontroller."

Lenke til kommentar

Har vel lite og si ettersom de selges som ny med full garanti. Forbrukeren vil neppe merke noen som helst forskjell. Forutenom at den kanskje er litt lettere å flashe grunnet eldre dvd-drev?

edit: når det gjelder PS2 så er det enormt mange som har kjøpt seg denne konsollen ene og alene for Singstar. Typisk jenter og eldre, folk som neppe ville kjøpt seg en spillekonsoll til "normalt" bruk..

Endret av phax
Lenke til kommentar
edit: når det gjelder PS2 så er det enormt mange som har kjøpt seg denne konsollen ene og alene for Singstar. Typisk jenter og eldre, folk som neppe ville kjøpt seg en spillekonsoll til "normalt" bruk..

Yup. Singstar og buzz er alt man trenger til et vors, og det har PS2.

hehe. Exen kjøpte ps2 for noen uker siden, for å spille shadow of the colossus og resident evil.

Lenke til kommentar
Har vel lite og si ettersom de selges som ny med full garanti. Forbrukeren vil neppe merke noen som helst forskjell. Forutenom at den kanskje er litt lettere å flashe grunnet eldre dvd-drev?

Nå vet jeg ikke om det er den gamle typen hk uten hdmi på elkjøp.

Hvis det er det gamle bråker den noe helt j....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...